recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video på gammelt B&O
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video på gammelt B&O

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Dollyvarden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Marts-2015
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Når du så har fået det hele til at køre, så synes jeg, du skulle få orden i din kabler bag ved TV'et. Det ville pynte!

Klart nok! Ellers er der jo ikke noget ved at have købt et fjernsyn mest af alt på grund af designet :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Dollyvarden Dollyvarden skrev:

Der er kun en udgang til et stik, der ender i et scartstik. Men man kan jo givetvis få andre kabler. Jeg må bare rode videre med det ..

Det var ikke spørgsmålet. Det var om den er sat op til at give et signal som TVet kan behandle, det er jo afgørende for om der kan komme et billede på skærmen. Den skal levere enten et Composite eller et RGB signal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 18:49

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Når du så har fået det hele til at køre, så synes jeg, du skulle få orden i din kabler bag ved TV'et. Det ville pynte!

Klart nok! Ellers er der jo ikke noget ved at have købt et fjernsyn mest af alt på grund af designet :)

Nej - det er der ikke, MEN... Nu kom jeg lige i tanker om, at et scart-kabel er meget stivt, så netop med dette, bør du  nok være noget forsigtig med at  bøje - hvis det da kan lade sig gøre, at bøje det!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 18:58

Det kan man jo komme uden om ved at køre signalet i Composite i stedet for, de kabler er jo nemme at få rundt om hjørner. Et RCA kabel kan jo bruges, både TV og Video er jo mono.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er kun en udgang til et stik, der ender i et scartstik. Men man kan jo givetvis få andre kabler. Jeg må bare rode videre med det ..

Det var ikke spørgsmålet. Det var om den er sat op til at give et signal som TVet kan behandle, det er jo afgørende for om der kan komme et billede på skærmen. Den skal levere enten et Composite eller et RGB signal.

Det ved jeg så ikke. Hvordan undersøger man det? 
Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ipk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 19:03
Det kan være din Prosonic video som giver problemer med scart kablet. Jeg har tidligere været ude for, at der ikke blev sendt skifte signal til Scart udgangen.
Dvs. at fjernsynet ikke skifter om til at vise video, det skal man selv gøre på fjernbetjeningen.
Jeg vil råde dig til at finde et bedre mærke.

Redigeret af ipk - 02-Marts-2015 kl. 19:04
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 19:10

Det gør man inde i Menuen, det kræver så at den kan vise et billede på skærmen.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 19:37

Det gør man inde i Menuen, det kræver så at den kan vise et billede på skærmen.

Ja, min video kom så uden fjernbetjening, så jeg skal nok ud og finde mig en anden. Tror jeg vil finde en Beocord, som passer til fjernsynet. 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af ipk ipk skrev:

Det kan være din Prosonic video som giver problemer med scart kablet. Jeg har tidligere været ude for, at der ikke blev sendt skifte signal til Scart udgangen.
Dvs. at fjernsynet ikke skifter om til at vise video, det skal man selv gøre på fjernbetjeningen.
Jeg vil råde dig til at finde et bedre mærke.

Fjernsynet skifter fint nok til video nu, når scartstikket kommer i (på kanal 1, ikke av). Jeg undrer mig over, hvorfor det hjalp at rotere stikkene, men sådan er der jo så meget.

Som nævnt i mit andet indlæg regner jeg dog med at finde en Beocord-video i stedet for denne Prosonic.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 19:44

Når nu jeg svarer på et spørgsmål om din PS, hvorfor blander du så Videoen ind i det.?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 20:17
I forhold til den gamle Playstation 1 (som jeg købte forleden i en antikforretning, hvor den havde ligget meget længe). Ved at sætte scartstikket i fjernsynet kan jeg få dette billede frem, som kører hurtigt op og ned. Jeg skal have testet, om det er min Playstation eller måske kablet, som den er gal med. Nu ved jeg jo, at det næppe kan være fjernsynet, når videoen kører fejlfrit på det.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dollyvarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2015 kl. 20:18

Når nu jeg svarer på et spørgsmål om din PS, hvorfor blander du så Videoen ind i det.?

Handler det da ikke også om videoen, når jeg prøver at tilslutte min PS gennem den? 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu