I forbindelse med det nye WHS Vail, er jeg begyndt at lede efter det hardware som det skal køre på. Det nye system understøtter nemlig transcoding af ens video filer, så man kan se dem på alle ens maskiner, uanset codec. Men den nye transcoding understøtter ikke gpu acceleration, hvilket irriterer mig grænseløst for det betyder at man skal have fat i en core i5 processor (teknisk set er minimumskravet for transcoding en WinSat score på 6.0, med anbefaling på 6.6).
Den anden mulighed er at encode alle sine videoer til et WMV codec, da det ikke behøver transcoding.
Så nu leder jeg efter et program der kan reencode alle mine videoer (dvs. alle mine gamle, samt alle ny downloadede, som ender på serveren). og da jeg gerne skulle undgå den kraftige processor skulle den gerne understøtte gpu acceleration. Det er i sig selv ikke det sværeste at finde sådan et program. Det tricky er at den skal understøtte enten et S3 500 series kort, eller et Matrox Max kort, og det skal kunne køre på Windows Server 2008.
Det behøver ikke at kunne konvertere dem on the fly.
Håber der er nogen der kender sådan et program.