recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video / Picture Streaming uPnP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo / Picture Streaming uPnP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Video / Picture Streaming uPnP
    Sendt: 11-September-2006 kl. 23:32

Hej Alle,

Så er projekt 2 gået igang. Jeg ville selfølgelig gerne kunne streame video + billeder til mit Samsung LCD ! Jeg har fået Firefly mediaserver op og køre (Se andet emne) - streamer min musik og internet radio ud gennem Pinnacle Soundbridge.

Hvad er så mere oplagt end at streame video m.m ud gennem Pinnacle Showcenter 200 ? Sagt som gjort, en ny Linkstation 250gb LS2 - linux NAS server, MySQL, Apache Webserver, PHP5 og ikke mindst - Swisscenter : http://swisscenter.co.uk - Streaming mediecenter server til Windows og Linux.

For ikke at have pc'en til at køre hele tiden benyttes en Linkstation LS2 !
Den skal lige "åbnes" og så installeres ovenstående pakker. I øjeblikket er selve boksen ved at blive installeret - senere når Showcenter boksen kommer vil jeg give mere info - håber i kan bruge det som inspiration til egne projekter.

Til top
KasperH Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2006 kl. 17:07
det lyder som sådan et setup som jeg gerne vil arbejde hen imod, jeg har lige købt et stk eyehome (bruger mac) og bruger airport til lyd, men jeg mangler en NAS, og jeg ville høre om det er svært at sætte op? og en ting til, jeg vil lige som dig gerne kunne køre film og lyd uden at starte min mac, men er kommet i tvivl om jeg kan det med mit setup er der nogen der kan gennemskue om det kan lade sig gøre?!?!?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu