recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - vil ekstern Dac give mig bedre Stereo lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvil ekstern Dac give mig bedre Stereo lyd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:02
 Bantam er fin til de flestes brug - men er man audiofil, eller vil man bare bruge 500 på en DAC som minimum, så er det gamma man er ude efter. Der er også buffalo, men de er ret pebrede..

Jeg har selv skrevet til Mr. X for at høre hvad han skal have for at bygge den, men har intet hørt endnu.

Jeg kender ikke udmiddelbart nogen sider som sammenligner DAC's som sådan, så mine erfaringer går mest på hvad folk som har bygget DAC'sne har sagt.

Nogen foretrækker faktisk dacmagic, men prisforskellen er så stor, at jeg synes den er uinterressant. At den er bedre, hænger måske også sammen med, at mange tweaker dacmagic for at forbedre ydelsen..
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 16:46
Nu har jeg i den seneste tid læst meget om indflydelsen fra den afspiller og signalkabel, man sætter foran en DAC. En PS3 skulle faktisk være ret slem på det punkt.

En sådan indflydelse har jeg meget, meget svært ved at acceptere. Jeg er ikke i tvivl om, at timingafvigelser (jitter) i det digitale signal kan medføre hørbare afvigelser i det analoge output, hvis man bevidstløst hælder det digitale signal direkte ind i den kreds, der konverterer fra digital til analog, og lader timingen af konverteringen følge timingen i det modtagne signal.

Men så tåbeligt er en moderne DAC vel heller ikke konstrueret, eller hvad?

Hvis jeg skal give flere tusinde kroner for en ekstern DAC, vil jeg da forvente, at den har en indbygget buffer og selv sørger for timing af de digitale værdier, der trækkes ud af bufferen, så jitter fra det indkommende signal elimineres.

Så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvordan de foreslåede løsninger opfører sig på dette punkt.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 17:20
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu