|
Viasat Parabol: Mærkeligt hex-nummer på skærmen |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Mikkel.C
Bruger Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 201 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-April-2012 kl. 16:11 |
Jeg begyndte at bemærke det i går - cirka hver 4. minut kommer der en blå boks øverst på skærmen med et 8-cifret hex nummer i. Det blvier vist i et minuts tid for så at forsvinde i 4 min.
Det sker på alle kanaler og på begge mine Viasat boxe, så jeg gætter på det er boksen der gør det. Er jeg den eneste der oplever dette, eller har Viasat sendt en ny og lidt defekt SW ud? |
|
Jever
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg oplevede det samme på min Viasat box forleden dag, en HD box med HDD.
Undrede mig også, har dog ikke haft den tændt siden, så jeg ved ikke om problemet stadigvæk er der. |
|
Jever
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har stadigvæk de hex felter på min modtager idag.
Måske skulle man prøve at genhente software. |
|
Mikkel.C
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det skete også for mig igen i går. Jeg havde ellers mistænkt Viasat for at have læst med her og rettet fejlen, men det var nok også optimistisk...
Jeg ser den på to forskellige bokse, én med HDD og en uden. Men jeg er da glad for vi nu er 2 i båden Redigeret af Mikkel.C - 07-Maj-2012 kl. 14:12 |
|
Kimbo
Bruger Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har også den blå boks på Pace 865'eren.
Har stået på et par uger.. |
|
Jever
Funktioner
Tak(0)
|
Også en Pace 865 jeg har.
Jeg tvang boxen til at downloade software igen, men det ændrede ingenting, stadigvæk blå boks med hex. |
|
Mikkel.C
Funktioner
Tak(0)
|
3 i båden - vi er ved at få noget momentum!
Hvem giver først op og ringer til Viasat? |
|
Allanbp
Super bruger Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det mon det samme hex nummer i alle har stående?
Har et familie medlem hvor det samme sker, det er dog en samsung boks. 5C66A0B0 |
|
Ullum
Guld medlem Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har læst en teori om, at det er noget Viasat gør med vilje for at finde ud af hvem det er som livestreamer kanalen ulovligt på nettet. Nummeret på skærmen oplyser hvilken TV boks som bruges.
Redigeret af Ullum - 08-Maj-2012 kl. 11:00 |
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den forklaring lyder nu lidt mærkelig i mine ører - hvis det er boxen, der lægger nummeret på, er det jo et overlay på det dekodede billede (og dermed kun vist på hdmi/scart-udgang). Live-streaming vil nærmere tage udgangspunkt i streamen i DVB-muxen... og hvis nummeret var brændt ind der (hardmatted) vil det jo være det samme på alle boxe. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
Bobben
Super bruger Oprettet: 26-Maj-2007 Sted: Norway Status: Offline Point: 358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil ikke fungere for Viasats HD kanaler men det er litt merkelig om Viasat bruker en såpass umoderne metode for å spore ulovlig streaming. Moderne digitale mottagere vil legge usynlig "watermarks/fingerprints" i video/audio som unikt identifiserer abbonementen som er kilden til streamen (eller fildeling). Sike "watermarks/fingerprints" som f.eks. Thomson Nexguard kan også spores i webstreaming selv om kvaliteten på streamen er elendig. http://www.pcworld.com/article/129887/gateway_tool_targets_pirates.html Det finnes trolig også andre "watermarks/fingerprints" teknologier som likner Thomson systemet. http://www.rhozet.com/whitepapers/Fingerprinting_and_Watermarking.pdf |
|
Mikkel.C
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det er to forskellige numre jeg har på hhv min Pace og Samsung box. Derfor er jeg også ret sikker på det er boksen selv der viser nummeret og ikke noget der bliver sendt med signalet. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |