recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video out -> USB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video out -> USB

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 09:31
Jeg har prøvet en HP USB 2.0 Docking Station på en Lenovo bærbar, den kørte rigtigt fint.

Jeg kunne dog ikke få opløsningen over 1024x768, men det kørte til gengæld fint, også med videoafspilning (DVD).

Et spil Warcraft II kørte også uden problemer (det er et gammelt spil, som kun kører 640x480).

Doc trak både skærm, netværk, lyd, mus og tastatur.

Så den kan kun anbefales. I dag fås det også med USB3, som jo må give bedre ydelse på skærm og netværk.

Men til alm. kontorbrug + lidt mere, kører USB2 fint!

/Tommy
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej 8x100.

Om man generelt kan trække et video signal ud via USB 2.0 kommer i høj grad an på hvad der skal vises på skærmen. Når jeg har læst om forskellige Video til USB enheder skriver de alle, at det kan virke på en windows desktop uden meget bevægelse, men at det ikke er velegnet til at vise video ( i høj opløsning ).

For at vise flydende video tror jeg at det kræver en USB 3.0 port.

Jeg ved ikke om dit PCI Express x1 mini slot er version 1.0 eller 2.0
Men der findes USB 3.0 kort der kan monteres i et PCI Express x1 mini slot:

Og så ville jeg kigge på en USB 3.0 til HDMI adapter som denne: 

Jeg ved ikke hvad du skal bruge den til. Men der findes mange bokse der kan konvetere HDMI til Composite både med og uden lyd.

Hilsen Carsten.

Perfekt, tak Wink
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Jeg har prøvet en HP USB 2.0 Docking Station på en Lenovo bærbar, den kørte rigtigt fint.

Jeg kunne dog ikke få opløsningen over 1024x768, men det kørte til gengæld fint, også med videoafspilning (DVD).

Et spil Warcraft II kørte også uden problemer (det er et gammelt spil, som kun kører 640x480).

Doc trak både skærm, netværk, lyd, mus og tastatur.

Så den kan kun anbefales. I dag fås det også med USB3, som jo må give bedre ydelse på skærm og netværk.

Men til alm. kontorbrug + lidt mere, kører USB2 fint!

/Tommy

Glimrende Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu