|
Video codecs i MediaPortal |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Februar-2014 kl. 17:36 |
Hey
Nu har jeg kørt med mediaPortal i et par uger og er genrelt tilfreds. Men vil gerne lige høre hvad de bedste codecs er at bruge til de forskellige kilder? Specielt hvilket codec er at regne for det bedste til TV?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvis du kører windows skal du endelig holde nalderne fra at installere andre codecs. - Det er standard h.264 der anvendes og det der er indbygget i Windows er rigeligt, Hvad er årsagen til at du snakker om codecs? - selve Codec har ikke nær så stor betydning for afspilningen som brugen af filtre og lignende har. MEN typisk er det fordi dit kildemateriale er elendigt hvis du har problemer. (eller ganske enkelt ikke sat programmet op rigtigt)
|
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Der medfølger et filter der hedder LAV med MediaPoartal som standard. Men det kunne jo godt være der var andre som gav bedre billed. Så ikke fordi jeg har haft problemer. Og det er til TV signalet jeg tænker på.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Jeg bruger lav hele vejen. Og media portal audio render til lyd. Spiller Max, især med HD lyd.
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
jeg har også brugt LAV i lang tid og har endnu ikke fundet noget som Mediaportal ikke har kunnet afspille.
Men for sjov prøvede jeg lige alle de forskellige indstillinger jeg havde under tv h.264 codec. 1. Microsoft 2. LAV- hardware acc. -none 3. LAV- hardware acc. -Intel quick sync 4. LAV- hardware acc. -DXVA2 (copy-back) 5. LAV- hardware acc. -DXVA2 (native) Så tog jeg screenshots af et optaget klip fra DR1 med hver enkelt codec, men jeg kunne overhovedet ikke se forskel på kvaliteten på nogen af billederne. Til gengæld var der forskel på cpu forbruget. Med LAV- hardware acc. -none var cpu forbruget ca. 22% og med alle de andre ca. 10% Men i praksis kan det vel være ligegyldigt hvad man bruger, når der ikke er forskel på billedkvaliteten. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg kører med CyberLink PowerDVD 13 codec til tv kigning. Det er mindre modtageligt over for problemer i tv signalet.
Til afspilning af filer med x.264 benytter jeg CoreCodec, men det hænger nok sammen med at LAV i de første versioner ikke var lige så stabile. Jeg ved ikke om det har nogen forskel nu.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |