recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video overlay spytter max opløsning på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo overlay spytter max opløsning på TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Emne: Video overlay spytter max opløsning på TV
    Sendt: 27-Februar-2008 kl. 08:31
Jeg har et mystisk problem, med opsætningen af min Windows XP

Jeg benytter et Nvidia Geforce 7600GT med DVI til at outputte til mit tv.

Nview er aktiveret for at jeg kan have en afspiller på min tilhørende skærm og kun benytter tv'et til at afspille en film på via Video Overlay.

Problemet består i at jeg fint kan have output på 720p til mit tv, men når jeg sætter noget på en afspiller i windows, der benytter video overlay. Så skifter output til at køre 1080p fordi mit tv er i stand til at modtage det.

Mit tv er ikke Full-HD og jeg har en splitter på kablet hvor jeg også har en projektor som kører 720p native opløsning. Så derfor har jeg ingen interesse i at scale et signal op til 1080p og så lade projektoren sætte det ned til 720p bagefter.

Men windows finder af en eller mærkelig grund den største fællesnævner når jeg kører video overlay. Hvordan kan jeg styre at den bliver i 720p uanset hvad jeg starter som benytter video overlay?

Jeg synes ikke jeg havde held med PowerStrip for at løse mit problem
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu