|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |||||||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() |
||||||
Tak Kandersen... Det satte tingene på plads. Kan følge genialiteten i IHC, men når man bare skal bruge et almindeligt netværk, så er det jo nærmest - som du selv skriver - overkill.... Jeg går lige tænkeboks og kigger på tingene fra en leverandør af IHC og taler evt. lige med den lokale elektriker også... For at sammenligne priser m.m. |
|||||||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|||||||
![]() |
|||||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||||||
Ja og formentligt bedre
Som tidligere skrevet: IHC er to systemer IHC Control og IHC Net. Installerer du IHC Control, er dit EL i hjemmet helt fremtidssikret. Det kræver en IHC contoller. Man kan dog starte i det små ved at installere IHC Wireless moduler. F.eks. en IHC Wireless stikkontakt der erstatter en eksisterende stikkontakt og et IHC Wireless ringetryk. De to enheder kan så parres og ringetrykket styrer nu stikkontakten trådløst. Da der ikke er kabel til ringetrykket kan det nu flyttes som man har lyst. Der kan sættes flere ringetryk/stikkontakter ind som så kan parres som man har lyst. Der fåes også wireless lysdæmpere i både runde og firkantede versioner, til indbygning i eksisterende udtag
Det er de samme connectorer man bruger, men kablerne er en anelse tykkere, så det tager måske 5-10 min. mere per stik. Jeg ved ikke hvad du mener med net TV, men måden IHC Net håndterer antennesignaler er, at der i tavlen indsættes et antenne modul. Til det modul forbindes antennekablet. Fra modulet (som har 7 udgange) patches der over til de enkelte netstik. Ude ved netudtaget indsættes en speciel ledning som omdanner RJ45 stikket til et antennekabel.
Ja
Ja det kan du godt, men så er det ikke IHC, og jeg ved ikke om alt vil fungere lige så godt. Men teoretisk ja. Vedr. ledere, så tror jeg du har fået blandet IHC Net og IHC Control sammen. IHC control kan udover wireless, også bruge ringetryk der er forbundet med kabler. Her benyttes IHC kabel med 10 ledere. IHC Net kablet er med 8 ledere og en skærm, lige som andre Cat. 6. (STP) kabler
Svært at svare på, men jeg synes udtagene ser pænere ud, og jeg bilder mig ind at det er et godt salgsargument hvis jeg en gang skal sælge mit hus
Ja du skal have en IHC net tavle, og 6 dobbelte udtag samt IHC Net kabel. Det kan du altsammen finde hos www.billigihc.dk så skal du have et antennemodul og det nødvendige antal IHC antenneledninger, hvis du vil bruge antennefunktionaliteten. Hvis du vil have din switch indbygget i tavlen så skal du have en IHC switch (bruger den ikke selv, da jeg mener den er alt for dyr) |
|||||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||||||
![]() |
|||||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||||||
For lige igen at sætte tingene på plads: IHC er to separate systemer som på ingen måde taler sammen. IHC Control og IHC Net. Mht. IHC Control er det er ikke korrekt at alle kabler skal gå til tavlen. Man kan godt tilkoble et eksisterende EL net til IHC Control. Til det bruges IHC Wireless. Så kan man nøjes med at udskifte eksisterende stikkontakter og udtag med wireless endheder |
|||||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |