recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video buffering ved remote wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video buffering ved remote wifi

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 08:59
Igen vil jeg meget gerne have info omkring hvad der kræves af hardware, software, internet for at kunne streame mine film ud af huset.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 09:11
Hvad kører du af bitrate på dine film, når du streamer?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 11:06
Hvis du bruger Plex, så kan du selv skrue ned / op hvor stor bitrate den skal konvertere med. Men det stiller krav til dit hardware på pc.

Her kan du se kravene til Plex.

Plex Server Specifikationer

Men for at undgå det buffer stilles der også krav til det net du befinder dig på. Fx sønnen ville gerne slappe af forleden i skyggen til en film, mens vi var på ferie. Der måtte jeg sætte kvaliteten ned til 2Mbit 720p for at det kørte uden det buffede fordi jeg "kun" var på H+ netværk.

Hvis jeg er på vagt i vores cafe, kan jeg sagtens trække 20Mbit 1080p over Remote Wifi, og herhjemme får alle film lov til køre med deres maks bitrate uden problemer.

Så hvis dit hardware lever op til kravene, så skal du i gang med at rode med indstilllingerne, skal dog siges vi har 90/90 herhjemme og 30/30 i vores cafe, men det deles også med vore gæster. Det er klart din bitrate må ikke være højere end din teoretiske upload hastighed.

Edit: indstilllingerne finder du Plex programmet på din iPad.

Redigeret af JordanDK - 22-Juli-2014 kl. 11:09
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 17:45
Jeg er med på jeg kan skrue bitraten ned men det gør desværre ingen markant forskel.
Hvorfor kræves der mere af min hardware når jeg skal remote streame fremfor in house?
Jeg bemærker min cpu ikke belastes max ved streaming.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 18:21
Hvad er det helt præcis du har skruet på? Er det bitraten gennem Plex, eller er det uploadhastigheden, fordi du har Yousee? Hvis det er det første, gør det det bare værre, at du skruer op. Hvis det er det sidste, er der så ikke noget med, at der kan gå nogle timer, før det træder i kræft?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 20:38
Jeg har ændret min upload til 9 mbit istedet for 2 mbit for 1 uge siden. Dette har dog ikke hjulpet.
Som standard app til filmafspilning benytter jeg air video hd som p.t er den bedste software jeg har fundet til afspilning fra pc sever til ipad og videre til appletv som er min standard trafik. Her spilles materialet ukomprimetet 1080p. Både mkv, mp4 etc. Fint på LAN.
Så har jeg testet med plex også. Dette er dog ikke så godt som airvideo hd.
Så det er remote wifi jeg har problemet. Og aner ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at køre som på LAN ?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 20:41
Mht bitrate så kan den jo ikke skrues op! Jeg kan nedkonvertere den, men det hjælper ikke synderligt... Kun helt ned på aller laveste bitrate. Kan ikke lige huske hvad den hedder. Men den er uinteressant pga kvaliteten og der buffes stadig.
Så er det hardware eller upload jeg mangler????
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 21:01
du laver ikke 1080p video ud af huset - så der skal komprimeres - jeg mindes stadig ikke du har angivet hvad det egentlig er for noget udstyr du forsøger at køre det hele på. Altså server/nas og hvor ligger plex henne? på hvilket udstyr? - som jeg lige umiddelbart ser det så forsøger du at se 1080 materiale som realtime skal konverteres via plex til 720p. Til dette kræves der rent faktisk en ret potent computer og ikke bare en eller anden billig nas-boks.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Som standard app til filmafspilning benytter jeg air video hd som p.t er den bedste software jeg har fundet til afspilning fra pc sever til ipad og videre til appletv som er min standard trafik. Her spilles materialet ukomprimetet 1080p.

Du mangler båndbredde fra din server til din mobilenhed.

Klaus
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 21:15
Som jeg startede med at spørge til i min 1. Post i tråden; hvor meget upload kræves der?
Men hvordan kan det være at med 9/9 jeg fint kan streame eks netflix?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 21:26
Upload afhænger af, hvor meget du komprimerer dine ting.

Hvis du sender den rå datastrøm ud fra en DVD (720 ikke 1080), kan den være op til 10MBit/S. Tyspisk er den kodet til 4Mbit, men i øjeblikke med meget bevægelse op til 7-8MBit/S.

Så igen: Hvad sender du ud med af bitrate?

Det handler ikke kun om rå upload, men også om download på din mobilenhed og prioritering af pakker på mobilnetværket.

Klaus
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2014 kl. 22:02
Sender ud med? Mener du bitraten på materialet?
Det varierer meget fra film til film; 1.000-12.000 kbit
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu