recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat stopper som leverandør på Dong
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat stopper som leverandør på Dong

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat stopper som leverandør på Dong
    Sendt: 02-Maj-2009 kl. 16:54

Hej,

Jeg har i dag fået brev fra Viasat om, at de ophører med at samarbejde med Dong efter sommerferien. Det er sgu for dårligt at det bliver sådan.

Andre der kender specifikt til problemstillingen mellem Dong og Viasat?

Mvh

Watergate

Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 09:43

Er det kun mig, der har fået brev fra viasat?

;o)

Watergate

Til top
Steintz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 10:05
Troede sq dette var en and - men den er god nok.
DB (der har viasat) stopper med at udbyde dette i DONG regi :/

Gad vide hvad alle kunderne siger nu...
Først prisstigninger og nu fjerner de Viasat....
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 10:20

Jeg ved godt hvad jeg siger: Opsigning af mit fibernet abonnement, opsigning af mit abb. hos DBnet.  Det kan godt være jeg har brugt mange penge på oprettelse til fibernet, men min mor har lært mig ikke at smide gode penge efter dårlige

Og hold kæft hvor er jeg sur.

Sur over at jeg får beskeden fra viasat, og ikke fra det firma jeg handler med: dbnet.Angry

Sur over at jeg har brugt en formue på at etabler fibernet, hvorefter de a) hæver priserne b) har dagslange nedbrud c) fjerne kerneydelser (som viasat er for jeg stakkels fodboldnarkoman)AngryOuch

Så tilbage til parabol og ADSL ( med mindre jeg kan lokke resten af min vej til at tilmelde os den lokale antenneforening, men det koster også kassen at etablere.)



Redigeret af zutcorp - 04-Maj-2009 kl. 10:21
Til top
Steintz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 10:38
Well .. der findes jo heldigvis flere udbydere på fibernettet - ærgeligt hvis du opsiger fiberen grundet Viasat :/

Det er efter min mening ikke DONGs skyld, at DBnet/Viasat behandler deres kunder på denne måde...
Til top
janjuul_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:18

Tjah ...
Jeg er netop ved at få installeret fibernet, og Dong har leveret super service omkring hele installationen, hvorimod oplevelsen med DBnet omkring Viasat virker ret amatør-agtigt....

Jeg talte med DBNet i sidste uge vedrørende Viasat abonnement.
Var dog lidt utilfreds med at de ikke havde PVR + HDMI boks klar. Men blev lovet at de forventede at denne ville være klar indenfor de næste par måneder. Det samme svar har de givet folk de sidste 12 måneder, så jeg ved ikke rigtig om den nogensinde kommer !!

Jeg må sige at jeg er godt træt af hele situationen, og især Viasat som åbenbart insisterer på at man skal købe mere eller mindre hele deres pakke (ca. 300 kr ) blot fordi man gerne vil se tv3 og tv3+. (Ja, de er meget fleksible, og du kan selv sammensætte din pakke, men sjovt nok ender priserne altid i nærheden af 250 - 350 kr per måned - selv for "simple" pakker).

Hvis Viasat kunne levere Danmarkspakken via fibernettet ville det være super, og jeg ville bestille den øjeblikkeligt.

Men jeg vil nu kigge på een af de andre udbydere - som allerede har gode TV-bokse (pvr+hdmi), og mere fleksible pakker/priser.
Og så undværer jeg gerne et par fodboldkampe en gang imellem. For de andre kanaler viser de fleste af de samme serier som TV3 (og det uden reklamer hele tiden).

 

Til top
danq Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2009
Sted: 2610 Rødovre
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:40

På både dansk bredbånd og på viasats hjemmeside skriver de intet om at de har opsagt samarbejdet med Dong Energy. Er der nogle der evt gider skanne deres brev ind så man kan læse det?

 

Pft. Dan

Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:56

For mig og ikke mindst familien er superligaen og champions et kerneprodukt - derfor viasat.

Så kan de andre fiber tv udbydere have nok så fine signaler og bokse.

Jeg ved ikke hvem der er "skyldig" af Viasat og DONG - jeg ved bare hvem jeg har fået information fra og hvem der ikke end på deres hjemmesider har så meget som en kommentar.

desværre har jeg ikke scanner så jeg kan vise brevet, men der står ikke noget banebrydende - andet end at de har opsagt samarbejdet - syntes de lader forstå det er DONGs skyld, men det kan jo være spin.

opgiver fibernettet, for der er simpelthen ikke noget i det som jeg har brug for længere. Internet er langt billigere over ADSL end over fiber (199 for en 6mbit fra cybercity kontra 379 incl DONGS 99,- pr måned. Og ja fiberen er da nok hurtigere men ikke noget jeg skal bruge som sådan. TV (jeg gider se) kan de ikke tilbyde mere. Hvad er der så tilbage ud over en masse uudnyttet kapacitet?

Nu arbejder jeg på at få den lokale antenneforening til at lægge kabler ud, men det skulle da ikke undre om deres samarbejde med Viasat også er i fare....

Til top
danq Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2009
Sted: 2610 Rødovre
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 13:17
Jeg har desværre kun fibernet lagt ud - så jeg kan ikke vælge TDC tv eller lignende
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Status: Offline
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:05

Jeg har udbedt mig en forklaring fra DONG.

I deres abonnementsvilkår står der, at DONG ikke blander sig i serviceudbyderens udbud (Dansk Bredbånd i dette tilfælde), så jeg kan slet ikke se hvorfor Viasat og DONG har noget med hinanden at gøre?

En masse udstyr :-)
Til top
janjuul_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:28

Jeg tror nu ikke at DONG har den store skyld i dette - jeg vil ikke være overrasket hvis viasat endnu engang har vist sin grådighed - læs: vil have flere penge ud af aftalen med Dong....

Viasat er kendt for notorisk at sætte priserne op, ja selv overfor antenne foreninger. Senest har viasat i februar i år sendt et brev til alle landets antenneforeninger hvor de varsler en prisstigning på 28% til efteråret eller 78% til næste år !!!!
Kilde:
http://www.business.dk/article/2009...er/90210093/

Det er ikke normal prisregulering, det er "uetiske" forretningsmetoder, og jeg håber at folk begynder at melde fra overfor Viasat, og så kan det jo være at Kim Poder fra Viasat bliver noget mere ydmyg.

Alle jer "som ikke kan leve uden viasat", er med til at skubbe priserne opad og opad for i betaler gerne uanset prisen.

Udsagn som"jeg kan ikke leve uden viasat" bør besvares med "Så ring straks efter bedemanden". 

Til top
Steintz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2009 kl. 14:34
Brev fra Viasat kan ses her:
Viasat

Karin; DONG blander sig vel egentlig heller ikke? De ønsker vel bare ikke mere skyde penge efter DBnet og stille sikkerhed, såsom andre gør.
Det giver da ens konkurrence overfor alt og alle.

At Viasat så for det til at lyde som om, at det er DONGs fejl mener jeg er horribelt. Det er vel i sidste ende DBnet der har aftale med Viasat.

Men det er jo så bare min mening :)




Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu