recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil nøjes med én Pc til alt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil nøjes med én Pc til alt!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Emne: Vil nøjes med én Pc til alt!
    Sendt: 08-September-2008 kl. 14:03
P.t. har jeg en Gamer pc og et mediacenter.
Men synes det ville være fedt hvis jeg kunne nøjes med én Pc til det hele.

Min gamer PC står i kælder-etagen, mens mit mediacenter står i stuen. Jeg havde tænkt på at droppe mediacenteret så jeg ikke havde noget synligt stående fremme. Men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal håntere de 2 skærme. Min PC-skærm (DVI) og så Mit TV (HDMI). Kan det lade sig gøre? og hvordan?
Jeg havde planer om at opgradere til et ATI HD4870X2.

Jeg ville trække et HDMI kabel op i stuen til min forstærker/TV, og evt. noget USB til mus, keyboard, remote. Så styringen af pcén er ikke et problem.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 14:29
Du kan lave de gammle PC om til en NAS server (trådløs), så for du mere
plads til at ligge film og musik m.m.
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 14:29
Hvor mange meters kabel træk taler vi om ?
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 14:32

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Du kan lave de gammle PC om til en NAS server (trådløs), så for du mere
plads til at ligge film og musik m.m.

Kan ikke se hvad jeg skal bruge det til?

Hvorfor skal en NAS give mig mere plads i forhold til en PC?

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 14:34

Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Hvor mange meters kabel træk taler vi om ?

Det bliver under 10M så det burde ikke giver problemer med HDMI vel?

HD4870X2 siger at det fører HD-lyd via HDMI, mon det er korrekt?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 14:48
Største problem er USB.... HDMI kan nemt trækkes 50 meter med dual CAT5 og repeaters Og 15 meter uden problemer i ét kabel

Usb er værre.....USB1.1 og usb 2.0 kan forlænges via repater ditto, men den maksimale længe uden repeater er i mellem 5-6 meter(5 meter iflg spec)Ift mine erfaringer er repeaterenheder ustabile though, og hvor det er muligt vil jeg foreslå bluetooth hvis der er tale om tastatur og mus(Kan ikke anbefales til gaming though) Den repeater jeg har foreslået er en USB 1.1 der kører over CAT5e(Standard netværkskabel) Der fåes også alm USB repeaters hvor der sidder et repeater kredsløsb(som reelt er en USB hub) for enden af kablet....Disse koster omkring 130-40kr...Sålænge det er USB 1.1 er alt stabilt....Men er det 2.0(også igennem 2.0 produkter) bliver det ustabilt...

Redigeret af Patriarken - 08-September-2008 kl. 14:51
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Største problem er USB.... HDMI kan nemt trækkes 50 meter med dual CAT5 og repeaters

Usb er værre.....USB1.1 og usb 2.0 kan forlænges via repater ditto, men den maksimale længe uden repeater er i mellem 5-6 meter(5 meter iflg spec)Ift mine erfaringer er repeaterenheder ustabile though, og hvor det er muligt vil jeg foreslå bluetooth hvis der er tale om tastatur og mus(Kan ikke anbefales til gaming though) Den repeater jeg har foreslået er en USB 1.1 der kører over CAT5e(Standard netværkskabel) Der fåes også alm USB repeaters hvor der sidder et repeater kredsløsb(som reelt er en USB hub) for enden af kablet....Disse koster omkring 130-40kr...

Jeg er slet ikke nervøs for dette. Har en RF remote (Philips srm-7500) som rækker i hele hytten, samt et Logitech DiNovo min (Bluetooth).

Jeg ville tro "problemerne" ville ligge i at smide 1920x1060 ud på DVI til PC skærmen, og så 1080p inkl. HD-lyd ud på HDMIén. Dual View har ikke tidligere været min livret, men måske er det blevet bedre på HD4870X2?

Redigeret af mbm1 - 08-September-2008 kl. 14:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 15:27
Du er klar over at du ikke kan klare begge ting samtidigt ? Hvis ikke software er designet til at vælge skærm,lydkort osv kan du godt droppe dit projekt...Én person kan ikke se bluray i stuen samtidigt med der spilles Crysis i kælderen. Det kan man ganske enkelt ikke fra samme PC....Jeg kunne give en lang forklaring...Men jeg tror ikke at det er tiden værd...
Mit Setup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 15:39

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Du er klar over at du ikke kan klare begge ting samtidigt ? Hvis ikke software er designet til at vælge skærm,lydkort osv kan du godt droppe dit projekt...Én person kan ikke se bluray i stuen samtidigt med der spilles Crysis i kælderen. Det kan man ganske enkelt ikke fra samme PC....Jeg kunne give en lang forklaring...Men jeg tror ikke at det er tiden værd...

Nej det er jeg godt klar over. Det ville elllers være cool.

Projektet går som sådan på bare at kunne nøjes med én PC, med alle de fordele det giver:

-Der kan spilles på enten pc-skærm (kælder) og TV (stuen)

-Jeg behøver kun 1 sæt hardware, og behøver derfor kun opgradere ét sted.

-Skal ikke tænke på at gøre mediacenter lydløs, da det står i et andet rum.  

Redigeret af mbm1 - 08-September-2008 kl. 15:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 15:56
Hvis du kan lave en Dualview opsætning......Kan min launcher starte VMC på forskellige skærme.....Kræver en genstart eller to (pga min bat installer (vælg "file" hvis prompten spørger)) Når du får et ikon i trayet kan du højreklikke på det og læse hvilke hotkeys der aktiverer hvad...

Redigeret af Patriarken - 08-September-2008 kl. 16:03
Mit Setup
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 08:14

Men spørgsmålet er om det kan lade sig gøre?

Altså at have et output på 1080p med HD-lyd via HDMI (STUE) og samtidig have 1920x1050 ud på DVI og analogt lyd ud fra lydkort (KÆLDER)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 13:27
Jeg tror ikke du læser hvad jeg skriver.....Det er den mindste ting at opsættte dualview i de opløsninger du nævner....Men du kan ikke Se Bluray i stuen samtidigt med at du spiller i kælderen. Selvom opløsningerne er aktive og grafikkortet outputter til forskellige displays hvortil skal input fra keyboard så gå ? Kan du lave explorerhooks på keyboard programatisk og kan du indstille din computer og frontend til at slå det til eller fra?

Jeg vil vurdere at en meget avanceret bruger der har stort kendskab til sin frontend og til Windows eller linux vil kunne opnå det du vil. Men som jeg har skrevet tidligere så vurderer jeg ikke at du kan opnå hvad du vil uden MEGET hårdt arbejde med mange timers trial and error....Igen dette er ikke sagt for at håne dig eller andre. Det er sagt i den bedste mening og ud fra hvordan jeg vurderer dit PCkendskab i de indlæg du tilføjer. Kan jo sagtens tage fejl....

Din opgave bliver at lave noget fjernstyring der kan lukke ned for spil eller andet når der trykkes på"bluray på remoten i stuen, samtidigt skal der skiftes lydkortinstillinger, og der skal indlæses det rette software. Crysis kører ikke specielt fedt i mens du du afspiller et eller andet....

Redigeret af Patriarken - 09-September-2008 kl. 13:33
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu