|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
lisehauge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 26-Marts-2008 kl. 18:09 |
Hej. Jeg har lige købt et Sony HDR-SR11 videokamera, der optager i formatet m2tf. Jeg er vant til at bruge windows movie maker til videoredigering, men til min store overraskelse, kan det ikke redigere dette format. Jeg er derfor på jagt efter et program, der minder om windows movie maker i funktioner og brugervenlighed, samt ikke koster al for meget. Hvad vil I anbefale? Jeg har selv kigget på pinnable studio plus version 11, men hvordan er det i brugervenlighed? Samt kan det mon tage m2tf-format? Eller hvilket program vil I anbefale? Findes der evt. freeware programmer til at redigere dette format? Håber på noget respons - jeg er lidt teknisk anlagt, men er ikke så super til fagudtrykkene! Mvh Lise |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hej Lisehauge Tillykke med dit fine nye HD kamera. Først lidt teknisk info Formatet der optages i hedder AVCHD og containeren der benyttes hedder ikke m2tf - men m2ts m2ts er betegnelse for den container (indpakning) også kaldet en transportstrøm, som indeholder det video og audio format som kameraet optager i (eller sagt på en anden måde, det kompressionsformat der benyttes til at komprimere det billede og lyd som kameralinsen opfanger). Videoformatet hedder h264 (også kaldet AVC) og audioformatet hedder AC3 (også kaldet DD eller dolby digital - kan være 2 kanal stereo eller 5.1 kanal surround) Når det samlet hedder AVCHD så er det fordi der optages i High Definition - med en opløsning på 1440x1080 pixels. Moviemaker er et windows program der er skrevet til at redigere andre formater som DV og WMV - men det kan ikke håndtere de nye HD formater som AVCHD som dit kamera optager i. Faktisk er der pt ikke ret mange programmer der kan det - og jeg kender ingen freeware programmer der kan. Skal du kigge efter redigeringsprogrammer til det skal du altså kigge efter et der lover at kunne redigere AVCHD. Eksempler på dette er: Pinnacle studio plus version 11 som du selv har fundet Nero Vision fra Nero 8 pakken Ulead Videostudio 11.5 Alle er forholdsvis nemme at bruge - hvilket det er bedst er lidt en smagssag. Personligt ville jeg nok gå efter Pinnacle eller Ulead der kan mere end Nero Vision Redigeret af spawn - 26-Marts-2008 kl. 19:29 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() |
Vær opmærksom på at formatet fylder meget. Max. ca. 35 min. på alm. DVD. Jeg har netop lavet en AVCHD-DVD på 35 min. Det tog ca. 5½ time. Vær ligeledes opmærksom på, at det kræver en Blu-Ray-afspiller for at vise AVCHD-DVD`en. Redigering og brænding af AVCHD-filer stiller store krav til din PC, så inden køb bør du tjekke PC-kravene på Pinnacle`s hjemmeside. Hilsen Henninge |
|
![]() |
|
lisehauge ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Vil det sige, at man kun kan afspille den dvd man laver ud af filmen på en blu-ray afspiller? og evt hvordan kan det være?
|
|
![]() |
|
henninge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-November-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 238 |
![]() |
Hej lisehauge. Hvis du skal have den optimale fornøjelse af din HD-camcorder med de flotte billeder skal du bruge en Blu-ray afspiller, hvis ikke du tilslutter camcorderen direkte til tv`et. Du kan selvfølgelig optage i det alm. dv-format, redigere i Pinnacle og brænde f.eks. 1-2 timers optagelser ned på en alm. dvd, og afspille den på en alm. afspiller. Absolut et godt resultat, men kan ikke sammenlignes med HD-optagelser. |
|
![]() |
|
tjens ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juni-2006 Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Hvad var det helt præcist der tog 5½ time? Og hvor slemt bliver PC belastet af overførsel fra kamera og klipning i Pinnacle Studio? Når man har redigeret sin AVCHD film færdig, kan man så også brænde en kopi i alm. DVD format til brug i normal afspiller? Undskyld for de mange spørgsmål, men overvejer at købe mit første videokamera. |
|
![]() |
|
![]() |
F.s.v overførsel fra Hdv-camcorderen til pc og redigering går det betydeligt hurtigere og meget nemt uden den store belastning. Når du har lavet din AVCHD-dvd kan du nemt i Pinnacle konvertere filen til alm. dvd-format og brænde en dvd, der kan afspilles på en dvd-afspiller eller pc. Hvis du læser lidt i Pinnacle`s forum, vil du se, at rigtig mange har problemer med Studio 11 bl.a. fordi man ikke lever op til pc-kravene. Min pc ligger i underkanten, men det er lykkes mig at lave et par AVCHD-diske. Det forventes, at Pinnacle kommer med Studio 12 inden for et par måneder, der fuldt ud understøtter Blu-ray-formatet (fylder meget mere) og hvor man kan brænde ned på Blu-ray-diske. Problemet er jo blot at der ikke p.t. er mange der har en pc med en Blu-ray-brænder. Der findes få interne brændere, man kan købe, men mig bekendt ingen eksterne endnu.
|
|
![]() |
|
MichaelSt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Jeg har et Sony HDR SR5E kamera som også optager i AVCHD 1440x1080i. Med kameraet fulgte 2 slags software, "Picture Motion Browser" samt "Player for AVCHD". Jeg har efterfølgende købt Pinnacle Studio 11 ultimate, som kan redigere M2ts filerne og som kan brænde i AVCHD formatet. Mit problem er, at jeg ikke kan afspille den brændte DVD i AVCHD format fra Pinnacle på Sony's "Player for AVCHD" software, da den siger, at den ikke kan genkende formatet. Jeg har endnu ikke forsøgt at afspille dvd'en på PS3 eller blu-ray afspiller, men ville da gerne kunne se en færdig video på PC'en. Min PC er en intel quadcore 6600 med et nvidia 8600gt grafikkort. Er der nogen der har samme problem, eller som kan hjælpe ? Hilsen Michael
|
|
![]() |
|
primeradk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 324 |
![]() |
Jeg har lige prøvet at lave en film på 60min, her vaglt jeg AVCHD, og gik ned i 10000Kbit/sek, så det kunne være på en 4.7GB dvd. Det tog under 2 timer at lave encode den incl brænding, jeg gik imens så ved ikke præcis med tid. Herefter fik jeg en disk ud, som er Blu ray kompatibel, afspilles fint i min Ps3 som BDMV som er det format den siger det er når man smider en D film i. Kvaliteten var dog ikke bedre end Mpeg2 som jeg har lavet samme film i, ved godt jeg har komprimeret kraftigt 76% med AVCHD og kan med Mpeg2 kører med 100%. Dette er dog min egen erfaring. \René |
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |