recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil det hjælpe at opdatere min wd tv live?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil det hjælpe at opdatere min wd tv live?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
grisling007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2010
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: Vil det hjælpe at opdatere min wd tv live?
    Sendt: 02-Februar-2011 kl. 13:28
Hej

Jeg har et problem med min wd tv live, når jeg afspiller alle mine m2ts filer fryser billedet efter ca 5 sekunder og går så igang igen efter et par sekunder men imens fortsætter lyden, er næsten sikker på at det først er sket efter at jeg har opdateret min wd forrige gang hvor den skrev at der var fundet nyt firmwire, den er koblet til en synology 211j, alle mine andre filer som mkv er der ingen problemer med, kun med m2ts filer og det er altid efter ca 5 sekunder, hvad kan jeg gøre for at det ikke sker igen, jeg kører over net med netkabel.
Håber der er nogen som kan hjælpe.

mvh. Brian
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 19:00
Er det nødvendigt med 3 indlæg om samme problem?

Prøv dog at opdatere firmware, du kan altid få den gamle ind igen.

Men er nogle gange set at wd tv live ikke er så glad for indtsillingen auto opløsning, prøv at ændre den til 1080p eller 720p alt efter hvar skærm du har.

Har du prøvet at afspille fra en usb disk for at se om det virker derfra?

Theilo
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 23:26

Hej

det var nu ikke med vilje at der kom 3 indlæg med samme problem men det skyldes at når jeg skrev et indlæg meldte den fejl og kunne ikke se mit indlæg derfor troede jeg ikke at mit indlæg var registreret, derfor?

Hvor finder jeg opdateringerne til min wd boks, de andre gange jeg har opdateret har den selv sagt at der var en ny opdatering, og kræver det noget bestemt når jeg opdaterer?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 06:04
Hvis du har den koblet op, men internet adgang kommer den selv med at der findes opdateringer, medmindre du har ignoreret den, så mener jeg den kan findes i settings, som new firmware found.

Ellers kan du i menuen finde et punkt hvor du kan søge efter nyt firmware, mener det er under network settings.

Har du kigget på opløsningen?

Theilo
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 23:35
Hej igen

Den dukker selv op med at der er kommet new firmware, det er nemlig det den har gjort de sidste 2 gange hvor jeg opdaterede, opløsningen er på full hd det vil sige 1080 men det har jeg nogle mkv filer som også kører med den opløsning og de filer er der intet galt med de kører bare.
Til top
Pedersentec Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-November-2010
Sted: danmark
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 01:00
hej jeg vil også lige melde mig på banen her.

jeg har også problemer med min WD tv live efter de har opdateret den.

jeg har en film server jeg henter mine film fra. men nu efter den nye opdatering hakker mine film som ligger i vob format.
det har den aldrig gjort før. men jeg kan godt afspille mine iso filer som før, men nogle gange skal jeg tænde og slukke den før den vil afspille dem. så tror ik den virker helt. jeg har også problemer med min blu-ray som ligger i iso. dem kan den heller ik afspille :-(

jeg har prøvet med rigte mange af mine film fra min computer og hver gang er det mine vob filer den lagger i. jeg kan se lidt i filmen og så lagger den men lyder køre vider uden problemer. og det kan ik være mit nært værk for jeg køre gbt netværk. og det har hele tiden virkede.  og der er  ik problemer med mine iso film, der har den bare problemer med og starte filmen nogle gange så jeg skal tænde og slukke.

MVH Per
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 05:45
Hvordan kan du køre giga netværk når wd tv live ikke kan?

Har du prøvet at afspille vob filer via usb disk?

Evt kan du prøve at lave en rollback, så du får den gamle firmware ind igen.

Theilo
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 11:55
ja ved godt at den ik kan køre gbt. men resten af mit nætværk køre gbt, og kun en router til og styre mine ip addr. og alle mine problemer er kommet efter den sidste opdatering. men ved ik hvordan jeg ligger en gamle version ind :-(

og det hjælper ik på usb.

Per
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 20:49

så er det da ligegyldigt at resten kører gigabit, når wd ikke gør, det er den der så styrer hastigheden på netværket (så vidt jeg ved)

Har du prøvet at lave vob filer om til mkv eller ISo filer, for at prøve om det hjælper

Theilo
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 21:14
den wd tv live kan ikke styre hastigheden på netwærket på det nye swicts er kun når den køre sammen med en anden computer. og mellem der de køre 100mbt resten kan godt køre gbt på de nye af dem. men nok om det. som jeg skrev er det først kommet efter de har opdateret den, for den kan godt afspille iso uden og lagge.  men jeg laver ik 1000 film om igen til iso. bare fordi de har lavet en fejl i deres opdagtering.
P
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 22:07
ok nu har der så ikke stået noget om en switch nogle steder.

Det er ikke nødvendigvis alle film, men kan godt være en der er fejl på og derefter fejler alle andre efter det. Standard fejl.

Har du haft alt strømmen fra wd?
Har du prøvet at slette wd system mappe på usb disk og derefter haft alt strømmen fra?
Den kører fint vob filer her, uden problemer.
Har du output til at stå i auto eller sat den til en opløsning f.eks 1080p?
(kan ikke huske hvad det hedder og må ikke låne husalteret lige nu)
Står hdmi i 8 eller 12 bit?

bare et par tanker fra fejl jeg har læst om par stedet

Theilo
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu