|
Viasat og Canal Digital med PVR og HD i én modtage |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
xodeus
Ny bruger Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Januar-2012 kl. 15:31 |
Jeg er helt på bar bund. For 15 år siden vidste jeg meget om sattelit modtagere, kort, løsninger osv. Idag fatter jeg ingenting. Jeg har levet med kabeltv og har ikke fulgt udviklingen. Sagen er den at jeg ved at flytte får en sydvendt have og altan, hvilket giver mig mulighed for at spare 1200 kr årligt ved at skifte til Satellit. Min kæreste har dog et krav, hun vil have Kanal 4, 5 og 6 samt TV3 og 3+. Jeg har regnet prisen ud på forhånd. Men så er spørgsmålet, kan det lade sig gøre at have begge løsninger i én boks? Hvis ja, hvilken? Kan denne boks benyttes med Viasats og Canal Digitals gratis opsætnings løsninger? Kan Canal Digital og Viasat finde ud af at benytte sig af samme parabol og blot påsætte et ekstra LNB som peger den rigtige vej? Er det besværet værd at spare 1200 kroner årligt?
Vh Mariusz Rigtig godt nytår 2012 til jer alle
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udbyderne bruger IKKE samme modtager og kodning, ej heller samme sattelit. Viasat er 0,8W og Canal Digital er på 4,8E. Viasat HD er KUN muligt med Viasat modtager. NDS Cams kan ikke købes.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10451 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan sagtens benytte én parabol til begge positioner. Den kræver så selvfølgelig 2 LNBer som skal sidde med 6 graders afstand (passende beslag kan købes). Jeg vil anbefale en parabol på mindst 80 cm.
At modtage Viasat og Canal Digital på en og samme boks, giver som radiomanden skriver nogle begrænsninger. Herudover kræver det, ihvertfald for Viasats vedkommende, at kortet opdateres i den originale boks.
Jeg tvivler på, at du kan spare kr. 1200 årligt med en sådan løsning. Du skal jo også tage hensyn til investering i udstyr, herunder et programmerbart CA modul til Viasat + brænder m.v. til at programmere det med. Alt i alt vil der gå en del år før investeringen er sparet hjem, og hvad er der så sket i mellemtiden med udviklingen? Er udstyret så forældet? Hvis du er nødt til at starte fra scratch med parabol ville jeg vælge at beholde kabeltv.
Flemming Redigeret af fltk - 01-Januar-2012 kl. 20:11 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Ham_Der
Guld medlem Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, hvis du har mulighed for kabel tv, hvor du flytter hen, så tag det. Det er eneste måde du kan have TV3 og 4, 5 og 6 i én pakke.
Du kan jo godt have både Viasat og Canal Digital, men at få begge i én boks kræver ninja tricks. Nej jeg mener heller ikke det kan betale sig for 100 kr om måneden (hvis du da har regnet rigtigt). Du skal også tænke på, du skal investere i parabol, LNB'ere, boks(e) og kabler osv. Hvis der allerede er kabel tilslutning, der hvor du flytter hen, så er det nemmere og billigere at blive tilsluttet. |
|
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
Parabol, modtager og montering får du af udbyderen.
Lynge
|
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
xodeus
Ny bruger Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for jeres svar.
Håbede lidt på at det kunne lade sig gøre, ved fx at bestille et produkt og dette produkt havde mulighed for fx at OGSÅ kunne tage et ekstra kort. Det var lidt nemmere en gang så. Men mange tak. Vi beholder vores løsning lidt endnu.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udbyderne er jo konkurenter, så det er ikke muligt at få en modtager der kan bruges til alle, det er vel kun forventeligt, så vil man have begge, så skal man have en modtager fra hver, sådan er det. Man kan så også selv rodde med at tilpasse en ikke udbyder modtager til at kunne bruges til begge udbydere, men det er ikke sådan bare lige til, og det har sine begrænsninger.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
dieseldk
Super bruger Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
Funktioner
Tak(0)
|
En dreambox eller ligende kan klare begge dele i samme boks.
Men det kræver lidt ninja trick at sætte op, og udstyret koster jo lidt penge
|
|
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
Det er der mange der kan, med de begrænsninger der er nævnt tidligere.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
MikeW
Bruger Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Skift kæresten ud, og slip for Viaskat...
-2 fluer med ét smæk |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |