|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() Sendt: 31-August-2011 kl. 00:28 |
Beklager!
Jeg gør noget jeg altid brokker mig over at andre gør: Opretter et spørgsmål uden at læse de eksisterende tråde! Men jeg har forsøgt, og det er simpelthen for overvældende at læse alle de tråde igennem omkring mit spørgsmål: Skal lave en ombygning med nogle nye (gips) vægge. Her vil jeg gerne placere reciever etc. i et skab bag væggen. Men hvordan får jeg IR signalerne igennem væggen. Har tænkt på noget plexiglas, men er ikke afklaret om dette. Nogen forslag? |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
IR-forlænger.
Ellers RF remote. Redigeret af Anima - 31-August-2011 kl. 01:26 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Tak for uddybende forklaring Har du evt. en lidt dybere løsningsbeskrivelse? Hvordan får man f.eks. en RF remote til at snakke med min reciver ned IR og min MCE IR reciever?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Se efter Harmony modellerne med RF.. fjernbetjeningen sender RF som kan gå igennem vægge til en RF-modtager, som så sender IR-koderne til dine enheder.
IR-forlænger placerer du et øje som så opfanger signalet og sender det via en ledning ind til en IR-sender som fungerer som en remote. Førstnævnte er dyr men flottere og kræver lidt arbejde..
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Jeg så for, efterhånden, lang tid siden en Maximum IR-RF omformer hvor man skiftede et batteri i fjernbetjeningen ud med et genopladeligt/sender der så sendte IR koden via RF til en IR transmitter der skal placeres ved dit udstyr. Jeg kan huske at jeg syntes det var ret smart :-)
Selv bruger jeg en IR extender med ledning. 1 modtager og 3 sendere. Den er >meget< stabil. Jeg er ikke altid hooked på trådløs :-/
Og så er der logitech og andre's RF remotes som Anima også skriver. Og mange No-Name produkter med modtager/sender (trådløse)
Faktisk kan du se meget HER men det findes sikkert billigere andetsteds.
BS
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak skal i have. Det ser ud til at der er masser af muligheder. Det vil jeg studere nærmere
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |