recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil gerne forbedre Antenne modtagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil gerne forbedre Antenne modtagelse

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 14:17

Det er jo tydeligt at se, at den antenne ikke er en UHF, men en VHF hvad du også skriver den er, hvorimod den øverste tydeligt er til UHF, og med stor sansynlighed (hvad næsten ellers) er rettet mod senderen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 14:49
Ok prøver at sætte kablet på den.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Prøv lige at mål dine antenner og fortæl os, hvor brede de er. Mål gerne selve dipolen (den med ledningen på).

UHF kan være så smal som 24 cm

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 16:36

Så skal den muligvis drejes i anden retning, og måske også til lodret polarisering, afhængig af hvilken sender du modtager fra.
Men noget tyder på du er så tæt på sender, at du kan bruge en strikkepind som antenne (hvis det er muligt at modtage signalet på et klippet kabel). LOL

Mvh JørgenT 

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 18:10
Jeg får bedst kvalitet på den nederste vhf antenne. Den øvertse ligner en uhf antenne men der står vhf på printet, hvor kablet monteres. Men jeg kan se den peger mod Viborg. Jeg bor i Mejrup 5 km øst for Holstebro. 
Jeg prøver at køre med det. som det er nu, hvor jeg ikke får pixeleringer.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 18:14

Jeg får bedst kvalitet på den nederste vhf antenne. Den øvertse ligner en uhf antenne men der står vhf på printet, hvor kablet monteres. Men jeg kan se den peger mod Viborg. Jeg bor i Mejrup 5 km øst for Holstebro. 
Jeg prøver at køre med det. som det er nu, hvor jeg ikke får pixeleringer.

Ellers kan du vel bruge Videbæk,men så skal antenne selvfølgelig drejes.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 00:04
Ville det ikke være fornuftigt at han bare bruger det der virker. Ser ud til at han kan se Moskva Lokal TV med den antenne, så hvorfor ændre det?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ville det ikke være fornuftigt at han bare bruger det der virker. Ser ud til at han kan se Moskva Lokal TV med den antenne, så hvorfor ændre det?

Selvfølgelig.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 17:48

Den øvertse ligner en uhf antenne men der står vhf på printet, hvor kablet monteres.

Kan det være et samlefilter på antennen, så det er en indgang fra en VHF antenne?

Mvh JørgenT
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 20:36
Det kunne det godt være. Det er muligt at montere et kabel mere i sameleboksen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu