recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil nogen hjælpe mig??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil nogen hjælpe mig??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NannaK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Vil nogen hjælpe mig??
    Sendt: 25-Februar-2008 kl. 16:19
Hej Hej.. :)

Jeg tænkte på, om der er nogen, der gider hjælpe mig med et lille problem, jeg har...?

Sagen er den, at jeg har købt et digitalt videokamera, som optager på dvd. Det var jo smart, tænkte jeg, for så skal man bare lige putte den i computeren, og så kører det. Men... Men men men.. Altså, jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg får videoen ind på harddisken, således at jeg kan redigere i den.
Når jeg kigger på dvd-mappen i denne computer ser jeg to filer; en IFO-fil og en VRO-fil.

Min drøm er, at kunne redigere lidt i det optagede. Jeg har ikke noget speciifikt program til videoredigering, kun hvad der er på computeren, Windows Movie Maker.
Er det der problemet lægger?

Jeg håber, at nogen vil hjælpe mig..

Venlig hilsen Nanna

P.s Kameraet er et Canon DC201.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 18:28

Har du prøvet at trække .VRO filen over på HDD, og omdøbe den til MPEG.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
NannaK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:19
Hej Niels..

Tak for svaret - dejligt med hurtig respons
Nej, det har jeg ikke prøvet. Hvordan gør man det? Ved godt, jeg lyder ret dum, men jeg er virkelig ikke skarp til sådan noget. Det ville være fedt, hvis du gider skære det ud i pap til dumme mig Specielt det der med "at trække den over på HDD". Det forstår jeg ikke.

Håber ikke jeg er for besværlig.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:27

Filen behøver ikke at kopieres over, det kan gøres med "Drag & Drop, som ved enhver fil eller mappe. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
NannaK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 20:53
FEDT.. Tusinde tak. Det virkede!! Tak for hjælpen, det var virkelig lækkert.
Til top
NannaK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2008 kl. 21:04
Hej igen.
Nu vender jeg frygtløst tilbage med endnu et dumt spørgsmål, efter den successen sidst. :)

Nu er det lykkedes mig at få den optagede film over på harddisken, men når jeg bruger et program der hedder InterVideo WinDVD creater (et gratis program der ligger på computeren) bliver billedet på filmen forvredet en smule. Og det er endnu ikke lykkes mig, at få filmen ind i moviemaker.. ? Noget med et forkert codecs.

Er problemet programmet, skal jeg investerer i et nyt? Og er der et der kan anbefales? Helst ikke for dyrt, er fattig studerende.

Håber nogen vil hjælpe mig endnu engang. :)

-Nanna
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu