recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video med 44100hz lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo med 44100hz lyd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Emne: Video med 44100hz lyd?
    Sendt: 25-August-2008 kl. 12:55
Hejsa allesammen.
Jeg er stødt ind i et rigtig irriterende problem.
Jeg kører med et Mediaportal system gennem flere år nu, og det har kørt rigtig godt hele tiden. Men jeg er på det sidste stødt ind i flere af mine gamle rippede videoer, som jeg har fået rippet med 44100hz stereo.
De laver så meget hak i lyden at det simpelthen er umuligt at se filmen.
Der er altså ikke på nogen måde tale om at lyden er i for høj bitrate eller noget, da jeg nemt afspiller stereo, dd/dts eller for den sags skyld hd-lydformater uden problemer. Det er udelukkende de få film jeg har med et mp3-soundtrack rippet i 44100hz. Er det mp3 i 48000hz er der ingen problemer.
Der hvor jeg tror det går galt er i AC3filter som jeg bruger til at afvikle lyden gennem.
Men jeg kan også se når jeg går ind under egenskaber for mit lydkort, og vælger digital output, kan man sætte flueben i hvilke lydopløsninger den skal understøtte, og der har jeg kun mulighed for at vælge 48000hz. Så det jeg går ud fra at jeg skal finde ud af, er at få AC3filter til at resample til 48000hz on-the-fly.
Det skal lige siges at dette problem først er dukket op efter jeg opdaterede mine codecs og MP for nyligt. Havde ikke problemer med det før, og synes ellers jeg sørgede for at skrive ALLE indstilllinger ned, og rettede dem tilbage til det, efter opdateringerne.

Håber der er en der kan hjælpe mig.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 12:58

Jeg kan kun råde dig til at afinstallere det codec som er årsag til miseren.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 13:01
Jeg bruger ikke AC3filter, men det er jo i essens FFDshow med en anden GUI. Du kan evt læse min FFdshow audio guide her. Samtidigt på Vista skal du tage højde for at der resamples til et givent antal khz afhængig af indstilling. Sørg for som du er indepå at directshow output samplerate og dit lydkorts instillinger korresponderer....

Redigeret af Patriarken - 25-August-2008 kl. 13:03
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 10:12
Tak for hjælpen Patriarken, men det hjalt desværre ikke. Prøvede først at bruge din guide til AC3filter, men det var for besværligt. Jeg prøvede så bagefter at sætte det op til FFdshow, og det gik jo gangske smertefrit. Jeg har dog stadig problemer med filer i 44100hz. Og din guide var heller ikke så let igen, da den er lavet til analog output, og jeg bruger digital.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 17:51
Så kom det alligevel til at virke.Tak for det.
Men nu har jeg så fået et andet problem, da jeg ville prøve at lege med din guide på min stationære computer. Jeg har nemlig et 5.1 kanals sæt slået til analogt på min stationære, og synes jeg har fulgt din guide til punkt og prikke. Men lige lidt hjælper det. Jeg kan simpelthen ikke får den til at arbejde sammen med hverken Winamp eller MediaMonkey. Jeg sørger ellers for at de henviser til samme dirrectshow driver, og alt det der. Har endda prøvet at slå alle undtagelserne fra. Altså det der med at ffdshow ikke må køre sammen med iexplorer.exe osv, men lige lidt hjælper det. Er det bare mig der er fatsvag, eller er det simpelthen fordi ffdshow ikke kan arbejde sammen med de to programmer?

Det skal lige siget at det virker helt efter hensigten med film i stereo. Så snart jeg kører noget gennem fx MPClassic, så kan man se ikonet for ffdshow audio (og video, men ikke så vigtigt i denne sammenhæng )
Og det kan også tydeligt høres at lyden pludselig er lavet gundigt om.

Redigeret af Nagash - 26-August-2008 kl. 17:57
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 18:14
Winamp bruger dets eget directshow filter.....(Har egentlig ikke selv det store kendskab til Winamp mere)Hvis du skal bruge FFdshow i de programmer du nævner kræver det plugins.

Jeg har ikke undersøgt om der findes nogen så jeg kan ikke svare dig på dine spørgsmål, og da jeg er af den relativt dovne type der bruger WMP til alt på min KontorPC og bruger programmer på mine HTPC'ere hvor jeg enten specifikt kan vælge FFdshow som Audio decoder, Eller hvor jeg kan override Vistas MFT via mit eget PTMS program og bruge FFDshow...

Redigeret af Patriarken - 26-August-2008 kl. 18:22
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 19:51
Okay, men jeg takker og bukker mange gange for din hjælp. Fik endelig løst mit problem. Det var rigtig skønt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu