|
vigtigste højtaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hugo27th ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2014 Sted: 3700 Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2017 kl. 20:51 |
Hejsa
Et hurtigt spørgsmål:-) hvilken højtaler syntes i er vigtigst i et surround setup? (center front eller sub) hvad ville i bruges flest penge på
|
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mht. pris: Hvis man kigger på stk. pris for højttalerne, så er det klart subwooferen jeg vil betale mest for. Jeg har selv front højttalere i 5000 kr. klassen, men kigger på subwoofere til 3 gange den pris for at få et ordenligt match. Men kravet for mig er også at subben skal spille lige godt til både musik og film. Hvis man kigger på surround systemer, uanset om det er mk, procella eller noget 3., så er det ikke unormalt at subben koster 2-3 gange så meget som en enkelt front højttaler. Edit Til dit spørgsmål om hvad der er vigtigst: Jeg vil give de andre ret i LCR må være de vigtigste. Gerne 3 ens højttalere Redigeret af Schulz - 10-Februar-2017 kl. 18:00 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
Front, center Er vigtigst. Men så nemt skal det ikke stilles op
Det er vigtigt ar de har samme klang så stemmer ikke lyder anderledes i de forskellige højtalere. |
|
![]() |
|
whazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2014 Sted: Aalbor, Danmark Status: Offline Point: 115 |
Pris pr. stk for LCR, og sub er cirka det samme pr enhed.
Surround bruger jeg noget mindre på. Men, da jeg købte så sikrede jeg mig først en god solid front, i form af et sæt LCR jeg kunne stå inde for. At subben koster cirka det samme var tilfældigt, den blev valgt ud fra hvad jeg kunne lide.. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Det vigtigste for mig er at LCR er i orden. Slækkes der på dét, er det ligemeget hvor god en sub eller surrounds man har.
Hvis budgettet er låst, er surrounds dér jeg ville spare mest. Det primære mål for surrounds er ambience hvilket ikke stiller nær så store krav til højttalerne til indholdet i LCR. (Off-topic: Rummet og akustikken har større betydning for lyden end højttalerne... Husk det
![]() |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Ift. pris på LCR og sub, så husk at en sub oftest kommer med en indbygget forstærker - det har en del af sige ift. prisen.
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Afgjort LCR. Musikken i film er i L og R og talen og det meste on-screen lyd er i C. Surround højttalerne kan man bedre gå lidt på kompromis med. Det bliver også voldsomt dyrt hvis et 7.x system skal have ens højttalere hele vejen rundt. I praksis lægger jeg ikke mærke til at mine surround ikke er ens med LCR. I kommercielle biografer har de heller ikke ens højttalere hele vejen rundt.
Redigeret af Mefisto - 11-Februar-2017 kl. 01:19 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |