Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Tobster
Super bruger
Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
|
Emne: Vil Pioneer SC-LX71 matche mine højttaler Sendt: 17-August-2009 kl. 20:58 |
Jeg er på udkig efter en ny forstærker, men da mine højttalere ikke er så almindelige i DK, ved jeg ikke hvilken forstærker der vil være bedst til dem, da der ikke er så mange andre der har erfarringer me dem. Eller tager jeg fejl?
Mine ønsker Jeg ønsker en forstærker som lyder "smooth" selv ved lav volumen. Sagen er den, at min kæreste desværre lider af kronisk hovedpine, så de er ikke så voldsom tit at jeg får lov at lege... Ja, jeg ved hvad I tænker: "hvad laver han så med en PB12-NSD?". Hehe.... Ja, jeg måtte bare eje den. Når katten er ude, leger musene på border, siger man jo....
Jeg sætter stor pris på et bredt og detaljeret lydbillede - både for stereo og film. Altså detaljer, dybde, varm lyd... Alt det som skaber indlevelse ofg nærværd i både film og musik. Wow-effekten...
Jeg søger en god allround forstærker, som skal let at sætte op. Jeg er ingen haj til alle de finjusteringer man kan lave, så jeg søger en maskine der er super "out of the box".
Jeg har forelsket mig lidt i sc-lx71, men tror måske det er lidt overkill.... Men jeg vil gerne have noget af det bedste når det nu endeligt skal være.
Én af tankerne gik også på Yamaha RX-V1900, som jeg også har hørt meget godt om. Men nu har jeg jo Pioneer TV'et... 
Men mit spm. er: vil sc-lx71 være noget for mine højttalere?
Jeg ved godt at jeg kan gå ud og låne i øst og vest og køre frem og tilbage mellem her og butikken, men da jeg ikke lige har en hifi-forretning lige om hjørnet, spørger jeg eksperterne her.. :)
Dette er mine højttalere:
Front Paradigm Reference Studio 80 Power Handling (RMS): 250 Watts Frequency Response: 40Hz - 22kHz Sensitivity (dB): 92dB Impedance (Ohms): 8 Ohms Description: 3 driver, 2-1/2 way
Bag og center Paradigm Reference LCR-450 Impedance (Ohms): 8 Ohms Frequency response: 70Hz - 22 kHz. Low frequency extension: 42 Hz. Sensitivity: 90dB. Maximum input power: 130 watts.
Sub SVS PB12-NSD
Redigeret af Tobster - 17-August-2009 kl. 21:09
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 17-August-2009 kl. 21:07 |
Jeg vil absolut sige JA. Jeg har jo mine mindre ELAC BS133 jet m.v., og jeg oplevede et gevaldigt lydløft med min LX71.
Du skal bare ikke nødvendigvis forvente at den receiver er nem at sætte op. Den har et glimrende kalibreringssystem - men efterfølgende skal du formentlig efter justere.
Det er formentlig en god idé at læse anmeldelsen af Pioneer SC-LX71 her på siden
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Tobster
Super bruger
|
Sendt: 17-August-2009 kl. 22:05 |
Jep, har læst den, og det har jo ikke gjort mig mindre hooked..... 
Men det er jo mange penge, så jeg tænker jo om der er noget i samme prisklasse som er bedre? Måske endda billigere....?
|
 |
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 17-August-2009 kl. 22:45 |
Tobster skrev:
Jep, har læst den, og det har jo ikke gjort mig mindre hooked..... 
Men det er jo mange penge, så jeg tænker jo om der er noget i samme prisklasse som er bedre? Måske endda billigere....?
|
Lyt til forskellige receivere på dit setup. Der findes masser af forskellige bud, og det er meget svært at anbefale noget bestemt til dit setup.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 17-August-2009 kl. 23:02 |
Hother skrev:
Jeg vil absolut sige JA. Jeg har jo mine mindre ELAC
BS133 jet m.v., og jeg oplevede et gevaldigt lydløft med min LX71.
Du skal bare ikke nødvendigvis forvente at den receiver er nem at sætte
op. Den har et glimrende kalibreringssystem - men efterfølgende skal du
formentlig efter justere.
Det er formentlig en god idé at læse anmeldelsen af Pioneer SC-LX71 her
på siden |
Tro ikke at Hother for alvor har hørt sine ELAC, før at han har haft en
effekt forstærker sat til sin LX71, da ELAC god kan lide god effekt
Redigeret af Startrek - 17-August-2009 kl. 23:03
|
 |
Tobster
Super bruger
|
Sendt: 18-August-2009 kl. 08:36 |
Effektforstærker? Jeg troede faktisk at man med sådan et dyr til den pris ikke ville mangle effekt på de fleste højttalere....?
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 18-August-2009 kl. 08:49 |
Tobster skrev:
Effektforstærker? Jeg troede faktisk at man med sådan et dyr til den pris ikke ville mangle effekt på de fleste højttalere....? |
Jeg mangler bestemt ikke effekt til mine højtalere - det må være en misforståelse.
Fidusen for mig, med min Pioneer receiver er jo netop, at jeg ikke behøver at belaste min forstærker ret meget for at opnå et givet lydniveau, og dermed opnår jeg samtidigt en ringe grad af forvrængning
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 18-August-2009 kl. 11:28 |
Pionner SC-LX71, og for den sags også LX81 med 4ohm belastning er ikke den bedste kombination, specielt ikke hvis ens højtalere falder for meget i imperdance når der spilles, det belaster og det går også ud over selve lyd kvaliteten, og kan ligeleds foresager skader på receiveren hvis ikke sikkerheds kredsløbet fungere korrekt, der er nok ikke så mange der tænker over hvor vigtigt det er med imperdancen. Så det med et effekt trin kan jeg bakke op om, har selv prøvet det med en LX 81 med b.la. sirius forstærker, og forskellen ret så stor.
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
Tobster
Super bruger
|
Sendt: 18-August-2009 kl. 11:30 |
ok.... men ehhh.... Betyder det så at den ikek er god til mine højttalere? Jeg er ikke lige inde i alt det tekniske....
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 18-August-2009 kl. 12:59 |
Der burde nok have stået "måske ikke den bedste kombination" der hvor jeg vil hen er, der findes højtaler som har en imperdance på f.eks. 4ohm, nogle er så ikke særlig stabile, dvs. de ændres imperdance når der spilles og jo mindre modstanden er, jo mere kræves der af din forstærker. Spilles der højt og imperdancen begynde at svinge ned mellem 1 - 2 ohm så stilles der ret så store krav til forstærkeren. Gennerelt er problem nok ikke så stor, og da der ikke spilles på fuld knald hele tiden så vil man sikkert ikke opleve nogle drift problemer, men lyd kvaliteten kan stadig blive berørt.
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
|
Sendt: 18-August-2009 kl. 13:13 |
Jeg har 4ohms højtalere, men de er alligevel lette at trække trods de 4ohm(siger hfk). Og min pio har absolut ingen problemer med dem og jeg spiller tit meget højt. Hvis ikke pio'en har nok effekt til de højtalere, så er der ingen SR der har i den prisklasse. Det må ikke være dette der holder dig tilbage for at købe denne receiver!
Det er muligt det vil være godt med ekstra effekt, men jeg klarer mig indtil videre ganske fint uden.
Og lydkvaliteten kan der vist ikke klages over!
Men ud over dette så er jeg enig med Leviathan. Du er nød til at lytte til forskellige receiver på dine højtalere. Jeg vil klart anbefale pio'en, men det er muligt at denon, onkyo eller andet lyder bedre på dine højtalere
Redigeret af furious jt - 18-August-2009 kl. 13:22
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Tobster
Super bruger
|
Sendt: 25-August-2009 kl. 19:12 |
Nu får vi af se.... SC-LX71 er reserveret til afhentning snarest...
|
 |