recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VIERA Link og Xbox 360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVIERA Link og Xbox 360

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KasperLK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Emne: VIERA Link og Xbox 360
    Sendt: 10-September-2010 kl. 11:55
Jeg har følgende setup.

Xbox 360 forbundet til Panasonic SA-HR50 forstærker via HDMI.
Panasonic DMP-BD45 Blu-ray afspiller forbindet til Panasonic SA-HR50 forstærker via HDMI.
Panasonic SA-HR50 forstærker forbundet til Panasonic TX-P42G20E via HDMI, samt Optisk fra TV til forstærker.

Mit problem er at når jeg vil spille på Xbox'en, så skal jeg manuelt starte forstærkeren og sætte den over på den rigtige HDMI indgang, med mindre den allerede står på kanalen fra sidste gang. Gør den det, så virker det hele fint, også selvom jeg ikke starter forstærkeren.

Blu-ray afspilleren kan selv finde ud af at skifte HDMI indgangen på forstærkeren når jeg vil bruge den.

Tillægsspørgsmål.
Når jeg via VIERA Link har vaægt at lyden skal komme ud igennem forstærken, starter den pænt op og slår lyden fra på tv'et, så ingen problemer der. Problemet er at når jeg skifter lyden tilbage til tv'et, så slukker forstærkeren ikke, før jeg slukker for det hele.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 12:37
Formentlig fordi X-Box'en ikke understøtter HDMI-CEC standarden
Til top
KasperLK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-April-2008
Sted: Denmark
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 12:56
Det gør den heller ikke, men det må da være muligt på en eller anden måde at skifte input igennem VIERA Link, ellers går der lidt af hele ideen med en fjernbetjening.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 13:01
HDMI er ikke automatisk ligesom vi kender det fra scart. Og derfor lavede man CEC
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 10:35
Ligesom med PS3, delvis: Den gamle PS3 FAT understøtter heller ikke CEC (HDMI-kontrol). Men den nyere slim gør. Jeg ved ikke hvordan det ligger mht. den nye Xbox.

Jeg skiftede til en PS3 slim og det virker fint med Virealink på mit Pana U10e. Med forbehold; jeg kan på PS3'eren bladre i menuen og den slukker og tænder sammen med forstærker (Onkyo 508) og tvet. 

Redigeret af Beanie - 12-September-2010 kl. 10:53
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu