|
Vil du betale for at streame biograffilm? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-April-2020 kl. 18:02 |
Nogle af de film, som skulle have gået i biografen nu, er tilgængelige som streaming pga. virus: Birds of Prey (Harley Quinn), Bloodshot, Invisible Man og andre
Men vil du betale 150-190 for at streame en lejefilm? Jeg vil helt klart ikke ![]() |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dine eksempler er ikke alle lige gode.
Birds of Pray og Bloodshot er frigivet til salg - ikke leje. Men jeg vil heller ikke give den høje pris for leje.
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Nej, jeg ville helt klart aldrig betale 150-190 kr. for at streame en leje biograf film uanset hvor stor en blockbuster det var. Men som spoxy er inde på, mon ikke det er en salgspris.
PS: jeg ville så heller ikke betale de beløb for at købe en online film som jeg ikke har fysisk "ejerskab" over og kan miste adgang til nårsomhelst servicen ikke længere er tilgængelig eller andet. Så ville jeg hellere købe den på BluRay og rippe den til min Plex så jeg altid havde den.
|
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Betaler ikke en krone før kvaliteten er 1:1 det fysiske medie Giver ingen mening at bygge dyr biograf for at smide Dolby digital og SD grovkomprimeret på som kilde
|
|
![]() |
|
orm08 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 235 |
Ja det kunne jeg godt finde på, køb er helt OK pris.
Leje til 150 kunne jeg måske også finde på. De god film ser jeg i Imperial, København Lej/Køb altid via iTunes - vil hellere se filmen hjemme end i en bio med under 100 pladser, selvom jeg ikke hat et top setup, er det sgu helt OK 😬
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Jeg lejer gerne for op til $7 hvis filmen ikke kommer på Blu-ray og den ikke er på Netflix, Hulu eller lignende. Jeg har f.eks. lige købt $20 så jeg kan få set fire forskellige film jeg har haft lyst til at se i lang tid.
En femte film fandt jeg på Tubi ![]() |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Her er overblikket over de biograffilm som foreløbigt er frigivet til streaming - flere er på vej.
![]() |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Eftersom det pt. ikke er muligt at gå i biografen giver det jo mening at frigive filmene til streaming/download, og så er det jo en OK pris, så længe man er flere om at se den og kvaliteten er i orden (jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt iTunes' 4K er lige så godt som UHD BD).
Når det så er sagt, så har vi herhjemme vænnet os til den ekstra ventetid for at kunne købe filmene og se dem hjemme i vores egen bio, med alle de fordele associeret med dette (vi har f.eks. stadig ikke set den sidste Star Wars film ![]() Jeg har enkelte gange, måske tre-fire gange, lejet en film digitalt, hvilket jeg synes er en glimrende løsning til visse mere sjældne film, men hvis jeg alligevel skal betale samme pris vil jeg generelt hellere betale for at leje en BD. Desuden har vi fandme købt mange BD på 10/20-kroners tilbud, og så er der jo desuden Netflix, som med tiden får mange af de film man ellers ikke gad købe/leje. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Film på de digitale tjenester bliver også billigere (køb og leje) med tiden, så det er vel ikke anderledes end med film på skiver? F.eks. kunne man i sidste uge købe (ikke leje) bl.a. Jurassic World: Fallen Kingdom og Blade Runner 2049 til 39 kr. I begge tilfælde med 4K Dolby Vision og Atmos.
Ved hjemmepremieren er det jo ikke unormalt at en Blu-ray koster 149-199 kr. og en UHD Blu-ray koster 249 kr.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Jamen, det lyder da som et fint tilbud! Kan/må man så låne filmen ud til sin ven? Eller sælge den igen?
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Betaler man over 150,- for en premiereblå har man ikke gjort det godt nok
![]() Jeg har heller ikke nogen som helst lyst til at "eje" film digitalt. Jeg har købt tonsvis af serier, for det er oftest den eneste måde at få dem at se lovligt udenfor USA, men det med film gider jeg ikke. Det skal være på blå. Jeg vil, som nævnt, gerne leje, men det er kun når der ellers ikke synes at være andre muligheder. Jeg så i øvrigt Summer '03 i aftes. Den var totalt voldflækker og koster hele $0.99 at leje lige nu. I aften skal jeg endelig se Buffaloed ![]() |
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
Bitraten må være helt elendig uanset 4K og Atmos? - |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |