|
Vil du betale for at streame biograffilm? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Den er ikke elendig, men selvfølgelig meget langt fra UHD BD.
|
||
![]() |
||
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1040 |
|
Hvad jeg læser er det op til 1.6mbit og typisk 800kbs på apple tv. Altså samme bitrate som de helt gamle 7.1 formatter DTS/Dolby digital inden HD formatter som kom tilbage omkring 2005. Og dengang med 8 kanaler der skulle deles. Så ja, +15 år tilbage rent praktisk i lydkvalitet ![]() Dette selvfølgelig kombineret med et løft i form at løft højtalere så lidt + / - |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|
Jeg vidste ikke det var lyd du snakkede om.
|
||
![]() |
||
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
|
Udvalget af film hos streamingtjenesterne og udvalget af lejefilm er så stort, at jeg ikke ville betale 170-190 kr. for en anden film bare fordi den er nyere. Jeg ville måske gå op til 99 kr. hvis det var en film jeg virkelig gerne ville se, men så strækker jeg den også.
Og ja, jeg ved godt at når jeg ejer den, kan jeg se den flere gange. Det er bare sjældent jeg gør det.
|
||
![]() |
||
klander ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
|
Nej tak til den pris skal jeg EJE dem vil maks give 49 kr for at leje dem, og kan jeg ikke det venter jeg bare til de kommer til alm leje.
|
||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||
![]() |
||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
|
Er det seriøst?
|
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
![]() |
||
|
Ja, det er helt seriøst. Buffaloed var endnu bedre.
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
|
Man kan ikke sælge dem, men Hollywood har i et fælles initiativ gjort det muligt at foretage udlån af sine digitale købefilm. Foreløbigt forbeholdt USA da det kræver Movies Anywhere app'en. Man vil kunne udlåne et begrænset antal film per måned, men til gengæld kan man låne samme film ud til flere personer samtidig. |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
|
Star Wars: The Rise of Skywalker på Blu-ray: 149 kr. + leveringsomkostninger hos Bilka ![]() |
||
|
||
![]() |
||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
|
Har jeg ikke fuld rådighed over en vare er den ikke min. Ergo er begrebet "købe" en joke i denne sammenhæng.
Redigeret af jacobe - 03-April-2020 kl. 07:48 |
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
![]() |
||
|
Bitraten er fin fra Apple. Gennemsnit på ca. 20-30Mb/s HEVC på 4K HDR, men bitraten er variabel, så den rammer også 40+ Mb/s HEVC i scener, der kræver det. Dolby Atmos fra Apple (og andre onlinetjenester) er typisk 768 Kb/s DD+. Du kan ikke sammenligne med bitrate på tidligere formater. Her brugte man langt mindre effektiv komprimering på både video og lyd. F.eks. MPEG2 eller MPEG4 på video, eller Dolby Digital på lyd (altså uden Plus eller AC4). 40 Mb/s HEVC på iTunes er næsten dobbelt op i bitrate ift. hvad du finder på en HD Blu-ray (der bruger MPEG4 AVC) pga. forskellen i komprimeringsformat. UHD Blu-ray tilbyder den højeste bitrate, men hvor høj (eller lav) den er afhænger af udgivelsen. Hvis man ikke har set 4K HDR-streaming fra iTunes, så synes jeg, at man skylder sig selv at se det før man afviser det kategorisk. Det ser efterhånden rigtig godt ud, naturligvis afhængigt af filmen. Vi måler i fællesskab bitrate på streamingtjenester her. Bemærk at ikke alle parametrene i tabellen er fuldt opdaterede, da det kræver forskelligt udstyr hos folk. Bidrag meget gerne til arbejdet: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=277294#p277294
Redigeret af Rasmus Larsen - 03-April-2020 kl. 07:58 |
||
|
||
![]() |
||
|
F.eks. Blade Runner 2049: Hvad havde du forventet at kunne sælge den videre til på UHD Blu-ray, når den i perioder har været solgt til 39 kr. på iTunes i 4K Dolby Vision og Atmos?
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |