|
Viasat Ultra HD på Panasonic TV |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Mailman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej Ramus Ved du om det kun er et spørgsmål om en firmware opdatering fra Tv producenterne (i mit tilfælde Panasonic) eller ligger det mere i det end som så. Jeg ved godt at det er utopi at tro at Panasonic gør noget, da de hellere vil sælge mig et nyt Tv :-) ...
|
||
/Mailman
|
||
![]() |
||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
|
Tuneren er ligeglad. For den er det bare data. Om det er AVC eller HEVC eller noget tredje. Forklaringen ligger et andet sted. Jeg har et gammelt fjernsyn stående, som ikke aner, hvad HEVC er for noget. Kanalen dukker dog fint op alligevel - men der er naturligvis sort skærm.
Redigeret af bubbleboy - 06-Januar-2020 kl. 14:41 |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
|
Så dukker kanalen jo heller ikke op. Så har tuneren blot stillet ind på frekvensen.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
|
Jeg har lyd... Fjernsynet kan bare ikke afkode video-sporet (naturligvis). Situationen her er, at kanalen end ikke dukker op i kanallisten. Det er ikke et fysisk tuner-problem. Hvis fjernsynet overholder Yousees "The Rules of Operation", så er der hul igennem.
Redigeret af bubbleboy - 06-Januar-2020 kl. 16:27 |
||
![]() |
||
|
Jeg går mod strømmen, fordi tanken om, at de har lavet et fjernsyn, som kun afkoder HEVC, hvis det kommer fra en app eller en fil, ligger mig meget, meget fjernt.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
|
Jeg forstår helt bestemt din pointe. Det undrer også mig. Der er bare mange praktiske eksempler på det og producenterne bekræfter det også.
Senest har f.eks. LG bekræftet, at man kan få 4K120 ind til HEVC-dekoderen via alle andre signalveje end tuneren. Den skal først hardware-opgraderes til nyere DVB-standard med kommende modeller.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Jeg ved slet ikke, om det er det, som er problemet med denne Panasonic-model. Min pointe var blot, at det desværre er set før
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
120 fps er så også lidt voldsomt... det kræver en vis båndbredde. :)
|
||
![]() |
||
|
orm08 har vist fundet kanalen lagt oppe på listen... 24xx, efter radiokanalerne. Mon den også ligger et obskurt sted i dette tilfælde?
|
||
![]() |
||
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
|
ja kanal nummer 2079
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
|
Kanalnummeret er jo fuldstændig ligegyldigt da man selv bestemmer hvor den skal ligge. Hvorfor søger i ikke direkte på frekvensen? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1093 |
|
Der er det samme med filmkanalerne som ligger på 1xxx |
||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |