recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viborg's Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viborg's Hjemmebio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Viborg's Hjemmebio
    Sendt: 14-Juli-2013 kl. 16:58
Halløj i stuen.

Tænkte jeg også lige ville vise folket min samling indtil videre. 
Står og er ved at sælge hus, så når det er af vejen og jeg kommer på plads igen, vil jeg gerne udvide systemet. Men lige nu må jeg nøjes:

Grejet:

Højtalere: Yamaha Soavo-1

Sub: SVS PC12-NSD

Forstærker: Onkyo 808

Projektor: Sanyo PLV Z800

Ophæng: Vogels dreje/vipbare (nødvendigt med de skrå lofter i hytten)

Lærred. Lissau LS Frame 108"

TV: Phillips 46" LED (Egentlig kun købt for jeg har noget at kunne bruge i de lyse dagstimer)
Vil gerne have pana plasma igen.

Fremtids ønsker: Yamaha Soavo center højt, noget lækkert surround baghøjtaler osv. Hvad det lige skal være ved jeg ikke endnu. Afhænger lidt af den fremtidige bolig situation.
Pana VT60 står også ret højt på listen Smile

Lidt billeder:

Jeg er ikke den store haj til lyd osv, så det kan godt være placeringen af subben for nogle virker lidt underlig. Men efter at have læst utallige guids og kravlet rundt på gulvet som en gal, flyttet rundt på den en million gange. Er jeg kommet frem til at den lyder bedst hvor den står der. Ved ikke om det er de skrå lofter og vandskurede vægge der gør det er lidt tricky. Men indtil jeg har lyst til at forsøge mig igen, står den fint der Smile

DAGS-GAMER-HULLET Big smile

Indtil igår havde alt av udstyret stået og rodet på gulvet fordi ex'en stak af med dem møbel tingene stod i. 
Har i flere måneder været ALLE steder på nettet for at finde et møbel jeg sys var fedt og ikke kostede 4-8k. Det er jeg simelthen for nærrig til at gi for et stykke pindebrænde.
Så det endte med jeg gav op og begyndte selv at "designe" et. 
Neden under er lidt fra bygge fasen. Syntes selv jeg er sluppet okay fra det. Skal bare lige ha fundet en bedre løsning til alt kabel værket, og så laver jeg nok top pladen om så kablerne går ned helt henne ved mediecenteret og under pladen.

Hele møblet er lavet i aluminium, og malet.
Fødderne er lavet i plastik, hvor er er drejet 5mm ud i bunden i limet 10mm sort gummi i.

Designet på topladen var egentlig bare for at fylde det lidt tomme plads ud med lidt sjovt, og som i nok har bemærket er den "fremtids sikret" Wink

Logoet har jeg selvtegnet i autocad ud fra et billedet jeg fandt på nettet. Syntes selv det er blevet ok Smile

Så får det hele lige en gang grunder.

En gang matsort. Troede egentlig det ville være bøvlet at male dem matsorte. Men det gik sgu fint. Ingen løbere selvom jeg er ret utålmodig hvad sådan noget angår Big smile

Hvide holdere:

Jeg ville egentlig have malet toppladen matsort også, men tænkte at det ville få mit kunstværk til at forsvinde lidt. Så jeg prøvede med hvid. Det kan trods alt laves om hvis jeg bliver træt af det.

Her er den så samlet fædig. Er ret tilfreds med resultatet. 
Der er desuden lavet så den kan blive væghængt hvis det skulle blive aktuelt. Det er bare at få designet nogle vægbeslag. Hullerne er der allerede Smile

Her er den så med grejet sat pænt på plads Smile

Kablerne behøver vi ikke at snakke om Wink

Som i kan se her ser det lidt træls i kabler ligger det, så laver nok et hul helt oppe ved og føre dem nedenud. Så laver jeg måske en dækplade bag xbox'en så man ikk kan se det forfra.

Det var hvad jeg havde at byde med.
Håber det falder i nogens smag Smile
Kom gerne med inputs til kabel "situationen" og hvis i ellers har nogle ideér til setuppet.
Vil ikke lave det helt store nummer nu når jeg skal flytte ( forhåbentlig snart Smile) så alt med måde.

mvh

Viborg

Redigeret af Viborg - 14-Juli-2013 kl. 17:00
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 17:07
.

Redigeret af Steve Jones - 14-Juli-2013 kl. 17:07
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 17:25
Du er godt nok kreativ - det er jo en hel fornøjelse at se. Pøj pøj med detTongue
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 18:51
Jeg er helt vild med "fødderne" :-O

Nej spøg til side, det er jo et rigtigt flot "møbel" du har kreeret. Men der er ikke taget hensyn til opgradering/andre apparater. Udførelsen er dog til ug med kryds og slange ;-)
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 18:59
Tak til jer begge to Smile

Nej det var også lidt en overvejelse. Kan bare godt li at det hele passer, og at der ikke er for meget "tomrum" rundt om tingene. 
Men det kræver heldigvis ikke det helt store at lave om, alt efter hvad jeg finder på næste gang selvfølgelig :D
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 07:23
Synes at dit 'møbel' (hvis man da kan kalde den for det) ser utrolig godt ud! Satme kreativt arbejde! :)
Foruden det, så er det jo nogle fede højtaler du har som fronter! Har du planer om at gå hele vejen med Soavo serien, eller blot front og center i samme serie?
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:30
Tak. Ja den høre måske mere under hylde kategorien :) Har også brugt en del tid på at tegne det hele..
Er også glade for dem. Fik dem til en pris jeg ikke kunne sige nej til ;) Vil ihvertfald gerne ha en soavo center også. Men om resten også bliver det, ved jeg ikke endnu. Kunne vel ligeså godt gå all in nu jeg er igang.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu