|
Vil en bedre router hjælpe? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Kvaaen
Bruger Oprettet: 25-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-April-2023 kl. 20:09 |
Hej alle
Jeg har pt. Internet og derfor router fra hiper. Jeg bor i en knap 100kvm nybygget lejlighed. Jeg har udfordringer med at jeg intet wifi har i mit soveværelse. Det er som om, at wifi stopper ved døren. Det betyder, at jeg ikke kan bruge min tablet i soveværelset. (Til at se serier) Jeg har derfor overvejer hvad jeg kan gøre for at afhjælpe dette. Det er desværre ikke muligt for mig at rykke min router grundet indgående internet stik og alt der skal tilsluttes med kabel står ved routeren. (Tv, konsoller etc) Havde overvejet en repeater. Men tænker, at det fedeste, nemmeste og måske billigste ville være at opgradere routeren til en bedre en. Evt. En brugt for at gøre det billigere. Ville der give mening? Og hvad skal man være obs på? Formoder ikke, at det er en plug and play løsning?
|
|
Mvh.
Anders Nielsen |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9379 |
Funktioner
Tak(0)
|
opgrader router, tilføj accesspoint, køb noget mesh halløj, bare ikke gå efter en repeater.
Det er den dårligste løsning.
|
|
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 580 |
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af moremusic - 22-April-2023 kl. 22:10 |
|
Kvaaen
Funktioner
Tak(0)
|
Det var tanken med en ny router. Men er helt på herrens Mark vedrørende det.
|
|
Mvh.
Anders Nielsen |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7090 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske der kan anbefales gode routere
|
|
Kvaaen
Funktioner
Tak(0)
|
Har fået anbefalet Asus ac/ax88
|
|
Mvh.
Anders Nielsen |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Både vores nuværende, og tidligere router var fra Asus. Jeg har dog installet ASUSWRT-MERLIN Custom firmware for Asus routers fra dette link: Og her er det forum hvor RMerlin skriver om nye versioner: Hilsen Carsten. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19477 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb et godt accesspoint og placer det midt i lejligheden.
Det skal (selvfølglig) kables. Klaus
|
|
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet de klassiske fejlfindingstips? Skifte kanal. Prøve 2,4 og 5Ghz. Etc. Læs et par tests, og vælg det bedste du kan inden for dit budget. Køb med retur ret - så har du sikret dig hvis ikke det var løsningen.
|
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1038 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv netgear Orbi 850 - De leverer fanme godt og uden det bøvl mine Ubiquiti gav før!
|
|
sd
Super bruger Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er regler for sendestyrken på wifi, så uanset hvor dyr routeren er, så får du ikke mere rækkevidde. Den billigste og nemmeste løsning er et kabel til soveværelset, og så eventuelt et accespoint for enden af kablet, så er boligen dækket. Køb en billig router på tilbud, og sæt den op som accespoint. Det kan gøres for få hundrede kroner.
|
|