recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - viasat og cam
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketviasat og cam

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Business101 Business101 skrev:

hej alle,

jeg vil gerne skrotte min dreambox til fordel for en HTPC så jeg kan optage i bedre kvalitet end jeg kan pt.
jeg har en floppydtv og en usb kortlæser.

findes der en måde at jeg kan bruge dette uden at skulle ud og købe cam, cam brænder og alt muligt. evt med et softcam.

håber at der er nogen der kan hjælpe da mit it budget allerede er presset nok for tiden.

Med de "netværksløsninger" som står i din signatur får du ikke en HTPC uden af du også opgraderer NAS, da din netværks hastigheder skal op på GBit for at leve op til HD optagelser...
så et god ide er at vente lidt længere og så leve med at bruge maskine som den oprindelig er planlagt til at blive brugt. altså brug en harddisk i maskinen.

Ehm en HD TS stream tager max 20-30mbit?

mange varianter til data transmission over dvb-s2.. fra 40 - 160Mbit afhængig af hw og formål..så nogle tunere klarer såmænd meget mere hvis de skal..standarden ønsker dog vist ikke mere en ca 40 lige nu..
Men netværk bruges jo også til andet så det forsvinder hurtigt..

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 00:15

hvis du kan finde et cam til den pris, der er plug and play, er det sgu ikke noget problem, men jeg vil da ikke ud og bruge 1000 kr på en midlertidig løsning der ikke kan vise HD.

Der er løsninger på vej for support af originale viasat kort i ca modulerne, og ikke "ulovlige", det er bare en option uden support, og alle kan jo firmware opgraderes, så hvor du har den "midlertidige" løsning fra, må være noget du tror..
men alt ialt du kan KUN bruge original viasat kort, der er ikke et alternativ..

og detajlerne må du nok finde andre steder, for du er inde på et område hvor du bryder loven omkring kopiering af kort..

Til top
business10101 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-August-2008
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 06:55

hvis du kan finde et cam til den pris, der er plug and play, er det sgu ikke noget problem, men jeg vil da ikke ud og bruge 1000 kr på en midlertidig løsning der ikke kan vise HD.

Der er løsninger på vej for support af originale viasat kort i ca modulerne, og ikke "ulovlige", det er bare en option uden support, og alle kan jo firmware opgraderes, så hvor du har den "midlertidige" løsning fra, må være noget du tror..
men alt ialt du kan KUN bruge original viasat kort, der er ikke et alternativ..

og detajlerne må du nok finde andre steder, for du er inde på et område hvor du bryder loven omkring kopiering af kort..

nu må i altså holde....

jeg skal ikke ud og kopiere kort eller noget andet, så jeg kan da ikke se jeg bryder loven.

jeg har kort og hele pisset.
med midlertidigt mener jeg at når der bliver fundet en løsning på at vise HD signalerne på en ordentlig satbox der kan optage så skifter jeg over igen.
derfor midlertidig.

men venter stadig på at patten kommer med link til løsningen til 230 kr.

Tror bare at man vil misforstå budskabet i denne tråd, hvilket så betyder at man jeg skal ud og finde hjælp på forskellige obskure og ulovlige foras for at få svar.

beklager jeg har spildt jeres tid

Redigeret af business10101 - 11-December-2008 kl. 07:12
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 09:57

Hvis du skal have det ind med skeer..

mit behov:
at finde et softcam eller hvad der skal bruges vil at vise viaskvat uden at skulle investere i cam og cam brænder.

kan det lade sig gøre eller skal jeg bare vente til budgetet tillader indkøb af cam.

Hvis dette eksisterer i Fona eller Elgiganten, så vil jeg godt se link til det hos dem...For sådanne et produkt har jeg ikke set på hylderne før..

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 19:24

Hvis du skal have det ind med skeer..

mit behov:
at finde et softcam eller hvad der skal bruges vil at vise viaskvat uden at skulle investere i cam og cam brænder.

kan det lade sig gøre eller skal jeg bare vente til budgetet tillader indkøb af cam.

Hvis dette eksisterer i Fona eller Elgiganten, så vil jeg godt se link til det hos dem...For sådanne et produkt har jeg ikke set på hylderne før..

Men du skal bryde en kryptering med softcam uden licens til at afkryptere, er det ikke fakta? Hvis jeg fortalte dig hvordan du skulle gøre vil jeg bryde loven, det samme ville du hvis du valgte at bruge mine henvisninger.

Tingene kan lade sig gøre med T-rex cam (Dragon Cam)og visse programerbare CAMS (som understøtter firmwareopdateringer disse kan findes til 230kr og billigere)

Jeg er ikke sådan modstander af at man bruger en HTPC med Viasat....Men Business101 du må forstå at det er på kanten af hvad man kan skrive på et forum der banner snak om transcoding mv...

99kr koster det for en Viasat pluspakke der kan optage og ikke de 230 jeg oplyste..

Redigeret af Patriarken - 13-December-2008 kl. 20:03
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 00:53

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Men du skal bryde en kryptering med softcam uden licens til at afkryptere, er det ikke fakta?

Der er et men..

Nogle applikationer hjælper ejeren til at kunne bruge sit originale kort i boksen, det er ikke kodebrud her..
Det er ikke ulovligt at kommunikere med et viasat kort, det er bare ikke ønsket af viasat og ifølge deres retningslinier, og her kunne de lægge sag, hvis de kunne se misbrug ved det.. sagen er dog at brugeren kun vælger anden boks, men ikke andet kort til formålet så derfor har viasat ikke meget at vinde i sådanne en sag.

Man skal flere gange huske at brud på love og retningslinier er meget forskellige handlinger.. bryder man en retningslinie kan man sættes på plads.. bryder man loven, er det fængsel eller bøder osv..
så det er hårde ord når man skriver ulovligt..

kortet brydes ikke her, men sproget der bruges imellem receiver og kort bliver fortolket og dermed sidder der en oversætter i bokse som ikke er godkendt af viasat, som eksempel..

Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 08:06
vil også lige tilføje at om du bruger et cam eller softcam er begge lige ulovligt i mit tilfælde.

med et cam vil det så være camsoftwaren der er ulovligt.

jeg har jo et originalkort så jeg skal ikke ud at gøre noget ulovligt.
det kan godt være at det er imod viasats intentioner men ikke ulovligt.

Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet

Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 09:08
Hvis vi tager loven om digital kopering, har kulturministeriet forsøgt at hjælpe lidt på vej med simple retningslinjer. Eksempelvis:

Du må gerne omgå eller bryde en kode eller kryptering på fx en dvd-film, en musik-cd eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det er fx ikke ulovligt, at du bryder krypteringen på en dvd, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille dvd’en på din private pc ved hjælp af fx et Linux-styresystem.

Så hvis jeg nu gerne vil se Viasat på min Linux-platform (sjovt nok er min sat-boks Linux-baseret), er det så ikke fint nok? Det er vel reelt også bare en digital kopiering, og jeg kan ikke se hvor et DVB-signal adskiller sig fra eksempelvis en DVD.

Man kunne have på fornemmelsen at Viasat prøver at stille mig ringere end loven egentlig tillader.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 14:03

vil også lige tilføje at om du bruger et cam eller softcam er begge lige ulovligt i mit tilfælde.

med et cam vil det så være camsoftwaren der er ulovligt.

jeg har jo et originalkort så jeg skal ikke ud at gøre noget ulovligt.
det kan godt være at det er imod viasats intentioner men ikke ulovligt.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du vil sætte dit originalkort i. Det kan jo ligesom ikke sættes i et softcam????

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Business101 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

vil ogs� lige tilf�je at om du bruger et cam eller softcam er begge lige ulovligt i mit tilf�lde.

med et cam vil det s� v�re camsoftwaren der er ulovligt.

jeg har jo et originalkort s� jeg skal ikke ud at g�re noget ulovligt.
det kan godt v�re at det er imod viasats intentioner men ikke ulovligt.

Jeg kunne godt t�nke mig at vide hvad du vil s�tte dit originalkort i. Det kan jo ligesom ikke s�ttes i et softcam????

Flemming

den kan sættes i en kortlæser.
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1

KEF KHT2005.2

Dreambox dm500-s, Popcorn Hour

Windows Home Server

SB3 og Squeezebox Duet

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu