|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Gymnasten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 35 |
![]() Sendt: 30-April-2008 kl. 14:09 |
Til brug for en gymnastikforening ønsker jeg dit råd for et system til forsinket visning af øvelser. Princippet er, at man sætter et videokamera som optager gymnastiske øvelser på en springmåtte eller lignende. Efter øvelsen går gymnasten forbi et display, som med ca. 15 sekunders forsinkelse viser det videokameraet ser. Gymnasten kan dermed modtage vejledning i og hjælpes til hvor øvelsen bør korrigeres. Systemet skal helst ikke bestå af for mange dele, og være forholdsvis robust og nemt at stille op. Til formålet har har foreningen ca. 6-7000 kr. Brugte dele kan også købes. Har du en idé til hvad man kunne købe og sætte sammen? |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
![]() |
Simpelt, køb en Philips recorder som har live buffer.
Tilslut kamera til Recorderen, 1. tryk pause på recorder, 2. vent 15s, 3. tryk play. Når i er færdige, skal i bare slukke recorderen Herefter vil du se videosignalet på et tv med 15s forsinkelse. |
|
![]() |
|
Gymnasten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Lahan, tak for dit svar. Nu er kender jeg meget lidt til det her overhovedet og vil blive glad for lidt mere detaljeret hjælp. Som jeg forstår dig, så har jeg brug for: 1) Et videokamera på et stativ. 2) En Philips videorecorder med live buffer. 3) Et TV-apparat som display. Kamera skal muligvis have en god lysfølsomhed, for der er ikke så meget lys i en gymnastiksal. En henvisning til nogle konkrete produkter vil gøre at jeg på den måde bedre kan læse specifikationer og hvad der bør bruges af kabler og lignende. På forhånd tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
De fleste kameraer i dag er ganske udemærkede til det lys der vil være et sådan sted, mørkt er der jo ikke, og der kan indstilles til den farvetemperatur lysrør giver. Der følger naturligvis kabler med ved køb, de er OK til jeres brug. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
![]() |
Korrekt du skal bruge de 3 ting.
Du kan evt også bruge en PC med monitor fremfor TV og recorder, men det vil sandsynligvis være mere besværligt at bruge. Angående recorder så kan du også vælge andre mærker, men de vil kræve et par ekstra taste tryk. En Philips DVDR7310 vil kunne opfylde dine behov. |
|
![]() |
|
![]() |
Er der noget i disse krav, som fordrer moderne udstyr, eller vil man også kunne klare sig med brugt udstyr? - Hvad anbefaler du?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Brugt grej er da også helt fint, og det er billigere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Er der noget omkring billedopløsning og billedfrekvens, som man bør overveje. Jeg tænker lidt på om man kan få kvaliteten bedre end svarende til et almindeligt "gammeldags" TV billede. Kan man forestille sig at denne "videobuffer" kunne være indbygget i kamera eller i TV - findes sådan noget? |
|
![]() |
|
![]() |
1. Et godt DV Cam optager faktiskt næsten i samme kvalitet som som dem der bruges i marken på TV stationer. 2. Nej. Alternativt så kunne det hele optages, og analyseres bagefter, som det gøres til fodbold/håndbold kampe. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har kigget lidt på Philips DVDR7310 - den har Iahan faktisk lavet en fin anmeldelse på - se her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17709& PN=1 Her bruger Iahan et HDMI-signal til TV-apparat. I et datablad finder jeg disse oplysninger om tilslutninger: Connectivity •Front / Side connections: Audio L/R in, CVBS in, i.LINK DV in (IEEE1394, 4-pin), S-video in •Rear Connections: Analog audio Left/Right out 2x, Component Video output, Composite video (CVBS) output, Digital coaxial out, Digital optical out, G-LINK, RF antenna in / TV out, SCART 2x, S-Video out Mærkeligt nok er HDMI ikke nævnt her. Jeg har også et link til manual: http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr7310h_58/dvdr7310h_58 _dfu_eng.pdf Hvilken type signal vil det være naturligt at anvende fra videokamera til recorder? Lige nu forestiller jeg mig en transportkasse som denne: http://www.ulsa.dk/showpic.php?file=uploads%2Fpics%2FKK-10-2 630.jpg&width=800m&height=600m&bodyTag=%3Cbody%2 0bgcolor%3D%22black%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascri pt%3Aclose%28%29%3B%22%3E%20%7C%20%3C%2Fa%3E&md5=ce1de73 51b26ecb41de8d493e616019f hvor TV/display sidder indvendigt i låg, som så kan ses når man åbner låg, der sidder på hængsler. Recorder sidder indvendigt på en side med front opefter. Kamera kan pakkes ned i kasse sammen med stativ, og der kan låses for kasse med hængelås, når anlæg ikke anvendes. |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Jeg vil da forvente, at du kan lave en løsning, med en bærbar computer og et videokamera. Jeg kender ikke selv til at program der kan afspille med forsinkelse, men vil tro, at det findes.
|
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan bestemt bekræfte at den har HDMI.
Signal fra video kamera til recorder kunne være firewire (I.Link) Køb evt et lille LCD tv, det burde let kunne montoret i din kasse. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |