recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil du betale for at streame biograffilm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil du betale for at streame biograffilm?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vil du betale for at streame biograffilm?
    Sendt: 01-April-2020 kl. 18:02
Nogle af de film, som skulle have gået i biografen nu, er tilgængelige som streaming pga. virus: Birds of Prey (Harley Quinn), Bloodshot, Invisible Man og andre
Men vil du betale 150-190 for at streame en lejefilm?
Jeg vil helt klart ikke
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 18:20
Dine eksempler er ikke alle lige gode.
Birds of Pray og Bloodshot er frigivet til salg - ikke leje.
Men jeg vil heller ikke give den høje pris for leje.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 18:28
Nej, jeg ville helt klart aldrig betale 150-190 kr. for at streame en leje biograf film uanset hvor stor en blockbuster det var. Men som spoxy er inde på, mon ikke det er en salgspris. 

PS: jeg ville så heller ikke betale de beløb for at købe en online film som jeg ikke har fysisk "ejerskab" over og kan miste adgang til nårsomhelst servicen ikke længere er tilgængelig eller andet. Så ville jeg hellere købe den på BluRay og rippe den til min Plex så jeg altid havde den. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 18:47
Betaler ikke en krone før kvaliteten er 1:1 det fysiske medie 
Giver ingen mening at bygge dyr biograf for at smide Dolby digital og SD grovkomprimeret på som kilde
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 21:08
Ja det kunne jeg godt finde på, køb er helt OK pris.

Leje til 150 kunne jeg måske også finde på.

De god film ser jeg i Imperial, København

Lej/Køb altid via iTunes - vil hellere se filmen hjemme end i en bio med under 100 pladser, selvom jeg ikke hat et top setup, er det sgu helt OK 😬
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 21:24
Jeg lejer gerne for op til $7 hvis filmen ikke kommer på Blu-ray og den ikke er på Netflix, Hulu eller lignende. Jeg har f.eks. lige købt $20 så jeg kan få set fire forskellige film jeg har haft lyst til at se i lang tid.

En femte film fandt jeg på Tubi
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 07:06
Her er overblikket over de biograffilm som foreløbigt er frigivet til streaming - flere er på vej.



Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 09:23
Eftersom det pt. ikke er muligt at gå i biografen giver det jo mening at frigive filmene til streaming/download, og så er det jo en OK pris, så længe man er flere om at se den og kvaliteten er i orden (jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt iTunes' 4K er lige så godt som UHD BD).

Når det så er sagt, så har vi herhjemme vænnet os til den ekstra ventetid for at kunne købe filmene og se dem hjemme i vores egen bio, med alle de fordele associeret med dette (vi har f.eks. stadig ikke set den sidste Star Wars film LOL ), og den holdning ændres ikke af det faktum, at vi nu ikke behøver at vente med at se de film som går på bio lige nu. Hvis jeg skal "købe" en film, så skal den sgu stå på hylden! Og hvis prisen for at "leje" filmen lige nu er den samme, som for at købe den om nogle måneder, så venter jeg. Jeg har heller aldrig "købt" et digitalt musikalbum fremfor en CD, men har dog "købt" PS3-spil på tilbud via PS Store. da der ikke er forskel.

Jeg har enkelte gange, måske tre-fire gange, lejet en film digitalt, hvilket jeg synes er en glimrende løsning til visse mere sjældne film, men hvis jeg alligevel skal betale samme pris vil jeg generelt hellere betale for at leje en BD. Desuden har vi fandme købt mange BD på 10/20-kroners tilbud, og så er der jo desuden Netflix, som med tiden får mange af de film man ellers ikke gad købe/leje.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 10:05
Film på de digitale tjenester bliver også billigere (køb og leje) med tiden, så det er vel ikke anderledes end med film på skiver? F.eks. kunne man i sidste uge købe (ikke leje) bl.a. Jurassic World: Fallen Kingdom og Blade Runner 2049 til 39 kr. I begge tilfælde med 4K Dolby Vision og Atmos.

Ved hjemmepremieren er det jo ikke unormalt at en Blu-ray koster 149-199 kr. og en UHD Blu-ray koster 249 kr.


Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Film på de digitale tjenester bliver også billigere (køb og leje) med tiden, så det er vel ikke anderledes end med film på skiver? F.eks. kunne man i sidste uge købe (ikke leje) bl.a. Jurassic World: Fallen Kingdom og Blade Runner 2049 til 39 kr. I begge tilfælde med 4K Dolby Vision og Atmos.

Jamen, det lyder da som et fint tilbud! Kan/må man så låne filmen ud til sin ven? Eller sælge den igen?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 10:59
Betaler man over 150,- for en premiereblå har man ikke gjort det godt nok I Føtex/Bilka koster ugens største premiere 99 til 129, og typisk 99.

Jeg har heller ikke nogen som helst lyst til at "eje" film digitalt. Jeg har købt tonsvis af serier, for det er oftest den eneste måde at få dem at se lovligt udenfor USA, men det med film gider jeg ikke. Det skal være på blå. Jeg vil, som nævnt, gerne leje, men det er kun når der ellers ikke synes at være andre muligheder.

Jeg så i øvrigt Summer '03 i aftes. Den var totalt voldflækker og koster hele $0.99 at leje lige nu. I aften skal jeg endelig se Buffaloed
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Film på de digitale tjenester bliver også billigere (køb og leje) med tiden, så det er vel ikke anderledes end med film på skiver? F.eks. kunne man i sidste uge købe (ikke leje) bl.a. Jurassic World: Fallen Kingdom og Blade Runner 2049 til 39 kr. I begge tilfælde med 4K Dolby Vision og Atmos.

Ved hjemmepremieren er det jo ikke unormalt at en Blu-ray koster 149-199 kr. og en UHD Blu-ray koster 249 kr.



Bitraten må være helt elendig uanset 4K og Atmos? - 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu