recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil dette setup virke? Intel NUC + MCE eller XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil dette setup virke? Intel NUC + MCE eller XBMC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hansendk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vil dette setup virke? Intel NUC + MCE eller XBMC
    Sendt: 25-December-2013 kl. 16:32
Kære venner!

Jeg har indtil nu kørt med en Asrock ION 330 + Win7 + Win MCE. 

I baggrunden har jeg haft et særskilt  program til at generere metadata, henter posters, mv. 

Herudover har jeg installeret DVBLink TVSource for at oversætte DVB-C signalet til noget, som MCE kan forstå (MCE er ikke kompatibel med DVB-C, desværre).

Nyt setup, som jeg overvejer:
Inden jeg går i krig med det nye setup, vil jeg utrolig gerne høre jeres mening! Husk på, at jeg ikke er den store nørd (og af samme grund har jeg indtil nu brugt MCE).

Jeg har udelukkende brug for at:

• se live TV og optage live TV (Yousee kabel-TV, grundpakke)
  • organisere film og tv-serier synopsis, posters, mv.
  • have en lækker brugergrænseflade, som jeg kan styre (herunder tænde/slukke med en MCE remote eller lignende

Jeg har tænkt på følgende setup:

• Intel NUC --> Jeg har svært ved at lure hvilken model - de er umiddelbart meget ens? Til gengæld har jeg læst mig til, at de skulle have en høj ydeevne samt både infarød sensor og en MCE remote 

• XBMC eller MCE (på enten Win7 eller Win8) --> Det skal helst være på windows, da min laptop også er på windows (det er lidt nemmere mht. netværk). Men er der nogen begrænsninger i det ene eller andet, som gør at jeg skulle vælge det ene frem for det andet? Er XBMC direkte kompatibel med DVB-C, eller er jeg stadig afhængig af DVBLink TvSource?

• Ekstern TV tuner ---> Lige nu bruger jeg bare en standard TV-tuner, og af samme grund bruger jeg DVBLink TVSource til at oversætte signalet for MCE. Jeg har overvejet at investere i HDHomerun når jeg alligevel er i gang - så får jeg 2 tuner, og som jeg kan læse mig til, så er MCE faktisk kompatibel med DVB-C via HDHomerun uden DVBLink TVSource - nogle erfaringer med dette? Og løber jeg ind i det samme problem med XBMC?

Som I kan se er det et - meget - simpelt HTPC-system. I dag kører lyder via S/PDIF, men jeg kan sagtens nøjes med HDMI, da mit HIFI anlæg alligevel ikke kan udnytte det potentiale, som jeg læse mig frem til, at der skulle være. 

Hvad siger I?

Hele setuppet er jo relativt billigt - især hvis jeg kan undvære HDHomerun, hvis XBMC kan klare sig uden?

I øvrigt - glædelig jul til jer alle!

Michael

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 07:25
En NUC har da hverken IR eller en remote med? Det skal købes ved siden af. Den nyeste model hedder Haswell.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2013 kl. 09:28
Vil der ikke være et problem med løsning med hensyn til diskplads?

I en NUC er der kun plads til mSata SSD-disk, er det nok nok?

Eller skal der være en server bagved?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu