recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat på mediecenter - sådan !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat på mediecenter - sådan !

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 12:27
Jeg installerede det på en anden maskine hvor 7MC ikke var fucked Big smile
 
Så det var bare at installere dvblink tvsource, følge guiden der følger med, og så lægge den her acamd ned i plugin folderen.
 
Men det er jo så kun "klient" delen.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg installerede det på en anden maskine hvor 7MC ikke var fucked Big smile
 
Så det var bare at installere dvblink tvsource, følge guiden der følger med, og så lægge den her acamd ned i plugin folderen.
 
Men det er jo så kun "klient" delen.
 
 
Super, ja kun client delen, men det er jo også et godt stykke af vejen. Det bliver sjove når jeg skal til at lege med det. Tongue
Til top
ThomasHej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 16:40
Hej Confused og Pizzabager...
 
Jeg vil egentlig bare høre om i endte med en brugbar løsning?
 
- og i givet fald om man kunne få "opskriften" igen med de sidste detaljer...
 
 
På forhånd tak,
 
Thomas
 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af ThomasHej ThomasHej skrev:

Hej Confused og Pizzabager...
 
Jeg vil egentlig bare høre om i endte med en brugbar løsning?
 
- og i givet fald om man kunne få "opskriften" igen med de sidste detaljer...
 
 
På forhånd tak,
 
Thomas
 
 
Er det løsningen til 7MC du efterlyser ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ThomasHej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 23:43
Yep...
 
Jeg har tidligere kørt med DM500'ere, men det er lidt besværligt - jeg ville gerne frem til en løsning med "rene kort" i mit MCE7.  Alt hvad jeg kan modtager jeg med DVB/T og det er jo lige ud af landevejen.  Guide info til ALLE kanaler heter jeg eksternt og importerer til MCE7 med 3.parts tool.
 
Men jeg mangler "løsningen uden tændt SetTop-box" (eller om du vil - uden DM500)...
 
 
 
Thomas
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 07:56
Den nemmeste løsning at få til at køre stabilt, er faktisk med DMxxx som tuner / kortholder. Pt. bruger jeg min DM800 til begge dele, og så lidt til streaming til internet.
 
Uanset hvilket mediecenter software du bruger, skal du her have fat i DVBLink for Dreambox. Den spiller fint sammen med 7MC
 
Hvis du skal have en stabil løsning udelukkende til windows, skal du alligevel ud i et scenarie med f.eks vmware med en linux installeret.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ThomasHej Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 14:04
Ja, det med VMWare skræmmer mig nu heller ikke.  Jeg er bare træt af alle disse hersens bokse.
 
Jeg har endnu ikke bevæget mig ud i DVBLink men bruger (hold fast) en SCART fra DM500 og så ind i SVIDEO på mit analoge hauppauge kort  (som altså sidder ved siden af mit DVB/T kort).
 
Jeg er helt klar over at jeg opsætningsmæssigt nok ikke sparer det store, men jeg kan spare en masse bokse, transformere etc...  Jeg har intet at bruge min DM til andet end at varme huset op og det klarer jeg så ganske udemærket på anden vis :-)
 
Kører du for øvrigt stadig med den løsning som blev diskuteret i April?
Har du en VMWare image (en VHD?)
 
 
På forhånd tak,
 
Thomas
 
 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 11:40
Jeg kører med den løsning jeg har beskrevet, altså med DM800 og så DVBLink for Dreambox.
 
Men ja, jeg har også et image med en ubuntu linux med en cccam server.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Hejsa

Jeg har det til at virke dvbviewer, smargo, newcs og ACamd og det kører upåklageligt.
Det er nu ret let at få til at køre ;)

Men spørgsmålet er hvad der skal til for at få flere "kanaler" så man kan se TV på en kanal og optage en anden - Jeg kan godt regne ud at der skal en dvb-s tuner til pr. kanal og et LNB med flere hoveder, men hvordan er SW opsætningen - jeg mener at have læst et sted at ACamd kun understøtter 1 decodning af gangen ?

Er der nogen der ved hvordan sådan en ged skal barberes?



 
Jeg synes at kunne læse at Newcs og Acamd begge kan køre under windows, spørgsmålet er så: Hvorfor lave en linuxserver og på den måde køre med dobbelt styresystem?
 
Jeg har til gengæld svært ved at finde både newcs og acamd - i hvert nogle som jeg kan få til at fungere sammen med DVBviewer - kan du komme med et par hints til download og opsætning?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu