recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - video streaming - skal det være wired?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvideo streaming - skal det være wired?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af Breakaway Breakaway skrev:

Hej,
Jeg har en del .iso filer og mpeg video på en readynas+ server. Jeg har
forsøgt at streame dette via Linksys homeplugs, da jeg bor i et ældre hus,
hvor kabling ikke lige er muligt.

Problemet er, at jeg ikke kan sikre tilstrækkelig stabilitet/hastighed,
hvorfor filmene hakker i det, eller stopper helt. Mpeg mister lyden. Jeg
har forsøgt mig med Ziova og Popcorn a110 afspillere, samme problem.
De afspilles fint, hvis jeg kobler filmene direkte til via USB/ekstern
harddisk.

Mine Linksys homeplugs(ple200) kører via el-nettet, men passerer nok
flere kredsløb, siden jeg har problemer med at skaffe tilstrækkelig
hastighed og stabilitet - mit gæt. Min router er en linksys WRVS4400N.
Jeg har ikke den store indsigt i netværk - så mit spørgsmål er: Findes der
andre muligheder end kablet netværk til streaming af video ?

Jeg har også forsøgt mig med tilsvarende netadaptere fra Powerline (200 mbps) placering forskellige steder i min lejlighed gav meget forskellige hastigheder (specielt de gamle el-kontakter gav dårlig hastighed). Måske skulle du udmåle (til mine netadaptere fulgte et hastighedsmålings software med) de forskellige kontakter i dit hus?! Det kunne jo være et en anden kontakt gav en høj nok hastighed til videostreaming!  

Til top
Breakaway Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2009
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 13:03

Tak til alle - også til de hårde kablings-gutter, for en masse input.

Nicoleif - jeg overvejer også, om en nyere model af Powerline kan gøre det. Hvilken model har du anvendt ?

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Breakaway Breakaway skrev:

Tak til alle - også til de hårde kablings-gutter, for en masse input.

Nicoleif - jeg overvejer også, om en nyere model af Powerline kan gøre det. Hvilken model har du anvendt ?

Jeg husker kun at de hed Powerline 200mbps og vist er en model der endnu ikke fås på det danske marked. OG hvis du kan måle høj hastighed ved placering af udgangsadapteren i umiddelbar nærhed af indgansgadapteren så tror jeg ikke at du får noget ud af at prøve en nyere model. Så ligger begrænsningen (læs: tabet i ledningerne) sandsynligvis i dit elnet ligesom hos mig. Jeg har istedet trukket netkabel fra router til squeezebox & PopcornHour (hvilket du så ikke vil/kan) og udskiftet min router med en nyere n-draft udgave (så jeg også kan streame trådløst til resten af lejligheden)!

Til top
Epsi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2007
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

RJ-45 er det eneste der virker...Du må have dig en rulle med 300meter(F)STP kabel, en krimptang og nogle RJ-45 krimp bøsninger.. Skulle ikke koste dig mere en 400kr....hos compumail...

Patriark:

Var det dette kabel du henviste til. Virker da vanvittigt billigt:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70609

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70609

Er det noget værd = kvalitet!!!!, da jeg selv står skal bruge noget. Havde dog overvejet det fra elektrikeren, som hænger sammen i to og to kabel-enheder. Og ellers har jeg set ruller af samme standard til over Kr. 2000,-

Altså kan dette kabel anbefales til trækning af netværk, som skal være stabil og køre - naturligvis - Cat6.... Og er det (F)STP og stift...

Ja det er pisse billigt....Selvom jeg nu skrev forkert....Jeg mente 100meter.

Jeg har selv købt et par ruller af 100meter (F)STP fra compumail....Kvaliteten er der aldeles ikke noget at udsætte på. Og ja det kan absolut anbefales. Benytter sågar kablerne til straight through VGA og andet sjovt(Hvilket kræver godkvali). Skærmen er rigtig god. Til den egentlige netværksinstallation har jeg brugt almindelige Lexcom Konnektorer(de skærmede) og monteret dem i Fuga....

Hvis du skal til at trække kabler så træk mange STP(gerne en 3-4 stykker)fra et sted hvor du kunne forstille dig at have et krydsfeldt og ud til alle rum. TELEFON/LAN/USB/VGA/HDMI(med Adapter) kan tækkes på disse kabler, og de koster jo ikke en skid...(Iøvrigt bruges der kun fire ud af de 8 lederetil en LAN forbindelse....så du kan faktisk trække telefonstik eller andet sammen med... )

Først - Undskyld jeg ligesom smider dette input ind i tråden - sorry trådopretter.

Når dette så er sagt, så kan det jo være at trådopretteren kan få noget mere med ...

Patriark:

Det var så sandelig også meningen og jeg har kigget på JOEL-udtag. Jeg syntes compumails hjemmeside virker forvirrende med hensyn til stik osv...

Jeg skal have sat følgende op i CAT6-standard:

• Et 19" rackskab/krydsfelt (haves allerede)
  • 16 eller 24 stiks-patchpanel med connectorer. Connectorerne skal gerne være typen, hvor man bare "klikker" kablets 8 kabler ind i de angivne farvekoder. Ved du hvad jeg mener.
  • 7 stk. Netværks-dåser i diverse rum (Indtil videre) og gerne JOEL eller lignende. Her har jeg bl.a. kikket på samlede sæt ved  
  • En god kabeltester skal erhverves...

Til dette skulle jeg bruge et godt kabel - skærmet og beregnet til at trække. Dvs. altså stift. Og der siges der jo god for de her 305m ...

Jeg har nemlig tænkt på at købe underlag m.m. fra:

og så købe denne let-installerebare og billige enhed til rackskabet:

Alt følger jo med til denne... Og har handlet der før - super service...

Patriark eller andre - har I noget at tilføje og kan du Patriark evt. hjælpe med at finde tingene via link hos Compumail?

Ellers noget jeg har glemt... Og håber også dette kan hjælpe trådstarteren...

Hvad skal du bruge 16 udgange til i det skab? Skal du sætte 16 computere i netværk?
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

Hvad skal du bruge 16 udgange til i det skab? Skal du sætte 16 computere i netværk?

Epsi:

Ja og nej.... I første omgang skal jeg have ca. 7 db.-netstik op i hjemmet. F.eks. skal jeg have netværk samt en kommende kamera-overvågning af datteren ,(8 mdr. pt) istedet for en baby-alarm, i hendes værelse. Så kan jeg med tiden få det billede rundt til husets tv-skærme med lyd. Og der skal evt. også transmitteres HD-tv rundt i nettet i fremtiden. Derfor CAT.6-opsætning... Den lille mer-udgift er godt givet ud mht. fremtiden.

Samtidig får jeg også muligheden for at koble tlf. og lignende op rundt i huset. Så der er fremtidsplanlægning af et stabilt, hurtigt netværk i mente og det er ikke trådløst og sværere at linke sig op på...

Altså skal krydsfeltet samle:

• Netværks-computere
  • Tlf.
  • Kamera(er)
  • TV - i fremtidens I-net verden
  • o.l.

Og når man planlægger et netværk, er det altid rart at "overdimensionere" krydsfeltet, så man er klar til en evt. "mangel" som skulle vise sig i fremtiden. ....

Håber ovenstående besvarer dit spørgsmål....

Men jeg afventer stadig en evt. oversigt fra Patriarken, angående varer fra  Compumail.

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 01:12

Oprindeligt skrevet af Epsi Epsi skrev:

16 udgange! Det er da alt for lidt (nu er det teknisk set indgange vi taler om, men skidt nu med det).

Jeg ville nok allerede nu satse på en IHC Net tavle med 24 stik.

I den kan du montere f.eks. IHC antennemodul, IHC ISDN modul, IHC Tele Module, IHC AV modul, IHC Switch.

Antennemodulet er desuden forberedt for tilslutning af IHC AV modulet så man kan fordele f.eks. SAT eller DVD signaler rundt i huset.

Det er altsammen dyrt, men at starte med IHC Net tavlen er ikke det dyreste.

Man kan også vælge IHC Net basic, som skulle være billigere, men den kender jeg ikke rigtig

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 11:14

Er IHC et firma eller en standard eller noget tredje? Når jeg søger på google så finder jeg links til diverse forhandlere der skriver noget om IHC, men har endnu ikke fundet en hjemmeside for IHC. Findes der et sted hvor man kan finde rigtigt god information? Lyder utroligt spændende, og da helt klart en overvejelse til når man engang skal flytte.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 11:32

IHC er LK's Intelligent House Control. Det består af to systemer IHC Control og IHC Net. Control er til styring af lys, varme, alarm, vand, gas osv. Det kan både være med ledninger og wireless. Det er f.eks. hammersmart at man sætter sine tænd/sluk kontakter op med dobbeltklæbende tape, lige til at flytte

IHC net er Netværk, Antenne, telefon osv.

Det er to uafhængige systemer

Du kan læse mere her og her

Der findes et forum som hedder www.IHC-user.dk, men de er nede lige nu, på grund af hacker angreb

Edit: fejl i linket, rettet

Stumperne købes billigst her

Redigeret af MCenterFreak - 04-Februar-2009 kl. 11:35
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 12:21

Jeg mener IHC er meget overkill i denne situation, hvor man blot ønsker et hjemmenetværk. IHC er smart og optimalt, hvis man alligevel skal bygge nyt hus eller lægge alle ledninger/kabler om. Men det er kun meget lidt af det IHC kan som bruges, hvis man kun skal bruge et netværk.

Jeg vil som udgangspunkt klart hellere anbefale et trådløst netværk, og så ofre lidt mere på router/ekstern antenne/forstærker osv. end at begive sig ud i et IHC net.

Hvis der er behov for at streame film osv, så gå efter et DraftN netværk. Det kan trække HD film uden problemer. Et 54mbit trådløst netvæk kan derimod ikke trække HD film.

Til Tstampe: Bruger du stadigvæk analog telefon?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvis der er behov for at streame film osv, så gå efter et DraftN netværk. Det kan trække HD film uden problemer. Et 54mbit trådløst netvæk kan derimod ikke trække HD film.

Som jeg skrev tidligere kan det være svært at få et WLAN til at fungere gnidningsløst. Kommer meget an på hvor meget interferens der kommer fra andre netværk, Mikrobølgeovne, DECT telefoner etc. Den båndbredde der forøvrigt er til rådighed skal deles mellem de tilkoblede enheder, så hvis serveren er forbundet via WLAN og en klient skal streame over WLAN, så kan det blive problematisk.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 16:35

Hvis alternativet er, at man ikke kan trække kabler, så er der kun wireless elller homeplug.

Af princip så kobler man slet ikke en server på wireless. I og med man har en server, så har man for det meste også flere klienter. Hvis man kobler det hele sammen wireless, så har man allerede der skabt enorme problemer for sig selv. Serveren skal/bør altid kobles til routeren/modemet med tråd, og så køre man klienterne wireless. Medmindre man har en meget stor familie og samtlige skal sidde og streame film (HD) samtidig, så bør et DraftN kunne trække det.

Jeg har kørt wireless i en del år efterhånden, og jeg har ikke haft problemer med hverken microbølgeovn eller Dect telefoner, så problemet er muligvis eksisterende, men også forholdsvis begrænset.

Det hele afhænger af forbruget og behovet, ligesom med alt muligt andet her i livet

Til top
Breakaway Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2009
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 08:44

Tak,

Serveren er wired direkte til router, men befinder sig i en kælder, hvor der 2 etager op til mange af klienterne. Jeg oplever ikke at DraftN kan trække dette. Nå, men jeg må hellere til at kigge på kabling i det gamle hus.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu