recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viderfør TV-signal fra Digital Box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViderfør TV-signal fra Digital Box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CyRus2273 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Viderfør TV-signal fra Digital Box
    Sendt: 31-December-2010 kl. 15:24
Hej venner, ny bruger her med et problem jeg ikke kan løse

Bær venligst over med mig da løsningen sikkert er ret simpel.

Jeg har en Canal Digital modtager box, CDC-7000 ST som bliver født med et tv-signal fra parabolen ind i LNB-in. Herfra har jeg så et scart-kabel op til TV'et og det virker fint (naturligvis).
Jeg vil nu gerne have et ekstra tv koblet på. Jeg har forsøgt mig med flere muligheder men intet synes at give billede på det andet fjernsyn. I stedet for at sige hvilke muligheder jeg har forsøgt håber jeg der er en der kan fortælle mig hvad den rigtige løsning er (som ikke inkluderer et ekstra scart kabel bag på den Digitale Box og så op i fjernsyn nummer 2). Det bør da kunne løses med et coax-kabel...

Bag på CDC-7000 ST er der som sagt LNB-in, IF-out, Ant in og TV out; foruden 2 scart-udtræk og noget til noget audio-video.

Jeg håber mit spørgsmål giver mening :)

Ser frem til noget hjælp fra denne fantastiske community

Venlig hilsen
CyRus2273
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 15:35

Der skal bruges en Modulator, giver dog ikke videre godt billede og lyd. Det er så absolut den ringeste måde til at overføre signaler på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 15:54
Tak for svaret. Kan du uddybe hvad du mener med Modulator?
Hvad ville være den optimale måde at overføre signaler på?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 16:00

Den optimale måde vil være via et AV kabel, selv Composite vil være bedre end RF, og der vil være Stereolyd, det er der normalt ikke med en Modulator. Hvis du vil have et bedre signal end Composite, er der måske mulighed for S-Video, det bedste når det er et Analogt signal, er RGB. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 16:07
Okay tak. Må nok investere i en Modulator så, da jeg synes det er grimt at have et Scart-kabel løbende gennem huset.
Er jeg helt væk hvis jeg mener at kunne huske at man kan bruge en VHS-afspiller som modulator? I så fald hvordan fungerer det, da jeg har sådan en liggende.

Tak
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 16:13

Ja du kan bruge en VHS til det, Scart fra STB til VHS som stilles på AV In, så vil den sende signalet ud via RF.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 16:19
Okay tak for svarene. Det må jeg prøve
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu