|
Viasat - lydproblemer |
Besvar |
Forfatter | |
Lave
Junior bruger Oprettet: 02-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Februar-2014 kl. 12:13 |
Jeg har Viasat HD, når jeg skifter kanaler er der meget stor forskel på lydstyrken, eksempelvis når der skiftes til TV2 HD, skal der skrues en del op for at nå samme lyd som på DR1.
Andre der har problemer med det. Min modtager er Pace 865 Hilsen Lave
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan ligge i, at DR 1 ikke hos Viaskvat er i HD, og lyden derved sandsynligt i PCM, og på HD kanaler er det for mange i DD, og derved lavere i styrke.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Bobben
Super bruger Oprettet: 26-Maj-2007 Sted: Norway Status: Offline Point: 358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kjenner ikke denne Viasat mottageren men på min Canal Digital dekoder kan jeg justere lydvolum for kanaler som ikke sender Dolby Digital lyd. Dvs. de kanaler som sender MPEG1 stereo lyd. Da er det mulig å "kalibrere" MPEG1 stereo lydstyrken noe ned slik at MPEG1 stereo lyd høres nogenlunde likt ut som DD lyden. Alternativt kan Dolby Digital fravelges slik at mottageren alltid downmixer til stereo. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |