recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil sattelit-tv virke her?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVil sattelit-tv virke her?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Emne: Vil sattelit-tv virke her?
    Sendt: 09-December-2009 kl. 15:48
Jeg opgiver Boxer nu og antenne-tv. Der er alt for meget atmosfærisk støj uanset hvad jeg gør antennemæssigt. Alt er fint indtil der kommer en bus, så er det umuligt at se tv.  Tro mig jeg har prøvet alt nu.

Hvis der er mange forstyrrelse, eks. trafikale, vil det så også gå udover sattelit tv, eller er man her så direkte på signalet fra luften at det ikke spiller en rolle at der er trafik 5-10 meter væk?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 15:55
 
 Digitalt TV er ikke så følsomt over for forstyrrelser som Analoge signaler, så hvis som du skriver har forstyrrelser, så er der noget galt i din installation, enten Antennen, dens placering, problemer med kablet, monteringen, eller en kombination af begge dele.
 Du skriver intet om afstand til sender, hvordan antennen er monteret/placeret, eller om installationen i øvrigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg opgiver Boxer nu og antenne-tv. Der er alt for meget atmosfærisk støj uanset hvad jeg gør antennemæssigt. Alt er fint indtil der kommer en bus, så er det umuligt at se tv.  Tro mig jeg har prøvet alt nu.

Hvis der er mange forstyrrelse, eks. trafikale, vil det så også gå udover sattelit tv, eller er man her så direkte på signalet fra luften at det ikke spiller en rolle at der er trafik 5-10 meter væk?
 
Det lyder nærmest som om dine kabler og samlinger ikke er ordentlig afskærmet. Det burde overhovedet ikke have nogen betydning med tæt trafik i nærheden.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 16:10
Hver gang der kommer trafik på vejen flimrer signalet. Og målingerne viser store udfald. Jeg har prøvet alle mulige positioner og endda flere forskellige antenner. Der er intet at gøre i forhold til digitalt tv, hvor jeg bor. Lastbiler og busserne gør det helt umuligt.

Jeg vil derfor overveje sattelit tv, men kun hvis ikke det bare vil give samme resultat.
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 16:32
Sattelit er ikke generet af trafik, men kan dog blive det af vejret hvis signalet ikke er kraftigt nok.


Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 17:01
Hej Andershede.

Jeg ville undersøge antennekablet grundigt for en afbrudt skærm. Der har tidligere været beskrevet et lignende problem, her forsvandt signalet afhængig af hvor tv-kiggeren sad i sofaen! Så hvis ikke du før har gennemgået HELE kablet, så er det måske et forsøg værd (træk evt et midlertidigt til forsøg).
Sattv skal i øvrigt have frit udsyn mod syd, dvs helt uden skyggende træer osv ( i vinterperioden kan man godt "se" igennem en trækrone, men når der så til foråret kommer blade på træet forsvinder signalet).

Venlig hilsen
Jørgen.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Hver gang der kommer trafik på vejen flimrer signalet. Og målingerne viser store udfald. Jeg har prøvet alle mulige positioner og endda flere forskellige antenner. Der er intet at gøre i forhold til digitalt tv, hvor jeg bor. Lastbiler og busserne gør det helt umuligt.

Jeg vil derfor overveje sattelit tv, men kun hvis ikke det bare vil give samme resultat.


Det kan være støy fra dårlig skjermet generatorer i lastebiler og busser uten at jeg er sikker på det.
Det er hvertfall slik at EU mopeder kan forstyrre DTT.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article298303.ab

Satellittsendinger vil ikke kunne forstyrres av dårlige skjermede generatorer eller elektromotorer.

Satellittsendinger kan forstyrres av regnvær dersom antennen er justert dårlig eller det er trær,busker eller likende som delvis blokkerer for signalet.  Normalt sett er det ikke regnvær
noe stort problem.


Redigeret af Bobben - 09-December-2009 kl. 20:11
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu