Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
|
Sendt: 02-December-2006 kl. 07:43 |
NIKKO skrev:
jeg havde egentligt også regnet med at skulle skifte mit B&O MX7000 ud nu snart, men efter utallige besøg hos diverse forhandlere og set forskellige tv - BÅDE LCD OG PLASMA, ja så må jeg konkludere, at kvaliteten ved nutidens fladskærme er noget bras. I hvert fald hvis du skal op i over 32". Det er der ingen af nutidens tv, der kan gengive ordentligt, når vi snakker gengivelse af antennesignal. Jeg ved godt at jeg måske er lidt kræsen - men jeg har altid ønsket kvalitet, og det mener jeg ikke man får for alle de penge, man skal smide efter et godt fladskærmstv i dag.
Jeg har i hvert fald udskudt mit køb til om et par år eller 3 - så må vi se, om der udviklet bedre teknologi til den tid. Lidt sur konstatering. ØV.
|
Hej!
Der tager du HELT fejl:Jeg havde selv et crt tv-ovenikøbet et som har et væsentligt bedre billede end dit B&0-og var også nervøs for om de nye flade nu var gode nok!!
Det ER de-du skal bare købe noget ordentligt-enten som en anden skriver:Philips 9731,eller endnu bedre (efter min mening) en god plasma.
Har selv en Poneer 50"-og jeg savner IKKE mit gamle tv.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
|
Sendt: 02-December-2006 kl. 09:52 |
hmpf skrev:
Hvordan er det JVC mht. støj? Snerrer/brummer/bzzzz det? Der har været mange indlæg om forskellige modeller/mærker støjer (med højttalerlyden skruet helt ned...) |
Hej. 
Med mindre jeg da er "halv døv", så er der ingen underlige lyde (former for div. støj) fra det JVC jeg har. Og jeg er nu ret sikker, for ungerne (med deres unge ører) siger også at det helt lydløs.
Jeg er også næsten sikker på, at dette også gælder JVC's andre modeller, dog uden at undersøgt det.
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |
stumbi
Junior bruger
Oprettet: 30-November-2006
Point: 31
|
Sendt: 02-December-2006 kl. 15:15 |
Hej alle, tak for jeres svar. Som sædvanlig med disse fora, er der tusind meninger og holdninger (heldigvis, ellers var de vel ikke nødvendige)
Og nu er der gået et par dage og situationen er nu den.
Min kone er sååå glad for B&Oèn i stuen at hun ikke vil skifte den nu.... Så det bliver altså soveværelset der står for skud i første omgang.
Er netop kommet hjem fra Lyngby og har set på en 26" Samsung LE26R72B. Den kan jeg få for 5995,- Er det ikke rimeligt eller er det helt hen i skoven . Jeg tror det er max beløb for et sove-tv jeg vil give.
Hilsen Sten
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 02-December-2006 kl. 15:52 |
stumbi skrev:
Min kone er sååå glad for B&Oèn i stuen at hun ikke vil skifte den nu....
|
Hehe, ja det er der heller ikke noget at sige til. Hvis man lige ser lidt bort fra designet, så er der vel ikke helt den samme prestige i at ha' et Samsung-TV stående i stuen, som at ha' et TV stående med et B&O-logo på fronten. Det har din kone sikkert også luret ......
Redigeret af musicus - 02-December-2006 kl. 16:04
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
NIKKO
Bruger
Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 172
|
Sendt: 02-December-2006 kl. 17:10 |
lrev skrev:
NIKKO skrev:
jeg havde egentligt også regnet med at skulle skifte mit B&O MX7000 ud nu snart, men efter utallige besøg hos diverse forhandlere og set forskellige tv - BÅDE LCD OG PLASMA, ja så må jeg konkludere, at kvaliteten ved nutidens fladskærme er noget bras. I hvert fald hvis du skal op i over 32". Det er der ingen af nutidens tv, der kan gengive ordentligt, når vi snakker gengivelse af antennesignal. Jeg ved godt at jeg måske er lidt kræsen - men jeg har altid ønsket kvalitet, og det mener jeg ikke man får for alle de penge, man skal smide efter et godt fladskærmstv i dag.
Jeg har i hvert fald udskudt mit køb til om et par år eller 3 - så må vi se, om der udviklet bedre teknologi til den tid. Lidt sur konstatering. ØV.
|
Hej!
Der tager du HELT fejl:Jeg havde selv et crt tv-ovenikøbet et som har et væsentligt bedre billede end dit B&0-og var også nervøs for om de nye flade nu var gode nok!!
Det ER de-du skal bare købe noget ordentligt-enten som en anden skriver:Philips 9731,eller endnu bedre (efter min mening) en god plasma.
lrev
|
Jeg synes ikke jeg tager fejl. Som sagt er det ikke blot noget jeg tror - det er en konklusion jeg er kommet frem til efter AT HAVE SET adskillige (=rigtigt mange) fladskærmstv ved selvsyn hos forhandlerne. Ja, jeg har også set Pioneer og Panasonic plasma. Min mening er den samme.
Redigeret af NIKKO - 02-December-2006 kl. 17:13
|
 |
zemo
Super bruger
Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
|
Sendt: 02-December-2006 kl. 22:03 |
NIKKO skrev:
lrev skrev:
NIKKO skrev:
jeg havde egentligt også regnet med at skulle skifte mit B&O MX7000
ud nu snart, men efter utallige besøg hos diverse forhandlere og set
forskellige tv - BÅDE LCD OG PLASMA, ja så må jeg konkludere,
at kvaliteten ved nutidens fladskærme er noget bras. I hvert fald hvis du
skal op i over 32". Det er der ingen af nutidens tv, der kan gengive
ordentligt, når vi snakker gengivelse af antennesignal. Jeg ved godt at jeg
måske er lidt kræsen - men jeg har altid ønsket kvalitet, og det mener
jeg ikke man får for alle de penge, man skal smide efter et godt
fladskærmstv i dag.
Jeg har i hvert fald udskudt mit køb til om et par år eller 3 - så må vi
se, om der udviklet bedre teknologi til den tid. Lidt sur konstatering.
ØV.
|
Hej!
Der tager du HELT fejl:Jeg havde selv et crt tv-ovenikøbet et som har et
væsentligt bedre billede end dit B&0-og var også nervøs for om de nye
flade nu var gode nok!!
Det ER de-du skal bare købe noget ordentligt-enten som en anden
skriver:Philips 9731,eller endnu bedre (efter min mening) en god
plasma.
lrev
|
Jeg synes ikke jeg tager fejl. Som sagt er det ikke blot noget jeg tror -
det er en konklusion jeg er kommet frem til efter AT HAVE SET
adskillige (=rigtigt mange) fladskærmstv ved selvsyn hos forhandlerne.
Ja, jeg har også set Pioneer og Panasonic plasma. Min mening er den
samme. |
NIKKO. Du siger det selv: Hos forhandlerne.
Jeg var ude at se på fladskærms-tv, og turen gik forbi Elgiganten. Der var
vel 25-30 tv sat til at vise samme dårlige analoge antennesignal. Jeg
havde dengang kig på LG 32LB1R (som jeg nu ejer, købt via fælleskøb),
og jeg spurgte om jeg kunne få en DVD tilsluttet, så jeg kunne se tv'ets
formåen, og så lege lidt med indstillinger. Det kunne desværre ikke lade
sig gøre; de kunne ikke sådan rykke rundt på deres opstilling... Så så jeg
de havde ET lille (20") tv sat til en digital modtager, der viste et perfekt
billede. Jeg spurgte hvorfor de ikke bare satte alle tv til digital signal, og
så kom ekspedienten med et meget interresant svar:
De ville få alt for mange tv retur, hvis de havde et ordentligt signal
Så filosofien er åbenbart den, at når "hr. og fru Danmark" kommer hjem
med deres tv står det jo meget bedre end i butikken, og alle er glade.
Alle os andre TROR/TROEDE at disse nye tv ikke KAN/KUNNE stå bedre,
men når du får det hjem bliver du positivt overrasket (Det gjorde jeg i
hvert fald).
Ellers kan du prøve at gå i en seriøs forretning, fx TapeConnection, hvor
tv'ene rent faktisk er rimeligt justeret, og får et ordentligt signal. Og så
har du også 14 dages returret.
|
/zemo/
|
 |
NIKKO
Bruger
|
Sendt: 02-December-2006 kl. 22:15 |
Jeg synes bare vi er lidt langt ude, når vi blot skal HÅBE på, at produktet bliver bedre, når man kommmer hjem med det. Hvor mange varer køber folk egentligt på den måde? ikke jeg i hvert fald.
Redigeret af NIKKO - 03-December-2006 kl. 07:47
|
 |
zemo
Super bruger
Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
|
Sendt: 03-December-2006 kl. 09:46 |
Fuldstændig enig. Jeg troede ligesom mange andre at (specielt) LCD ikke
VAR bedre.Det var indtil jeg kom ind til TC, hvor jeg så deres Toshiba 32"
der var på fælleskøb, den stod helt kanon. Jeg købte så LG 32LB1R pga.
de 2 tunere, og jeg er bestemt IKKE blevet skuffet!
|
/zemo/
|
 |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
|
Sendt: 03-December-2006 kl. 12:01 |
Hej. 
Jeg kan så heller slet ikke forstå, at folk der normalt køber B&O produkter, overhovedet kan finde på at kigge på udstyr hos El-Giganten, og forvente at de dér vil kunne få samme kvalificerede betjening, som man får (el. ihvertfald "burde" få) i et ordentligt B&O Center.
Bortset lige fra et par enkelte "chefer" er alle andre ansatte i "El-G" jo "kun" studerende, der rent faktisk ikke har "en stand forski" på det de sælger.
De får jo hver især tildelt et område og et produkt, og jo mere de kan sælge (prakke kunderne på) af disse varer, jo større bliver deres løn.
Redigeret af Pokerface - 03-December-2006 kl. 12:02
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |
NIKKO
Bruger
|
Sendt: 03-December-2006 kl. 12:04 |
Jeg har endnu ikke set noget - nogen steder - som levede op til mine forventninger. Og jeg fatter ikke at folk falder for den standard, vi har i dag. Jeg var lige ved selv at hoppe på vognen - men når jeg skulle være ærlig overfor mig selv - ja så måtte jeg indrømme, at det ikke var tilfredstillende. Hvorfor give mellem 15-25.000,- kr for noget man egentligt ikke er helt tilfreds med. Tåbeligt, synes jeg. Jeg har en anelse om, at folk blot har sænket kravene lidt for at være med på bølgen. = Kejserens nye klæder - en gang til.
PS! Jeg har heller aldrig været hos EL-Giganten, hvor har jeg sagt det? Jeg har altid søgt kvalitet - det gælder både forhandlere og produkter men netop på dette område her er begge svære at opdrive
Redigeret af NIKKO - 03-December-2006 kl. 12:11
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 03-December-2006 kl. 12:09 |
NIKKO skrev:
lrev skrev:
NIKKO skrev:
|
Hej!
lrev
|
Jeg synes ikke jeg tager fejl. Som sagt er det ikke blot noget jeg tror - det er en konklusion jeg er kommet frem til efter AT HAVE SET adskillige (=rigtigt mange) fladskærmstv ved selvsyn hos forhandlerne. Ja, jeg har også set Pioneer og Panasonic plasma. Min mening er den samme.
|
Den mening får du lov at have-det er bare forkert.
Jeg kan fortælle dig at min kære SØSTER også har en MX7000-den er næsten ubrugt,da de efter køb har fundet af at deres gamle METZ også er bedre!
Men....hvis du ikke kan se det,så er der jo heller ingen grund til at bruge en masse penge på et nyt tv...sandt at sige
Du har bare endnu ikke set et Pioneer (eller andre flade)-med et ordentligt signal på,for så ville du ikke sige som du gør.
Jeg ved derimod hvad jeg taler om,for jeg har set hvad der sker med sådan en når først den kommer hjem i stuen og den er blevet justeret ind.... WOW!
Men.....du skal da have lov at blive i troen.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
NIKKO
Bruger
|
Sendt: 03-December-2006 kl. 12:13 |
Jeg kan kun tage udgangspunkt i det jeg selv har set. Men jeg har set nok til, at jeg må vende tomleren ned. Det burde jo være sådan, at det man ser på salgsstederne helst skulle få én til at savle som potentiel køber, skabe lysten til køb - men jeg må konstatere, at jeg er forblevet temmelig tør i munden.
Redigeret af NIKKO - 03-December-2006 kl. 12:19
|
 |