recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - video DVD til musik cd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvideo DVD til musik cd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 19:41

[Quote=bsjens] Jeg kan forstå du bruger USB til overførsel fra MD til PC. Nu har jeg bøvlet med det og læst rundt omkring. Jeg kan altså ikke få det ind i hodet, hvad man gør og hvilke programmer og knapper der skal skrues på. Det må da være bedre at bruge USB end analog Line. [/quote]

Med Sonic stage burde du kunne overføre musik filer fra NetMD til computeren. Musikfilerne på din NetMD skulle så være til højre i billedet ovenover og til venstre er din computer. Her kan du nok lave dine egne biblioteker evt. Så skal man vistnok trykke på "transfer" øverst til højre og så vælge det der skal overføres, så kan man så trykke på transfer knappen, med pil til venstre lidt længere nede i billedet mellem de to medier. Så skulle man også kunne overføre fra computer til NetMD på samme måde.

Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2004
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 21:47

Hej Thorvald

Mange tak for dit svar

Quote=bsjens]Efter i flere år at have brugt stationær Sony Minidisc, har jeg nu fået en Sony MDS-JB930 stationær NETMD. Den kører med OpenMG Quote=bsjens]

Efter at have spekuleret lidt er problemet nok at det er OpenMG. Jeg ter ikke sikker på at kunner bruge Sonic Stage.til min MD. Der er ganske væk en menu til overførsel mellem MD og PC, men samtig står der at filen oprindelig skal være fra den bestemte PC. Det virker ihvertfald ikke . En anden ting er måske, at du har en af de nye HI-MD?? De kan vist lidt mere ang. formater og kopiere.

Hvis du har en Hi-MD - kan du så anbefale en sådan.  ?? Synes der kommer nye hele tiden.

Jeg synes det er lidt bøvlet bl.a. er de musikfiler der overføret fra PC til MD spæret for redigering på selve MD. De bliver også lavet  om til LP2 - men det lyder OK.

Den gamle MD JE520 er tilsluttet mit stereoanlæg således at jeg kan overfører optisk/analog fra MD til MD, men ikke LP2-filer for JE520 har ikke LP2. Det går fint bortset fra det med at lave CD'er MD til PC. His der er stikplads kan man måske køre optisk ud MD og SPDIF ind i PC.

Ved ikke om der er andre løsninger. Det jeg gør nu er analog out fra MD og line ind på PC og så bruger jeg Jukebox Musicmatch her på forsøgsstadiet. FM kører jeg ligeså ind via JM. Det er nemt at  sætte igang , vælge format og kvalitet og og finde igen. Ved ikke om det er et godt program i forhold til andre, men det var lige ved hånden.. Jeg kan se der findes en hel hær af redigeringsprogrammer. Jo- det er svært at være begynder.

Venlig hilsen

Birgit
Er så glad for mine Pioneer Recordere
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 21:55

Tak til Bent M, Radiomanden, HTPC

Det var fine interessante ting at gå igang med.

Turen kommer også her til kassettebånd og LPer, der trænger til lidt digitalisering.

Birgit
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 22:50

Hej JørgenT

Et lille spørgsmål fra en nybegynder.

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

. har selv investeret i LeadTek WinFast 6Xsound lydkort med SPDIF til redigering af Sony MiniDisc optagelser, og nu også fra DAB radio og DVD recorder.

Hvilket program benytter du til redigering af MD og DAB optagelser?? 

Er det de samme programmer, som til Kassette/LPer (analog) eller er der   specielle til oprindelige digitale ting.

Mit lydkort er kompatibel med Soundblaster v. 2.0 - med SPDIF ind og ud. (Medion MD8386 fra Aldi her i foråret)- hvis det skulle betyde noget.

Birgit
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2005 kl. 23:04

Hej JørgeT

Undskyld ! Jeg har overset at du længere oppe nævner CoolEdit, så det er nok det du bruger.

Er det ikke blevet overtaget af Adobe Audo... ?? Var lige inde og se efter efter programmerne på Download.com - forvirrende med alle de muligheder.

Sorry ulejligheden

venlig hilsen

Birgit
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 15:48

Ja, jeg har en Hi-MD, men jeg har ikke brugt den Hi-MD disc der fulgte med, endnu.

Det er lang tid sisden jeg har leget lidt med MD til og fra computer. Måske skulle jeg lege lidt igen og se om jeg får de samme problemer som dig. De fleste af de MD'ere jeg har er LP1 og så har jeg nogle enkelte LP4.

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af bsjens bsjens skrev:

Hej JørgenT

Et lille spørgsmål fra en nybegynder.

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

. har selv investeret i LeadTek WinFast 6Xsound lydkort med SPDIF til redigering af Sony MiniDisc optagelser, og nu også fra DAB radio og DVD recorder.

Hvilket program benytter du til redigering af MD og DAB optagelser?? 

Er det de samme programmer, som til Kassette/LPer (analog) eller er der   specielle til oprindelige digitale ting.

Mit lydkort er kompatibel med Soundblaster v. 2.0 - med SPDIF ind og ud. (Medion MD8386 fra Aldi her i foråret)- hvis det skulle betyde noget.

Til optagelse bruger jeg AudioRack som fulgte med til lydkortet. Her skal der indtastes filenavn, og klikkes på Start/Stop. Til redigering bruger jeg CoolEdit2000. Kan også anvendes til optagelse. Om det er digitale eller analoge er et spørgsmål om at vælge fra hvilken indgang der skal optages. Og ja, CoolEdit har Adobe købt op.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2005 kl. 19:10
Mht til uploading fra MD til PC,så kan det ikke lade sig gøre via sonicstage.Jeg er ret sikker på,at Sony tillader kun analog overførsel fra MD til PC.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2005 kl. 12:47
Hvorfor?

Thorvald.
Til top
bsjens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2005 kl. 20:33

Tak til Jørgen

Lennon skrev:

Mht til uploading fra MD til PC,så kan det ikke lade sig gøre via sonicstage.Jeg er ret sikker på,at Sony tillader kun analog overførsel fra MD til PC.

Tror jeg også i de fleste tilfælde. Men hvis MD-optagelsen stammer fra PC skulle det vist kunne lade sig gøre. Der er en masse Marks med antal gange. Mener at have læst et sted, at de allernyeste Hi-MD er bedre til det, men kun i Hi-MD format. Det er en jungle. !!!

Thorvald skrev

Hvorfor?

Ja hvorfor - Sony/Atrac/Unødvendig  kompliceret kopibeskyttelse. Mener ellers  at MD (har kun prøvet stationær)  er Genial m.h.t. Lyd og Redigering - men den bøvede måde beskyttelsen er lavet på  er nok med til at MD ikke er blevet så populær, som den burde være. 

Tak til alle - arbejder videre med mine ledninger og programmer - er glad for at det med DVD-lyd-kopieringen virker.  

Birgit
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu