|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
Breakaway ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 01-Februar-2009 kl. 12:30 |
||
Hej,
Jeg har en del .iso filer og mpeg video på en readynas+ server. Jeg har forsøgt at streame dette via Linksys homeplugs, da jeg bor i et ældre hus, hvor kabling ikke lige er muligt. Problemet er, at jeg ikke kan sikre tilstrækkelig stabilitet/hastighed, hvorfor filmene hakker i det, eller stopper helt. Mpeg mister lyden. Jeg har forsøgt mig med Ziova og Popcorn a110 afspillere, samme problem. De afspilles fint, hvis jeg kobler filmene direkte til via USB/ekstern harddisk. Mine Linksys homeplugs(ple200) kører via el-nettet, men passerer nok flere kredsløb, siden jeg har problemer med at skaffe tilstrækkelig hastighed og stabilitet - mit gæt. Min router er en linksys WRVS4400N. Jeg har ikke den store indsigt i netværk - så mit spørgsmål er: Findes der andre muligheder end kablet netværk til streaming af video ? |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
RJ-45 er det eneste der virker...Du må have dig en rulle med 300meter(F)STP kabel, en krimptang og nogle RJ-45 krimp bøsninger.. Skulle ikke koste dig mere en 400kr....hos compumail...
|
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Hvis du kun skal se SD-materiale kan wifi også godt
bruges. |
|||
![]() |
|||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
||
Patriark: Var det dette kabel du henviste til. Virker da vanvittigt billigt: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70609 http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70609 Er det noget værd = kvalitet!!!!, da jeg selv står skal bruge noget. Havde dog overvejet det fra elektrikeren, som hænger sammen i to og to kabel-enheder. Og ellers har jeg set ruller af samme standard til over Kr. 2000,- Altså kan dette kabel anbefales til trækning af netværk, som skal være stabil og køre - naturligvis - Cat6.... Og er det (F)STP og stift... |
|||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Ja det er pisse billigt....Selvom jeg nu skrev forkert ![]() Jeg har selv købt et par ruller af 100meter (F)STP fra compumail....Kvaliteten er der aldeles ikke noget at udsætte på. Og ja det kan absolut anbefales. Benytter sågar kablerne til straight through VGA og andet sjovt(Hvilket kræver godkvali). Skærmen er rigtig god. Til den egentlige netværksinstallation har jeg brugt almindelige Lexcom Konnektorer(de skærmede) og monteret dem i Fuga.... Hvis du skal til at trække kabler så træk mange STP(gerne en 3-4 stykker)fra et sted hvor du kunne forstille dig at have et krydsfeldt og ud til alle rum. TELEFON/LAN/USB/VGA/HDMI(med Adapter) kan tækkes på disse kabler, og de koster jo ikke en skid...(Iøvrigt bruges der kun fire ud af de 8 lederetil en LAN forbindelse....så du kan faktisk trække telefonstik eller andet sammen med... ) Dette kabel er det jeg har benyttet..(Jeg ser i øvrigt ingen grund til at bruge Cat6) Cat5e håndterer fint gigabit osv... http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70607&a mp;a mp;type=0 Redigeret af Patriarken - 01-Februar-2009 kl. 16:12 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
||
Først - Undskyld jeg ligesom smider dette input ind i tråden - sorry trådopretter. Når dette så er sagt, så kan det jo være at trådopretteren kan få noget mere med Patriark: Det var så sandelig også meningen og jeg har kigget på JOEL-udtag. Jeg syntes compumails hjemmeside virker forvirrende med hensyn til stik osv... Jeg skal have sat følgende op i CAT6-standard:
Til dette skulle jeg bruge et godt kabel - skærmet og beregnet til at trække. Dvs. altså stift. Og der siges der jo god for de her 305m Jeg har nemlig tænkt på at købe underlag m.m. fra:
og så købe denne let-installerebare og billige enhed til rackskabet: Alt følger jo med til denne... Og har handlet der før - super service... Patriark eller andre - har I noget at tilføje og kan du Patriark evt. hjælpe med at finde tingene via link hos Compumail? Ellers noget jeg har glemt... Og håber også dette kan hjælpe trådstarteren... |
|||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg får gæster til superbowl....Så det må vente til i morgen....Du skal dog helt sikkert bruge en LSA tang til det patchpanel du linker til...
|
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
||
Undertegnede kan/kunne streame rippede DVD'er mellem en Linksys WRT54G og en Linksys 160N uden hak. Har nu en Linksys 610N og 160N - Samme resultat for DVD'er... Kan "næsten" streame Blu Ray ![]() |
|||
Panasonic PZ85
|
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Ja, hvis man bruger et N-wifi så er der væsentligt mere
båndbredde,så HD måske er muligt - har dog ikke selv prøvet det. Hvis det rent faktisk kan streames trådløst er det jo fedt. |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Til netværksdiskussionen: Kan klart anbefale IHC Net. Lidt dyrt, fungerer fantastisk men er gennemtænkt. Har trukket det i hele hytten (96 udtag, to tavler). Kører Gigabit uden så meget som en fejl. Flytter rundt på tlf. antenne, ADSL og PC som jeg har lyst til Men undskyld til trådstarteren, du skrev jo netop at du ikke havde mulighed for at trække kabler. Jeg kan ikke forstå at det ikke skulle være muligt at løse problemet med en 802.11n MIMO løsning. Er der ikke nogen der har det til at køre? Teoretisk skulle man kunne streame HD på 802.11n. 4 kanaler skulle give et max througput på 600 mbit/sec over ca. 60-70 m (ifølge den foreløbige standard, som forhåbentligt bliver færdigdefineret i slutningen af i år). Man skal selvfølgelig planlægge sine 4 kanaler meget grundigt, for at undgå interferens fra naboens trådløse netværk, DECT telefoner og Mikrobølgeovne etc. Antennernes placering er derudover ekstremt vigtige (HØJT! optimale placering af en trådløs router/ap er på loftet med antennerne nedad). |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() |
||
Undskyld jeg også bryder ind.
Hvor meget betyder det at cat5 er skærmet? Har trukket et standard uskærmet på 20m og det kører fint, men vil jeg kunne have fået højere hastighed på et skærmet kabet i samme længde? Jeg skal have trukket et nyt 20 til et andet rum og har kigget på dette: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70596&a mp;type=0 Vil bare sikre mig at det fungerer som det skal til at smide i mellem en router og en pc? Altså at det er untwisted eller hvad det nu skal være? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du behøver i udgangspunktet ikke en skærm til CAT5 med mindre de trækkes et sted med MEGET elektronisk interferens. Det kunne eksempelvis være hvis du trækker kablerne på langs sammen med mange strømførende kabler eller lignende. Jeg ville dog vælge et skærmet kabel hvis muligheden var der dersom de ikke koster nævneværdigt mere. UTP/STP kabler benytter meget tynde ledere som jo er parsnoet. Parsnoningen skaber en kontroleret induktion der er med til at stabilisere og øge throughput. Men da strømmen der gør igennem TP kabler er meget svag, er kablerne også sårbare overfor elektronisk interferens, der er blandet derfor at de laves med skærm.
Husk dog at bøsninger( på RJ-45 connectorer) også skal have skærm ligesom connectorne i dit patchpanel/netværksudtag skal have det. Skærm er jo jord, og hvis jordlederne ikke er ført igennem, har du du ingen effekt i et miljø med skærmede kabler/paneler... Redigeret af Patriarken - 02-Februar-2009 kl. 09:53 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |