|
Video på gammelt B&O |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, respekt for valget. Men forstår så ikke hvorfor du ikke giver den fuld gas og snupper en af topmodellerne fra B&O, har set dem gå for 800 kr. på auktion lauritz for et par år siden. Det er da ærgeligt at se tv på et måske lidt for træt billedrør.
PS. Panasonic video kontra b&o, du har fat i noget af det bedre i forvejen. Personligt kan jeg nu godt lide at have ca. 3000 film på 15x10x3 cm, men nu er m2 prisen også høj her i roskilde.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Dollyvarden ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2015 Status: Offline Point: 20 |
Rasmuzzen, hvad tænker du på med en topmodel? Man får nærmest B&O's billederørs fjernsyn kastet i nakken - også de 10 år gamle. Mange sælger endda et sæt med video for nogle få hundrede kroner.
Jeg er godt klar over, at kvaliteten er bedre, men for mit vedkommende faldt jeg pladask for fjernsynet på grund af dets design med teaktræ. Nu vil jeg se, om det er til at holde ud at at se på billedet. Hvis ikke kunne jeg godt finde på at skaffe mig et af deres nyere billederørs-fjernsyn. En dårlig film bliver jo ikke god af et flot billede, men en god film kan stadig ses til trods for ringere kvalitet (se bare hvor mange sort/hvide-film der topper på IMDB's top 250)
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Dollyvarden:
Du kan også prøve at holde øje med salgstrådene her på sitet - det kunne jo være, at brugeren "Exlærer" skulle have noget på lager af B & O-videomaskiner...
|
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Dollyvarden
Det er ikke altid man kan stole på Scart stikkene, prøv for eks. at løsne/frakoble den aflange metalkrans i begge ender og så forsøge sætte stikkene i Tv hhv Video. Man skal selvfølgelig være opmærksom på hvilken vej de her stik skal vende, det med den skrå kant i den ene ende. Efter DVD'ernes fremkomst blev billederne vel trods alt rimelige, netop via SCART! Der er også den mulighed at Scart fatningerne i hhv. Video og Tv kan være knækkede i lodningerne, hvilket jeg har oplevet.
Redigeret af skyking - 02-Marts-2015 kl. 16:27 |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() Dollyvarden: Har du prøvet med et andet scart-kabel? Det, du har KUNNE være i stykker, så det ikke BEHØVER at være TV'et, som fejler...
Redigeret af turbo2 - 02-Marts-2015 kl. 17:18 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der kan prøves med et Composite kabel, det har jo ingen betydning at der bruges et sådan, da det i forvejen er Composite der kommer fra en VHS. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Dollyvarden ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2015 Status: Offline Point: 20 |
Skyking, jeg fik sjovt nok videoen til at fungere på fjernsynet i dag, da jeg i ren desperation prøvede at vende scartstikket op. Da den anden ende kom i fjernsynet, var der pludselig hul igennem.
Jeg havde ellers lige købt et antennekabel, men det virkede underligt nok heller ikke. Hvad der lige er sket, ved jeg ikke, men nu fungerer det jo også, såh .. :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
RF vil jo kun virke når det er aktiveret på videoen, og TVet er indstillet på den kanal som signalet sendes på, hvilket er på en UHF kanal omkring K 35. Kan ligge lavere eller højere, er justerbart et par kanaler op og ned. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tak for alle jeres gode råd. Radiomand: Jeg prøver lige det med de øvre kanaler lidt senere. Det er fortsat ikke lykkedes mig at få min Playstation 1 til at virke på fjernsynet. Hverken gennem videoen eller direkte i fjernsynet (den er forbundet med scart). Nogen gode råd?
Fjernsynet ser i øvrigt sådan ud med videoen. Faktisk er billedet bedre end det, som jeg var i stand til at tage med min telefon. Nu kommer billedet jo også fra scart, men jeg synes faktisk, at kritikken af VHS er LIDT overdrevet. Selvfølgelig er det ikke HD, men jeg kan sagtens se (gode) film i den kvalitet. (jeg havde i øvrigt helt glemt, at der altid var forfilm på købte videofilm) :) Redigeret af Dollyvarden - 02-Marts-2015 kl. 17:54 |
|
![]() |
|
Er din PS sat op til at sende signal på Scart.? Enten som Composite, eller som RGB, såfremt TVet kan tage et RGB signal. |
|
|
|
![]() |
|
Når du så har fået det hele til at køre, så synes jeg, du skulle få orden i din kabler bag ved TV'et. Det ville pynte!
|
|
![]() |
|
Der er kun en udgang til et stik, der ender i et scartstik. Men man kan jo givetvis få andre kabler. Jeg må bare rode videre med det ..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |