recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil måske prøve LCD vognen - Hvad ska jeg se på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil måske prøve LCD vognen - Hvad ska jeg se på?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vil måske prøve LCD vognen - Hvad ska jeg se på?
    Sendt: 28-Maj-2012 kl. 19:50
Hej.

Efter ca. 4 plasma skærme overvejer jeg at sælge mit ca. 3 uger gamle vt30. Lad mig sige med det samme at jeg udemærket er klar over fordele/ulemper ved begge teknologier mv. Jeg kan bare ikke se bort fra line bleed som der har været på alle mine plasma skærme og som også er på vt30. Det irriterer mig grænseløst.

Hvis jeg skal prøve et LCD, hvad skal jeg så se efter? Jeg er godt klar over jeg ikke når op til vt30's billedkval., men er der et bang for the buck LCD til omkring 8-9000 kr? Skal være omkring 50"..

Jeg tænker umiddelbart LG, evt. Sony..
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 20:29
Ikke at jeg vil forsøge at overtale dig til noget andet, men hvornår er det du ser linebleed på din skærm? Jeg har også haft plasma længe, og jeg kan da godt se at der er tendens til linebleed på visse testbilleder, men jeg har aldrig fundet omfanget generende på normalt programmateriale. 

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 28-Maj-2012 kl. 20:33
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 20:35
Jamen det er primært ved undertekster og ud fra firkantede logoer. Men også hvis der er en ensfarvet baggrund kan det ses hvis en person bevæger sin hånd, sit hovede, har solbriller på eller ud fra en kasket. Jeg ligger mærke til det konstant og sidder aktivt og leder efter det - Så jeg tror desværre ikke der er anden udvej end at prøve et LCD. =)
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 20:48
Tja OK. Mit plasma har også forskellige billedfejl men jeg er nu egnetlig glad for det alligevel. Jeg går ud fra at du har prøvet alle kendte kombinationer af indstillinger for at få det væk, så der er nok ikke andet for end at prøve med noget andet, men kig dig godt for. Rigtig mange LCD TV har også forskellige synlige billedfejl der er mindst på højde med line bleed, false contouring og hvad der ellers plager plasma-modellerne.

MVH
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Vistrup Vistrup skrev:

Hej.

Efter ca. 4 plasma skærme overvejer jeg at sælge mit ca. 3 uger gamle vt30. Lad mig sige med det samme at jeg udemærket er klar over fordele/ulemper ved begge teknologier mv. Jeg kan bare ikke se bort fra line bleed som der har været på alle mine plasma skærme og som også er på vt30. Det irriterer mig grænseløst.

Hvis jeg skal prøve et LCD, hvad skal jeg så se efter? Jeg er godt klar over jeg ikke når op til vt30's billedkval., men er der et bang for the buck LCD til omkring 8-9000 kr? Skal være omkring 50"..

Jeg tænker umiddelbart LG, evt. Sony..

Jeg har ikke et umiddelbart forslag, da jeg har set få TV i stue miljøer. Men gå efter et med back-light LED, muligvis med local diming. De jeg har set med EDGE LED, er slemme til ujævn baggrundsbelysning - særligt i +40". 

Hvis 3D har nogen betydning, bør du kigge på LG's serier, da de fås med passiv 3D som fungerer særdeles godt og så er det billigt. 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 10:31
Samsung ligger altid på førstepladsen i Tænks test  - og Panasonic plasma næsten i bunden. 
Der må jo være noget testerne synes om.

Bedst i test er Samsung UE46D8005. Der er ikke testet skærme over 46".

Venlig hilsen
KB
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Samsung ligger altid på førstepladsen i Tænks test  - og Panasonic plasma næsten i bunden. 

Seriøse testsites ( - afgjort ikke TÆNK ! ) hvor rå billedkvalitet vægter tungest har stadig plasma som reference . 
Ellers enig . Når dine øjne er trænet i at spotte fejl bør du undgå edge LCD/LED, og i stedet vælge med local dimming  . Eller vil du gå fra kolera til pest pga LCD/LED´s grundlæggende ukorrekte billede, som oven i købet har nogle andre, - og måske mere synlige fejl . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Seriøse testsites ( - afgjort ikke TÆNK ! ) hvor rå billedkvalitet vægter tungest har stadig plasma som reference . 

Det undrer også mig at resultatet er sådan i Tænk. Især når de hævder at de tester billedkvalitet.

Venlig hilsen
KB
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 19:21
Hmm, det må da kunne lade sig gøre at få en skærm der ikke lider af synlige billedfejl, men så måske "blot" et mere ukorrekt billede.. 

Jeg gir ikke en skid for TÆNK's test. Alene dét, at Panas skærme ender nederst, siger jo alt. 
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu