|
Viasat Ultra HD på Panasonic TV |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ifølge ovenstående specifikationer som du har vedlagt, understøtter TVet kun H.264 AVC, hvilket bekræfter min anelse. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
T-e-X
Bruger Oprettet: 25-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 192 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
det kræver HEVC ellers er det no go
|
||
Mailman
Bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg fandt denne debat, som understøtter kravet om H.265
Spørgsmålet er så om det kun er et spørgsmål om en software opdatering fra Panasonic eller om der en hardware begrænsning ?
Redigeret af Mailman - 05-Januar-2020 kl. 04:14 |
||
/Mailman
|
||
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De specs stemmer ikke overens med producentens. AX800-serien: https://www.panasonic.com/dk/corporate/nyheder/article/201403-article-4k-biografoplevelse-til-hjemmet.html "Hexa Processing Engine PRO: Hurtig processorkraft med HEVC dekoder, som leverer spændende 4K-oplevelse"
Redigeret af bubbleboy - 05-Januar-2020 kl. 07:41 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4615 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Panasonic AX800 har HEVC-dekodning. Den fik også opdatering til Netflix 4K, hvilket kræver HEVC-dekodning: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1416299620
Dog kan der være tilfælde, hvor HEVC ikke håndteres via alle signalveje. Jeg ved ikke om det er tilfældet med AX800, men generelt er tunerdelen i ofte TV 1-2 generationer efter de andre signalveje.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror ikke det kan HEVC via tuneren
Vi ska vel bare ruste os til at skifte tv'et ude hver 3 eller 4 år hvis vi som privat skal kunne følge med de nye nye formater og implementeringer....
Det næste bliver vel at nogle udbyderne skifter til AV1 og eller at kommende tjenster kun benytter AV1. Jeg kan sagtens se for mig at f.eks. Yousee m.fl. kommer med flere Ultra HD kanaler i fremtiden som vil benytte AV1. I så fald er det det nyt tv eller en boks. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er du sikker på du har indstillet kanalen korrekt? Jeg vil da tro at lyden i det mindste vil komme igennem, det gjorde det på mit gamle HD tv.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Teknisk set er det ikke tuneren, som står for at afkode video og lyd. Tuneren arbejder med radiosignalet i antennnekablet og rå DVB-C-data. Når fjernsynet modtager signalet fra en anden kilde som f.eks. HDMI, så er der ikke tale om HEVC.
Redigeret af bubbleboy - 05-Januar-2020 kl. 16:25 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved ikke lige hvad du mener med ovenstående. Hvis man har en HEVC fil på en harddisk eller USB stick som man vil afspille via TVets USB indgang, så er der selvfølgelig tale om HEVC. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
bubbleboy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener det, at HEVC ikke indgår, når man bruger HDMI-porten. Fjernsynet har en "bus", hvor data kan sendes rundt - og op til HEVC-dekoderen. Det skulle være underligt, hvis data fra tuneren ikke kan sendes derop.
|
||
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er nu set før, fx LG E6 understøtter HLG på satelit, men ikke på DVB-C
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4615 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja desværre er det ikke altid helt så simpelt, at en HEVC-dekoder er nok. Efter 4K, HEVC, HDR10, HLG mv. kom der en nye DVB-standarder. Der er ændringer i hvordan tv-signalerne i den højere kvalitet skal tunes ind, så problemet er, at tv-signaler aldrig når via TV'ets tuner, hvorfor det slet ikke sendes videre i næste led af kæden (HEVC-dekoderen).
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |