recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video til PC ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideo til PC ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mandd1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Video til PC ?
    Sendt: 14-August-2008 kl. 10:01

Hej alle

Jeg har nogle film på VHS som jeg gerne vil overspille til min PC, har købt en ekstern harddisk til min bærbar som er købt for 1 måned siden, men hvordan går jeg ?

Jeg har IKKE S video, men har dog 2 scartstikpå min videomaskine, kan jeg overspille direkte til PC eller skal der bruges et program ?

På forhånd tak

Mads

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 10:17

Der kræves, at din PC har en AV indgang. Det tvivler jeg på en bærbar har, så derfor skal du have fat i et video capture kort, som alt efter type kan tilsluttes enten via USB2, firewire eller cardbus. Du skal også have noget software som understøttes af det pågældende kort. 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 18:26

Det er dog en langsommelig process, at gøre det på den måde hvis det drejer sig om ren overførsel og efterfølgende brænding til DVD. Det du har på din HDD kommer sansynligvis ind på den som AVI, og det skal konverteres til DVD filer før det brændes, og kan afspilles på em afspiller/Recorder, den process tager lang tid, det nemmeste i dette tilfælde er, at bruge en Recorder.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mandd1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 08:36

Hej Niels

Jeg skal lige forstå dig ret, jeg overspiller først fra videomaskine til en dvd optager/recorder over på en DVD skive og så brænde denne på en PC ?

Mads

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er dog en langsommelig process, at gøre det på den måde hvis det drejer sig om ren overførsel og efterfølgende brænding til DVD. Det du har på din HDD kommer sansynligvis ind på den som AVI, og det skal konverteres til DVD filer før det brændes, og kan afspilles på em afspiller/Recorder, den process tager lang tid, det nemmeste i dette tilfælde er, at bruge en Recorder.

Hej Niels.

Du har vist vendt det om. Han har ikke noget på HDD, men på VHS. Det der ønskes er at få det over på en harddisk med henblik på afspilning på en PC, og det kan da ske i realtid, også i MPEG2 format, med den metode jeg har foreslået.

Flemming

Redigeret af fltk - 15-August-2008 kl. 09:25
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 18:30

Oprindeligt skrevet af mandd1 mandd1 skrev:

Jeg skal lige forstå dig ret, jeg overspiller først fra videomaskine til en dvd optager/recorder over på en DVD skive og så brænde denne på en PC ?

Fra VHS maskinen direkte til en DVD på Recorderen, så er det hele gjort i en arbejdsgang. (Hvis det ikke skal redigeres, men kun overføres.)

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mandd1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 15:59

Hej Niels

Jeg har altså ingen DVD recorder, kun en afspiller,

så det kan jeg ikke gøre.

Mads

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 16:26

Jo det kan lade sig gøre på en PC, men det tager meget laaaaaang tid at konvertere det til DVD format. Hvorlang tid for en film,? tja, start processen når du går på arbejde, så er den måske færdig når du kommer hjem.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 16:33

Du kan ikke overføre noget fra en VHS til din PC uden en eller anden form for capture enhed der kan modtage det analoge signal fra din VHS og digitalisere/encode det til et eller andet format. 

Denne capture enhed kan være enten en HDD/DVD recorder, eller et capture kort man tilslutter PC'en som Flemming (fltk) også foreslår.

En ekstern harddisk er ikke en capture enhed, det er blot lagerplads.

Som jeg forstår det har du hverken en HDD/DVD recorder eller en capture enhed du kan tilslutte PC'en - du kan derfor ikke gøre hvad du ønsker, uden først at investere i en af disse 2 ting.

Redigeret af spawn - 16-August-2008 kl. 16:34
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 16:38

Jo det kan lade sig gøre på en PC, men det tager meget laaaaaang tid at konvertere det til DVD format. Hvorlang tid for en film,? tja, start processen når du går på arbejde, så er den måske færdig når du kommer hjem.

Det er forkert Radiomand - et mpeg2 hardware capturekort til en PC tager ikke lang tid. Det fungerer på samme måde som en recorder - her er capturekortet bare bygget ind i en fin kasse. Tilslutter man et sådant mpeg2 hardware capturekort til en PC så virker PC'en som en recorder og optager på din PC i realtime, fuldstændig som du gør på en Recorder. Det lagres bare direkte på PC'en istedetfor på recorderen først. Er formålet at overføre video til en PC vil et sådant capture kort derfor være en hurtigere løsning end at bruge en Recorder som midlertidig optageenhed.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 16:38

Selvfølgelig korrekt, en Captureenhed til PCen er nødvendig, hvis du vil gå den vej med projectet.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2008 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er forkert Radiomand - et mpeg2 hardware capturekort til en PC tager ikke lang tid. Det fungerer på samme måde som en recorder - her er capturekortet bare bygget ind i en fin kasse. Tilslutter man et sådant mpeg2 hardware capturekort til en PC så virker PC'en som en recorder og optager på din PC i realtime, fuldstændig som du gør på en Recorder. Det lagres bare direkte på PC'en istedetfor på recorderen først. Er formålet at overføre video til en PC vil et sådant capture kort derfor være en hurtigere løsning end at bruge en Recorder som midlertidig optageenhed.

Nu er det jo til en Laptop, og den mulighed med direkte MPEG decoding, er jo nok ikke så nemt i det tilfælde..??

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu