Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DrDice
Junior bruger
Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
|
Emne: Viasat plus med ikke godkendt boks Sendt: 05-Januar-2010 kl. 15:39 |
Hejsa
Er helt grøn inden for dvb-s. Har for ca. 6 måneder flyttet og måtte efterlade mit kære kabel tv, til "fordel" for viasat.
Nu skal jeg have en boks mere til fjernsynet i soveværelset og har lidt overvedet viasat plus boksen, men kan det virkelig passe at man skal betale 99 kr/md bare for at få lov til at optage?? 
Har luret lidt på ikke godkendte bokse så jeg kun skal betale for det ekstra kort (hvis det er muligt) men stadigvæk kunne optage og se tv samtidig.
Har tænkt på at smide min standard pace boks i soveværelset (den kan damen finde ud af at bruge...he he) og så få mig noget god men stadigvæk prisbevidst udstyr til stuen.
Jeg aner seriøst ikke hvad jeg skal kaste mig ud i. Nogen der har nogen gode forslag? Det irritere mig lidt at man med en godkendt viasat boks ikke kan modtage andre FTA kanaler. Jeg er så heldig at der i forvejen ud over min viasat skål, hænger en 100cm skål med plads til 4 LBN. Det kunne være fedt at kunne udnytte disse så skålen ikke bare hænger og glor 
Vil gerne kunne komme i gang for et par kilo. Ikke gerne mere. Kom frisk  
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 05-Januar-2010 kl. 18:43 |
Hvis du vil se HD kanaler, så SKAL det være en Viasat modtager, og der er ikke meget at vælge imellem, mener de kun har en, som er en + box. Hvis det var Canal Digital, så kan andre boxe anvendes.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
DrDice
Junior bruger
|
Sendt: 05-Januar-2010 kl. 22:24 |
HD kanalerne er jeg ligeglad med, så det er ikke ViasatPlusHD jeg skal have. Det er kun ViasatPlus (optage funktionen).
Det irritere mig bare grænseløst at de kræver penge for at man kan optage...grrr
Er der ikke en "smartere" løsning? Har lurret lidt på DreamBox/IPBox/Vantage osv. men der er for mange valgmuligheder 
Så det skal bare være:
optage & se en anden kanal både viasat og FTA kanaler i samme boks gerne andre smarte funktioner 
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 05-Januar-2010 kl. 22:29 |
Der er en del valgmuligheder når det ikke er en udbyderbox, men husk så også at du så skal have et Cam tilpasset så det kan bruges til Viasat, om så kortet kan opdatere i en fremmed box, eller om du skal have det i en godkendt modtager ind i mellem er en anden sag.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
DrDice
Junior bruger
|
Sendt: 05-Januar-2010 kl. 22:48 |
Når jeg alligevel skal bestille viasat hele huset får jeg en ekstra standard boks med gratis. Overlever nok lige at smide den til de (forhåbentlig) få gange kortet skal opdateres 
Kan bare ikke helt gennemskue hvad boksen skal indenholde, hvad mærke, model, osv. jeg skal gå efter.
Rent teknisk er der ikke rigtig nogen grænser. Jo mere man selv kan pille ved den jo bedre, men den må selvfølgelig også gerne være brugervenlig i det daglige
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 05-Januar-2010 kl. 22:55 |
Dreambox 800 er den dyre løsning.
Abcom 910/Vizyon 810/820 er den billige, med præcis samme funktionaliter og Enigma2 firmware support.
Azbox / Vantage er vist alternativerne.. men kender ikke boksene udover navnene..
Abcom serien er mest fleksibel og har mange plugins, og mulighed for opsætning af brug af interne kortlæser til viasat kortet.. den bør også opdatere som normalt en gang pr. måned, hvis opsætning er korrekt, det afhænger så lidt af din egen ekspertise, da noget af det er manuel opsætning , selvom mange siger det er 100% automatisk..
for at denne linux løsning vil virke, skal du så have 2 bokse, og ikke kun 1 boks, da en boks vil sikre at modtager boksen også kan se de samme signaler.. de kan man ikke ved at have en udbyder boks tilsluttet.. og løsningen kræver også netværk.
du kan vælge en 910 med intern HDD pvr funktion og en Abcom 91HD med ekstern HDD optage funktion. og spare lidt der...91HD har ingen kortlæser men det løser 910 så for dig og sikrer 91HD stadig vil kunne se kanalerne.
Redigeret af pendec - 05-Januar-2010 kl. 22:59
|
 |
DrDice
Junior bruger
|
Sendt: 05-Januar-2010 kl. 23:06 |
pendec skrev:
Dreambox 800 er den dyre løsning.
Abcom 910/Vizyon 810/820 er den billige, med præcis samme funktionaliter og Enigma2 firmware support.
Azbox / Vantage er vist alternativerne.. men kender ikke boksene udover navnene..
Abcom serien er mest fleksibel og har mange plugins, og mulighed for opsætning af brug af interne kortlæser til viasat kortet.. den bør også opdatere som normalt en gang pr. måned, hvis opsætning er korrekt, det afhænger så lidt af din egen ekspertise, da noget af det er manuel opsætning , selvom mange siger det er 100% automatisk..
for at denne linux løsning vil virke, skal du så have 2 bokse, og ikke kun 1 boks, da en boks vil sikre at modtager boksen også kan se de samme signaler.. de kan man ikke ved at have en udbyder boks tilsluttet.. og løsningen kræver også netværk.
du kan vælge en 910 med intern HDD pvr funktion og en Abcom 91HD med ekstern HDD optage funktion. og spare lidt der...91HD har ingen kortlæser men det løser 910 så for dig og sikrer 91HD stadig vil kunne se kanalerne.
|
Takker. Blev en smule klogere men...
Denne løsning "deler" hovedkortet. Korrekt? Så jeg derved slipper for at bestille viasat helehuset, men derimod bruger de 2 linux bokse til at sende data mellem hinanden og derved kunne se de samme kanaler på begge bokse?
Hvis jeg nu "bare" vil nøjes med at bestille viasat hele huset, så vil en Abcom 910 kunne klare det med et originalt viasat kort?
|
 |
DrDice
Junior bruger
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 19:52 |
Hvad med en IPBox 9000 ? Er den bedre? eller kan både 910 og 9000 klare Viasat kanaler out of the box? (selvfølgelig med de rigtige plugins installeret) eller?
Redigeret af DrDice - 10-Januar-2010 kl. 00:04
|
 |