recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videokamera/CCTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideokamera/CCTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Emne: Videokamera/CCTV
    Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 11:52

Jeg er på udkig efter en løsning, hvor jeg kan have et digitalt videokamera til at fungere på samme måde som et webcam.
Altså et der kan tilsluttes min PC, så jeg kan se, hvad kameraet ser, live på min PC-skærm.

Når jeg har vagt et decideret videokamera til opgaven, er det for at få så meget optisk zoom som muligt.

Kan alle videokameraer med USB-tilsutning klare opgaven? Kan f.eks. Pansonic VDRD50/51 gøre det?

Redigeret af Non-Desperado - 14-Oktober-2008 kl. 11:53
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 13:10
USB-tilslutningen kan være beregnet til kun at overføre data med (optagelser). Det kan det videocamera jeg har kun (aiptek)

Video-kameraet må skulle en funktionalitet indbygget, så det kan opføre sig som et webcam.. (sende raw data over USB).
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 13:34

Ja, det tænkte jeg nok.

Men hvad hvis man smider et AV-kort i PC'en og tilslutter kameraet via komposit-indgangen på kortet, så burde PC'en vel virke som et alm. TV?

Jeg mener at kunne huske, at mit gamle Hitachi-kamera kunne sende live-billeder direkte til TV'et via komposit uden at man behøvede at optage det.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 13:36
jeg mener canon har sw med så man kan styre video cam fra pc'en.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 13:50

Fedest, jeg tager lige et kig på deres hjemmeside.

Edit: Nå, umiddelbart fandt jeg intet, men jeg vil prøve at lede videre mht. tilslutning til PC via AV Capture-kort.
Endelig kunne jeg jo vælge et Logitec Pro 9000-webcam, der ganske vist ikke har optisk zoom, men skulle være på 1,92 Mpxl, så der er lidt at digital-zoome på, før det bliver ulideligt.

Redigeret af Non-Desperado - 14-Oktober-2008 kl. 14:01
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 14:25
Nå, hva'. Jeg kan jo bare købe et videokamera i LG-ganten, og levere det tilbage inden 14 dage, hvis det viser sig, at det ikke kan det, jeg vil have det til.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu