|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Annette ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 02-Februar-2005 kl. 17:12 |
|
Hej alle Håber jeg er i rette forum Jeg har en musik video DVD, og jeg kunne godt tænke mig at spille/brænde numrene over på cd, så jeg kunne have glæde af den i bilen også. Er der nogen måde dette kan lade sig gøre på?. hilsen |
||
Annette
|
||
![]() |
||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
![]() |
|
Det er vel bare at rippe DVD´en med DVDdecrypter, og kun vælge lydsporet, for derefter at konvertere det til mp3 eller hvad lyd format der ønskes.
|
||
![]() |
||
Annette ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
Tak for svaret. Ham der skulle rippe den for mig, sagde at det ikke kunne lade sig gøre, fordi lyd og billede var ikke skilt, men jeg vil da spørge, om han har brugt DVDdecrypter. Jeg overvejer om det har noget at gøre med kopi-sikring, da det er en købe DVD. Men vi kan jo prøve først med DVDdecrypter. Mange hilsner fra en meget nybegynder på disse områder. |
||
Annette
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
|
En anden måde at optage lyd på fra TV udsendelser og DVD skiver: Coax eller optisk kabel fra DVD recorders SPDIF udgang til PC med SPDIF indgang på lydkort, og så lade PC optage med et program (her findes der flere at vælge imellem), og vupti - ud på CD med brænder. Men det kræver selvfølgelig PC med SPDIF indgang, som ikke er så almindelig anvendt. Har selv investeret i LeadTek WinFast 6Xsound lydkort med SPDIF til redigering af Sony MiniDisc optagelser, og nu også fra DAB radio og DVD recorder. Mvh JørgenT |
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
|
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Jeg har gjort det, med optagelser af MGP, at jeg har forbundet lydkablerne fra dvd-afspiller til MiniDisc optager - og så kunne jeg optage musikken på MD. Hvis man har en CD-optager, kunne man gøre det samme, eller man kunne forbinde lydkablerne til computerens lyd indgang, og så optage musikken på computeren. Så skal man ikke spekulere på, at adskille lyd og video! |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
|
Korrekt, man kan også optage analogt signal på PC lydkort, men de lydkort jeg har prøvet med giver ikke så godt signal/støj forhold som ved at bruge Minidisc analog indgang, og sende det ind digitalt på PC med SPDIF. Kan ses ved at optage med phono indgang kortsluttet, og derefter afspille/analysere med CoolEdit. Støj gulvet ligger ca. 30 dB lavere på en Sony minidisc optagelse end med standard PC lydkort. Det er muligt at dyrere lydkort kan gøre det bedre, har ikke prøvet. Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Alternativt (hvis man har en MiniDisc (network) Walkman, kan man overføre Minidisc'en til computeren via USB og derefter brænde musikken på CD. Lidt omstændeligt måske, men det virker da.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
bsjens ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|
Hej Thorvald og andre Det ser ud til at du Thorvald også har tjek på det med NetMD og nu må jeg så prøve at ty til din hjælp selvom det ligger lidt uden for DVD'er. Efter i flere år at have brugt stationær Sony Minidisc, har jeg nu fået en Sony MDS-JB930 stationær NETMD. Den kører med OpenMG Jeg har ikke den store forstand på det med ledninger, men med hjælp fra min gemal har vi prøvet forskellige LINE/kabel ting. DVDen (Pioneer) er blevet optaget på MD'en (altså lyden) HURRAH, Radio og DAB er blevet optaget. Så kommer vi til PC'en. Det er den sidste nye Medion fra Aldi. Den har alle mulige tilslutninger, som jeg slet ikke har forstand på. Det er først nu jeg er begyndt at bruge PC til disse Audio fremogtilbage ting. Ved hjælp af kabel (analog) kan jeg overspille MD og FM radio. Ved hjælp af Optisk tilslutning (SPDIF) kan jeg indspille DAB.Jeg har benyttet Jukebox Musicmatch samt CMI audio config prg.(fulgte vist med lydkortet) som jeg sætter til henholdsvis LINE og SPDIF. Desuden har jeg brændt filerne ned på CD og derefter indspillet på MD. Derefter redigeret på MD'en. Hvis det er MP3 filer overspiller jeg CDen fra Pioneers DVD-drev. Det er lidt bagvendt, men somme tider er det jo lange udsendelser i radion og nogle gange er det rart med CD. Er det helt tosset eller har andre bedre ideer/programmer.?? Det er kun på forsøsstadiet endnu. ER ret imponeret over hvad der kan lade sig gøre. Men mer vil ha mer. Når jeg bruger OpenMG med USB til MD, synes jeg det er ret irriterende hvad den ikke kan. Man kan ikke ændre filerne ovre på MD. Man kan ikke optage fra MD til PC. Nogle gange vil man gerne have udsendelser/musikken redigeret over på en anden MD eller ned på en CD, men det kan ikke lade sig gøre via OpenMG Jeg kan forstå du bruger USB til overførsel fra MD til PC. Nu har jeg bøvlet med det og læst rundt omkring. Jeg kan altså ikke få det ind i hodet, hvad man gør og hvilke programmer og knapper der skal skrues på. Det må da være bedre at bruge USB end analog Line. Please tell me...Sådan step by step - ikke alt for teknisk. På forhånd tak, da det har ødelagt mange nætters søvn. Og så til sidst - hvorfor i alverden har de fjernet P4 fra DAB. NÅ! det hører vist ikke med her. Håber det er til at forstå, hvad jeg har skrevet og det også kan hjælpe andre.
Redigeret af bsjens |
||
Birgit
Er så glad for mine Pioneer Recordere |
||
![]() |
||
Bent M ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 496 |
![]() |
|
Hej. Tillad at jeg lige springer ind i tråden her, jeg har et Casettebånd hvorpå der er et musiknummer jeg skal bruge på en Video film jeg er ved at lave på PC, hvordan får jeg det stykke musik ind på PC konverteret til noget så jeg kan lægge det ind på lydsporet i filmen ?? |
||
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Tilslut din båndmaskine til Lineindgangen på PCen og optag det i Wav format, dit Videoredigerings program skulle kunne arbejde med Wav filer. Tip til et udemærket Audio optage/redigeringsprogram er Audacity, det kan hentes på download.com og er et gratis program. Tip til et godt Video program er Mpeg Video Wizzard fra Womblemedia.com. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
HTPC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
![]() |
|
Jeg vil anbefale Gold Wave som lyd-optage- og redigeringsprogram. Det er forholsvist let at bruge, men har stadig mange funktioner og der findes bl.a. filtre til at filtrere støj fra kassetbånd og støj fra LP'er. Jeg har selv brugt det til at kopire noget fra kassetebånd til CD-R. http://www.goldwave.com Her er en en utrolig god og letforståelig trin-for-trin guide på dansk til hvordan du indspiller til PC'en fra LP eller bånd ved hjælp af Gold Wave: http://www.folketshus.dk/spillefolk/tips/audio-cd.pdf Hvis du bruger denne guide lærer du hurtigt at bruge Gold Wave til at indspille fra kassetbånd og evt. fjerne båndsus og brænde på CD-R. Her er nogle andre guider til Gold Wave, også på dansk: Støjreduktion af lydsporet på videoptagelser med Gold Wave: www.senior-it-allerod.dk/Aaben%20Info/C%20Studiekredse/3.02% 20Billedbehandling%20video/Om%20stojreduktion.doc Dansk guie til indspiling fra LP med Gold Wave: http://www.larsen-twins.dk/vanDango_indspil.html Her er en anden dansk guide: http://ole.helms.person.emu.dk/prod03.htm Redigeret af HTPC |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |