|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Gymnasten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 35 |
![]() |
Mon ikke der skal et eller andet indgangskort til at modtage et sådant videosignal - eller er det normalt at en bærbar kan modtage f.eks. et firewire-signal? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du skal være hårdt presset for at finde en Laptop som ikke har Fi-Wi. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
![]() |
prøv evt at kikke på et Canon kamera, kunne godt forstille mig at der medfølger software så man kan styre det fra en PC.
Til deres digital foto kamera følger nemlig sådan noget software med. |
|
![]() |
|
Gymnasten ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 35 |
![]() |
FI-WI - eller WIFI ville ikke være så tosset - så er der en ledning mindre at falde i - og rive alt muligt ned. Mon man kan etablere en video-link med det?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg fandt kamera med wifi - f.eks. dette fra Axis: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=193890 Men man undgår ikke strømforsyning og dermed ledning. Findes der nogle nemme opladelige batteriløsninger til at give 5 VDC? En løsning kunne være de billige webcam's med USB-stik til en labtop. Er det en farbar vej? Det kan jo blive en simpel og billig løsning, hvis den rigtige software også findes. Findes der nogen USB webcam's med god nok kvalitet til formålet? |
|
![]() |
|
![]() |
På Ollerup Gymnastikhøjskole har man tilsyneladende arbejdet mere seriøst med video feed-back i gymnastikundervisningen - se dette link: Her anvendes et DV-camera, firewire, PC+software. Her kan data sendes komprimeret direkte til harddisk. De har også en udbygning med chip-registrering af gymnaster, så videosekvenser kan ordnes pr. gymnast. Kender nogen til, om der findes overkommelige muligheder for at overføre HD-video signaler til PC-hardisk på tilsvaredende måde? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nu tænkt at investere i et kamera til brug for Ollerup-coach - se ovenfor. Jeg forstår, at det er godt, at der er mulighed for lidt vidvinkel, og det kan klare sig med begrænset lys i salen (200 lux). Jeg har kik på følgende typer: Panasonic NV GS90 h ttp://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=427423& ;Specs=true Samsung VP D381 Sony Handycam DCR HC53E Jeg ser også, at man kan få brugte kameraer med lidt større sensor til samme pris. Er det en fordel at kigge efter dem. Da jeg ikke kender meget til videokameraer håber jeg på din hjælp - på forhånd tak. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |