|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||
Micky_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
![]() Sendt: 20-December-2006 kl. 18:25 |
|||||||
Jeg har et MediaCenter på en P4 2,4GhZ 512MB Men min computer vil ikke starte op med det. Jeg bliver nød til og tilslutte et alm. keyboard for at få pc'en til at starte. Nogle som kan hjælpe med det? |
||||||||
/Micky_dk
|
||||||||
![]() |
||||||||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() |
|||||||
Ind i bios og slå "halt on errors" fra
|
||||||||
![]() |
||||||||
Micky_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
![]() |
|||||||
Til ChrisJJ |
||||||||
/Micky_dk
|
||||||||
![]() |
||||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||||||
Dit Microsoft keyboard/fjernbetjening/mus kører garanteret på IR (Infra Red), og derfor skal du fortælle XP, hvad den skal gøre noget du trykker på lige præcis de knapper. Jeg kan ikke huske hvor det er præcist, men til mit display med indbygget IR modtager i, (IRtrans display), der følger der et lille program med, hvor jeg kan "lære" den knapperne, og fortælle hvad den skal gøre.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|||||||
Jeg tilslutter mig Clemen. Prøv at give os din PC model, jeg mener bestemt, at Compaq laver mere end én ;-) I din BIOS er der sikkert en indstilling, som fortæller computeren, at selv om den finder fejl under opstarten (f.eks. et manglende keyboard), så skal den bare fortsætte. Hvis du kan se BIOS meddelelserne under opstart, så vil den sikkert også sige, at den ikke kan finde noget keyboard. Skulle det ske, at du ikke kan slå denne funktion fra, så kan du altså ikke starte PC'en uden et keyboard, da MCE keyboarded 'kun' er at sammenligne med en avanceret fjernbetjening og ikke et keyboard. Held og lykke Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Ja det er et IR Keyboard http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=1926 Model: EVO D510 CMT Bios: Compaq 68602 v3.18 28-05-2003 |
||||||||
/Micky_dk
|
||||||||
![]() |
||||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||||||
Lad os lige blive enige om, hvad problemet er. Som jeg forstår det, så vil han starte sin computer via keyboardet. Det er ganske enkelt ikke muligt i og med det kræver som minimum, at der køre en USB driver. Og det gør der af gode grunde ikke, når maskinen er helt slukket. Hvis det, (som jeg nu bliver i tvivl om) er fordi han får keyboard error ved opstart. Så er det som andre også har nævnt, et spørgsmål om at slå "Halt On Error" fra i Bios. Jeg har endnu ikke set en bios som ikke har denne mulighed.
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Nej jeg vil ikke starte den via keyboard. Jeg starter den på kabinettet power knap. Men PC'en vil have et ps2 keyboard tilsluttet for at gå videre i opstarten. Det jeg gerne vil. Det er kun og have MS keyboard tilsluttet og så maskinen stadig kan starte helt op fra bunden. Og der findes ingen steder i Bios noget med "Halt On Error" |
||||||||
/Micky_dk
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Hmm, meget mystisk!
|
||||||||
![]() |
||||||||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() |
|||||||
Du kan lave et stik ud af et gammelt keybord, så biosén tror at der er tilsluttet et ps2 keybord
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Altså sæt en 10k ohm modstand mellem ben 3 og 4 i stikket
|
||||||||
![]() |
||||||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||||||
I følge manualen skulle være det muligt at boote uden keyboard. Citat: "Enable or disable Network Server Mode, which allows the computer to boot the operating system when the power-on password is enabled, with or without a keyboard or mouse attached. When attached to the system, the keyboard and mouse remain locked until the power-on password is entered." |
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |