recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video codecs i MediaPortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video codecs i MediaPortal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Video codecs i MediaPortal
    Sendt: 07-Februar-2014 kl. 17:36
Hey

Nu har jeg kørt med mediaPortal i et par uger og er genrelt tilfreds. Men vil gerne lige høre hvad de bedste codecs er at bruge til de forskellige kilder? Specielt hvilket codec er at regne for det bedste til TV?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 17:42
hvis du kører windows skal du endelig holde nalderne fra at installere andre codecs. - Det er standard h.264 der anvendes og det der er indbygget i Windows er rigeligt,  Hvad er årsagen til at du snakker om codecs? - selve Codec har ikke nær så stor betydning for afspilningen som brugen af filtre og lignende har. MEN typisk er det fordi dit kildemateriale er elendigt hvis du har problemer. (eller ganske enkelt ikke sat programmet op rigtigt)
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 17:05
Der medfølger et filter der hedder LAV med MediaPoartal som standard. Men det kunne jo godt være der var andre som gav bedre billed. Så ikke fordi jeg har haft problemer. Og det er til TV signalet jeg tænker på.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 12:58
Jeg bruger lav hele vejen. Og media portal audio render til lyd. Spiller Max, især med HD lyd.
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 22:40
jeg har også brugt LAV i lang tid og har endnu ikke fundet noget som Mediaportal ikke har kunnet afspille.

Men for sjov prøvede jeg lige alle de forskellige indstillinger jeg havde under tv h.264 codec.

1. Microsoft
2. LAV- hardware acc. -none
3. LAV- hardware acc. -Intel quick sync
4. LAV- hardware acc. -DXVA2 (copy-back)
5. LAV- hardware acc. -DXVA2 (native)

Så tog jeg screenshots af et optaget klip fra DR1 med hver enkelt codec, men jeg kunne overhovedet ikke se forskel på kvaliteten på nogen af billederne.

Til gengæld var der forskel på cpu forbruget.
Med LAV- hardware acc. -none var cpu forbruget ca. 22% og med alle de andre ca. 10%
Men i praksis kan det vel være ligegyldigt hvad man bruger, når der ikke er forskel på billedkvaliteten.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 16:47
Jeg kører med CyberLink PowerDVD 13 codec til tv kigning. Det er mindre modtageligt over for problemer i tv signalet.

Til afspilning af filer med x.264 benytter jeg CoreCodec, men det hænger nok sammen med at LAV i de første versioner ikke var lige så stabile.
Jeg ved ikke om det har nogen forskel nu.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu