recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil kabinet og bundkort passe sammen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil kabinet og bundkort passe sammen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Emne: Vil kabinet og bundkort passe sammen?
    Sendt: 16-Marts-2008 kl. 16:10
Hej!

Jeg har bestilt et Asus M3N78-EMH HDMI bundkort til min nye HTPC.

Jeg er ikke sikker på hvilket kabinet jeg skal vælge (det må max være 12 cm højt), men det bliver nok et Silverstone LC04

Jeg vil jo sikre udvidelsesmulighederne fremover, så kan jeg med dette kabinet og bundkort bruge både et AGP og PCI kort på samme tid?

Se billeder og forklaring her: link
Det er kabinettets FAQ, dog til ATX bundkort, derfor spørger jeg her.

På forhånd tak!

Hilsen Morten

Redigeret af mortenkn - 16-Marts-2008 kl. 16:22
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Hej!

Jeg er ikke sikker på hvilket kabinet jeg skal vælge (det må max være 12 cm højt), men det bliver nok et Silverstone LC04

Jeg vil jo sikre udvidelsesmulighederne fremover, så kan jeg med dette kabinet og bundkort bruge både et AGP og PCI kort på samme tid?

På forhånd tak!

Hilsen Morten

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. Du kan ikke installere noget AGP på det bundkort.

Der er Onboard grafik(Nok det kraftigste der findes sammen med gf8200), som er i stand til at løse alle typiske HTPCopgaver.

Hvis ikke onboardløsningen er tilstrækkelig kan du installere et seperat grafikkort af typen "pci-xpress x 16" hvis det er det du mener. Derudover kan du køre en slags hybrid crossfire/sliløsning, hvor onboard Grafikkortet samarbejder med din installerede Nvidia løsning.

Der er desuden to pci32 porte samt en pci-xpress x1(Standard Config på MAtx)

Kabinettet som du har i kikkerten klarer både ATX og MATX så der skulle ikke være nogen problemer.

Redigeret af Patriarken - 16-Marts-2008 kl. 17:33
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 17:27

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Hej!

På forhånd tak!

Hilsen Morten

kabinettet er ikke højt nok til kortene kan stå derinde, men der medfølger 1 PCI riser kort, og du kan uden tvivl på et PCI-E riser kort også, hvis du skulle bruge det.. men som den anden også skriver, det er PCI-E og ikke AGP der er på bundkortet..

Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 18:12
Det er mig der er ved at være gammel.. Tidligere var AGP jo lig med grafik  I dag er det jo PCI-E.

Men så ser dette kabinet jo ikke så fremtidssikret ud, hvis der ikke er et PCI-E risercard med
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu