recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat Play eller lign ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viasat Play eller lign ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat Play eller lign ?
    Sendt: 19-Maj-2012 kl. 21:04
ER der nogen der kan forklare mig hvordan Viasat Play fungerer?
(eller andre)

Kan man med et SmartTV eller en Bluray med smart-app køre viasat play? Eller skal man bruge en PC eller eller? Forstår ikke rigtigt konceptet.

Det jeg gerne vil er at kunne leje/streame film med danske undertekster etc nemt.

Hvad skal jeg bruge af hardware og hvem skal man leje fra etc etc??Embarrassed
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 21:32
Hvis du nemt vil kunne leje streamede film, så køb et Apple TV.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 21:41
Yes yes men nu skrev jeg jo med danske undertekster. (og dansk tale til børnefilm)
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 21:43
Jeg ser Viaplay på min iPad. Man skal oprette en bruger fra en pc eller mac og angive kreditkort info. Dette gøres på viaplay.dk

Jeg har også en Apple TV, så jeg vælger bare airplay og vupti, så kører jeg Viaplay på fladskærmen. Kvaliteten er ok men ikke så god som at leje film via Apple.

J

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 21:46
Cool. Så ingen grund til at investere i "smartTV" fra fx samsung bare for at leje film på nettet?
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 21:50
Hvis du har en pc med tilslutning til tv'et, så kan det jo også gøre det. SF Film har også en rimelig streaming service. Check sfanytime.com

J
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Yes yes men nu skrev jeg jo med danske undertekster. (og dansk tale til børnefilm)

Der er selvfølgelig danske undertekster på film via Apple TV, så længe du holder dig til den danske butik.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Fingero Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Marts-2012
Sted: Holsted, DK
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fingero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 22:32
Hejsa

Vi har et Samsung smart tv fra sidste år, D8005, og der har vi Viaplay app, hvor vi kobler op med vores user oprettet på vores pc.

Syntes at deres app fungerer rigtig godt både mht film og diverse udsendelser....det er meget sjældent at programmet hakker i udsendelsen. Dog skal man ikke pause i en film, da man efter ganske få sekunder bliver nødt til at starte filmen / udsendelsen forfra igen - her kan man dog benytte spolefunktionen.

En anden ting er, at der Kan være forskel på de film, som man har adgang til via sin pc, og via tv'et. Jeg har spurgt kundeservice, og de siger, at det er pga rettigheder.

Tidligere var der også adgang til Superliga kampene, som bliver vist på TV2 Sport, men nu er det kun dem som bliver vist på 3+ (bare lige til Info)

Men ellers generelt ingen problemer og ok billedekvalitet - vi har det selv stadigvæk - og kører via det indbyggede wifi i tv'et
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 09:49
Der er i øjeblikket 34 film på iTunes med danske undertekster, og til en pris på kr. 49,- for en nyere film, er det tæt på at være ubrugeligt i min verden. Det skal siges, at da jeg tjekkede for ca. en måned siden, var der 20 film, så det går da fremad ;-)
/zemo/
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2011
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 20:56
Jeg har brugt viaplay i perioder via mac eller ipad. Min erfaring er at det er ustabilt. Nogle dage virker det fint, andre dage stopper film/tv hele tiden mens bufferen fyldes. Men første måned er jo gratis, så det er jo bare at prøve om det er blevet bedre. Hvis ellers det var til at regne med, så havde jeg fast abonnement.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 21:02
Kan det ikke være din egen forbindelse? (har ikke forstand på det skal det siges).
Hvad gør man? HDMI kabel mellem PC og TV og så bare derudad eller hvad?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 21:12
Hvis man streamer en film via ViaPlay kan man så optage den på sin harddisk?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu