recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - video streaming - skal det være wired?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvideo streaming - skal det være wired?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 08:57

Breakaway - vil du have mulighed for midtvejs mellem de to etager at placere et acces-point (gerne n-draft) der så bedre vil kunne føde klienterne på 2sal?

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg mener IHC er meget overkill i denne situation, hvor man blot ønsker et hjemmenetværk. IHC er smart og optimalt, hvis man alligevel skal bygge nyt hus eller lægge alle ledninger/kabler om. Men det er kun meget lidt af det IHC kan som bruges, hvis man kun skal bruge et netværk.

Jeg vil som udgangspunkt klart hellere anbefale et trådløst netværk, og så ofre lidt mere på router/ekstern antenne/forstærker osv. end at begive sig ud i et IHC net.

Hvis der er behov for at streame film osv, så gå efter et DraftN netværk. Det kan trække HD film uden problemer. Et 54mbit trådløst netvæk kan derimod ikke trække HD film.

Til Tstampe: Bruger du stadigvæk analog telefon?

Det jeg har behov for, er et almindeligt netværk og så kan det jo udbygges derfra. Man kan vel efterfølgende udbygge til IHC - benyttes der ikke de samme netkabler til et sådanne net?

Men jeg får behov for at streame optagelser m.m. med tiden. Dog kender jeg ikke meget til IHC. Er der et rigtigt godt link e.l. hvor man kan læse noget forståeligt om produktet

Og NEJ - jeg bruger ikke analog tlf. og har ikke gjort det længe. Men har da et par stykker liggende, hvis du skulle mangle Kandersen.

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Breakaway Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2009
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 10:28
Nicoleif: Mig bekendt, findes der ikke accesspoints / repeater løsninger til DraftN ?
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af Breakaway Breakaway skrev:

Nicoleif: Mig bekendt, findes der ikke accesspoints / repeater løsninger til DraftN ?

Jeg købte for et par uger siden en D-link DIR615 n-draft router til 300 kr og den kan jo også bruges som access-point!

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Det jeg har behov for, er et almindeligt netværk og så kan det jo udbygges derfra. Man kan vel efterfølgende udbygge til IHC - benyttes der ikke de samme netkabler til et sådanne net?

Skal man have IHC net bør man bruge IHC kabler. Priser findes her, men det vil også virke med andre STP kabler (bemærk Stp, altså skærmet kabel)

Men jeg får behov for at streame optagelser m.m. med tiden. Dog kender jeg ikke meget til IHC. Er der et rigtigt godt link e.l. hvor man kan læse noget forståeligt om produktet

Se mit indlæg på en af de foregående sider, der er links

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Skal man have IHC net bør man bruge IHC kabler. Priser findes her, men det vil også virke med andre STP kabler (bemærk Stp, altså skærmet kabel)

Hej MCenterFreak...

Jeg vil trække STP-kabler - regner med at købe dette produkt:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70609&a mp;type=0

Er billigt for et Cat.6 kabel og så er det stift og STP-kabel. Altså shielded, da jeg bl.a. skal forbi nogle stærkstrømskabler i en afstand på ca. 7 cm. 

Men så er spørgsmålet, at hvis jeg nu laver et Cat.6 netværk med ovenstående STP-kabel. Kan man så ikke - reletivt nemt - koble det på IHC-systemet engang i fremtiden... Eller skal man trække IHC-system med det samme og i det indlægge netværksstik (RJ45).

Prøvede nemlig at surfe lidt på de link som du henviste til. Og pt. skal jeg ikke have lysstyring og alarm o.l. via IHC.... Men smart ser det ud, men man skal da være elektriker for at opsætte noget sådan IHC-system...

Men hvad ville du mene skulle til for at opstille et netværk med 6 db.stik (RJ45) i IHC-systemet. For skal have sat nogle bevægelses-tænd/sluk kontakter op med tiden i gangen og køkkenet. Så det lugter jo lidt i retning af IHC der.... Hvordan gribes dette bedst an med netværket osv...?

Er lige ved at bestille for RJ-45 stikdåser for ca. kr. 1500,- (Hurtigt overslag) og kan det andet gøres smartere til nogenlunde samme pris - ville det jo være super og "fremtids-sikret" med alverdens kombinations-muligheder....

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 18:59

Hej MCenterFreak...

Jeg vil trække STP-kabler - regner med at købe dette produkt:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70609&a mp;a mp;type=0

Er billigt for et Cat.6 kabel og så er det stift og STP-kabel. Altså shielded, da jeg bl.a. skal forbi nogle stærkstrømskabler i en afstand på ca. 7 cm. 

Men så er spørgsmålet, at hvis jeg nu laver et Cat.6 netværk med ovenstående STP-kabel. Kan man så ikke - reletivt nemt - koble det på IHC-systemet engang i fremtiden... Eller skal man trække IHC-system med det samme og i det indlægge netværksstik (RJ45).

Prøvede nemlig at surfe lidt på de link som du henviste til. Og pt. skal jeg ikke have lysstyring og alarm o.l. via IHC.... Men smart ser det ud, men man skal da være elektriker for at opsætte noget sådan IHC-system...

Men hvad ville du mene skulle til for at opstille et netværk med 6 db.stik (RJ45) i IHC-systemet. For skal have sat nogle bevægelses-tænd/sluk kontakter op med tiden i gangen og køkkenet. Så det lugter jo lidt i retning af IHC der.... Hvordan gribes dette bedst an med netværket osv...?

Er lige ved at bestille for RJ-45 stikdåser for ca. kr. 1500,- (Hurtigt overslag) og kan det andet gøres smartere til nogenlunde samme pris - ville det jo være super og "fremtids-sikret" med alverdens kombinations-muligheder....

Nu ved jeg ikke om du bor til leje eller ejer. Hvis du er ejer vil jeg mene det vil være bedst at købe originalt IHC (et godt salgsargument) ellers er det lige meget.

Du har ret i at selve tilkoblinge at stærkstrømsdelen skal foretages af en aut. installatør, men hvis du alligevel skal til at rille i væggene, så ville det være dumt ikke at trække rør til IHC control kablerne (10 lederne) og stærkstrømskablerne også. Så kan du jo senere lade en elektrikker skyde kablerne igennem (eller lade dig gøre det) og tilslutte kablerne. De originale 10 leder kabler fra LK er certificeret til at blive trukket i de samme rør som stærkstrømsledningerne

De der RJ45 stikdåser er vel forhåbentlig IHC net dåser så de kan kan monteres med Fuga rammer?

Hvis du vil have nogle flere fif til IHC så skriv endelig

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 22:12

Nu ved jeg ikke om du bor til leje eller ejer. Hvis du er ejer vil jeg mene det vil være bedst at købe originalt IHC (et godt salgsargument) ellers er det lige meget.

Du har ret i at selve tilkoblinge at stærkstrømsdelen skal foretages af en aut. installatør, men hvis du alligevel skal til at rille i væggene, så ville det være dumt ikke at trække rør til IHC control kablerne (10 lederne) og stærkstrømskablerne også. Så kan du jo senere lade en elektrikker skyde kablerne igennem (eller lade dig gøre det) og tilslutte kablerne. De originale 10 leder kabler fra LK er certificeret til at blive trukket i de samme rør som stærkstrømsledningerne

De der RJ45 stikdåser er vel forhåbentlig IHC net dåser så de kan kan monteres med Fuga rammer?

Hvis du vil have nogle flere fif til IHC så skriv endelig

Angående de dåser jeg bestiller er det Fuga rammer, men RJ45 stikdåserne er standard Lexcom 250...

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=552

Og det formoder jeg ikke er IHC... Har ikke bestilt dem endnu...

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 00:43

Lexcom er det samme, rent teknisk. Men hvorfor ikke tage IHC udtaget. De bliver meget smukkere at se på, og koster 30 kr. mere. De har derudover en rude hvor du kan sætte dit info ind.

De fylder mere i bredden, men det er jo en smagssag

Jeg har i hele hytten monterert dobbelt el kontakt og over den dobbelt IHC net udtag. Det ser efter min menig rigtgt godt ud. Passer sammen

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 07:16

Lexcom er det samme, rent teknisk. Men hvorfor ikke tage IHC udtaget. De bliver meget smukkere at se på, og koster 30 kr. mere. De har derudover en rude hvor du kan sætte dit info ind.

De fylder mere i bredden, men det er jo en smagssag

Jeg har i hele hytten monterert dobbelt el kontakt og over den dobbelt IHC net udtag. Det ser efter min menig rigtgt godt ud. Passer sammen

Ville lige tilføje at Fuga har også "ruder" hvor du kan sætte labels i(se øverst.) Her er indmaden...

Du skal også bruge en ramme til selve connectoren:

Nogle Lexcom 250'ere

Er som Mcenterfreak siger identisk med ICH connectoren..

Fuga softline ramme

hvis du skal have flere ved siden af hinnanden kan du få rammer til det...:

Selvfølglig skal du bruge indmuringsdåser 

Eller Forfra dåser(til gips)

Vær opmærksom på at IHC net kablerne er MEGET "beefy" og de anvender IKKE samme farvekode som alm STP kabel...De er lidt tykkere end et godt COAX installationskabel og inderlederne kan være svære at montere i LSA connectorer grundet tykkelsen af selve inderlederne (Twisted Pairs)...

Dog fremragende kabel der også sagtens kan bære et  tv signal(grundet den gode skærmning)

Redigeret af Patriarken - 06-Februar-2009 kl. 07:40
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 08:56

Hejsa...

For lige at ridse op...

Jeg har i dag kabelbakker i store dele af huset og skal have opsat de sidste 25m. Så pt. benytter jeg ikke indmuringsdåser, og de kabelbakker jeg har opsat skæmmer ikke mine vægge overhovedet. Men jeg har lige et spørgsmål om ovenstående.

• IHC bærer netværk og tv-signal ligeså godt som alm. Cat.6 netværk?
  • IHC er bedre mht. fremtidssikring af moderne elnet i husene?
  • IHC er sværere at montere i stikkene, men et klart bedre valg til hjemme-netværk? (Hvis vi kun tænker netværk med mulighed for at trække net-tv rundt til skærmene)
  • Lexcom 250 er fuldstændig de samme som IHC-stikkene?
  • Kan man på sigt koble et eksisterende Cat.6 netværk op på IHC-systemet. Cat.6 har 8 ledere, hvor IHC har 10.
  • Den helt definerbare og entydige fordel ved at investere i IHC istedet for Cat.6 netværk... Også mht. fremtiden....

Og hvilke moduler skal ellers benyttes/indkøbes. Skal have 6 db-netstik op i første omgang.

Med venlig hilsen

Thomas Stampe
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 11:30

Tstampe - Jeg tror nok jeg nævnte det lidt tidligere, men hvis du bare skal have et netværk, så er ICH et totalt overkill system. ICH er ALT, kan ALT. Og det kræver sådan set bare, at alle (læs ALLE) kabler går ud i samme skab. I sådan et tifælde så vil du bogstavligt talt kunne styre alt, og du bestemmer selv ud fra de moduler du vælger.

For ligesom at understrege, hvad det er jeg mener, når jeg skriver alt. Så er det eksempelvis din lampe over dit spisebord (som jeg formoder du har). Hvis du tager kablet der går fra dåsen i loften, lægger det om, så det går ud i dit skab, så har du nu mulighed for at tænde/slukke/styre din lampe over spisebordet stort set på alle mulige tænkelige måder.

Det samme er gældende for alle andre stik/kontakter/dåser osv. du har rundt omkring. Hele humlen og det afgørende punkt er, om kablet kan komme ud i skabet, hvor IHC styreenheden sidder. Derfra er der så næsten uanet muligheder for at styre alt.

Det er SÅDAN man skal tænke, når man snakker om IHC nettet.

Det som du har gang i, det er den del af IHC nettet som omhandler netværk (og evt. Audio/video). Og det er som jeg ser det, bare en lille del af hele systemet, hvorfor jeg helt klart synes, du skal gøre op med dig selv, om det overhovedet er det værd. For nok er IHC smart, men det koster også derefter.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu