recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil en bedre router hjælpe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil en bedre router hjælpe?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vil en bedre router hjælpe?
    Sendt: 22-April-2023 kl. 20:09
Hej alle

Jeg har pt. Internet og derfor router fra hiper. Jeg bor i en knap 100kvm nybygget lejlighed. Jeg har udfordringer med at jeg intet wifi har i mit soveværelse. Det er som om, at wifi stopper ved døren. Det betyder, at jeg ikke kan bruge min tablet i soveværelset. (Til at se serier) 
Jeg har derfor overvejer hvad jeg kan gøre for at afhjælpe dette. 

Det er desværre ikke muligt for mig at rykke min router grundet indgående internet stik og alt der skal tilsluttes med kabel står ved routeren. (Tv, konsoller etc) 

Havde overvejet en repeater. Men tænker, at det fedeste, nemmeste og måske billigste ville være at opgradere routeren til en bedre en. Evt. En brugt for at gøre det billigere. 

Ville der give mening? Og hvad skal man være obs på? Formoder ikke, at det er en plug and play løsning? 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2023 kl. 20:37
opgrader router, tilføj accesspoint, køb noget mesh halløj, bare ikke gå efter en repeater.
Det er den dårligste løsning.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2023 kl. 22:06
.

Redigeret af moremusic - 22-April-2023 kl. 22:10
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2023 kl. 16:39
Det var tanken med en ny router. Men er helt på herrens Mark vedrørende det. 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2023 kl. 16:57
Måske der kan anbefales gode routere 
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2023 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Måske der kan anbefales gode routere 

Har fået anbefalet Asus ac/ax88
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2023 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Har fået anbefalet Asus ac/ax88

Hej.

Både vores nuværende, og tidligere router var fra Asus.

Jeg har dog installet ASUSWRT-MERLIN Custom firmware for Asus routers fra dette link:


Og her er det forum hvor RMerlin skriver om nye versioner:


Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2023 kl. 22:17
Køb et godt accesspoint og placer det midt i lejligheden.
Det skal (selvfølglig) kables.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2023 kl. 22:24
Har du prøvet de klassiske fejlfindingstips? Skifte kanal. Prøve 2,4 og 5Ghz. Etc. 

Hvis du har og det ikke virker, tror du skal se efter et MESH netværk. Hvis du har et dead spot i soveværelset, er der gode chancer for at du også er ramt af hastigheds drops andre steder. 
Læs et par tests, og vælg det bedste du kan inden for dit budget. Køb med retur ret - så har du sikret dig hvis ikke det var løsningen. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2023 kl. 14:21
Har selv netgear Orbi 850 - De leverer fanme godt og uden det bøvl mine Ubiquiti gav før!
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2023 kl. 16:06
Der er regler for sendestyrken på wifi, så uanset hvor dyr routeren er, så får du ikke mere rækkevidde. Den billigste og nemmeste løsning er et kabel til soveværelset, og så eventuelt et accespoint for enden af kablet, så er boligen dækket. Køb en billig router på tilbud, og sæt den op som accespoint. Det kan gøres for få hundrede kroner.
Powered by beer and chips
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2023 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Der er regler for sendestyrken på wifi, så uanset hvor dyr routeren er, så får du ikke mere rækkevidde. Den billigste og nemmeste løsning er et kabel til soveværelset, og så eventuelt et accespoint for enden af kablet, så er boligen dækket. Køb en billig router på tilbud, og sæt den op som accespoint. Det kan gøres for få hundrede kroner.
Ikke desto mindre er der i praksis STOR forskel på rækkeviden routere imellem. Jeg har fået mere end 10-doblet min hastighed i de fjerneste kroge af min lejlighed ved at gå fra ASUS RT66U til Asus TUF gaming AX5400. Før kunne jeg ikke så meget som føre en stabil messenger/Skype samtale ude i de fjerneste kroge, selv på 2,4 Ghz båndet. I dag klarer jeg det fint på 5 Ghz båndet alene (Jeg har nu helt deaktiveret 2,4 Ghz Radioen i den nye router), uden problemer i de fjerneste kroge af min lejlighed hvor jeg ikke kunne få tilstrækkelig dækning med den forrige router.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu